Tato bakalářská práce se zabývá stanovením obtížnosti položek Iowa-Brace testu u záměrného výběru na základě dostupnosti. Zkoumanou skupinou jsou děti staršího školního věku. Cílem této práce je přispět k řešení problematiky reliability Iowa-Brace testu a výsledky porovnat s výsledky předchozími Čepička (1999).
Naše měření prokázalo, že položka číslo 10, není kvůli své obtížnosti do této testové baterie vhodná a doporučujeme tak její vyřazení. Zároveň určujeme nové pořadí položek a doporučujeme jeho využívání.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is concerned with determining the difficulty of Iowa-Brace test items for an intentional selection based on availability. The group under study is older school-age children. The aim of this thesis is to contribute to the issue of the reliability of the Iowa-Brace test and to compare the results with those previously reported by Čepička (1999).
The measurement has shown that item number 10 is not suitable for this test battery due to its difficulty, and authors recommend its removal. At the same time, the authors determine a new order of items and recommend its utilization.
Iowa-Brace test, coordination docility, motor docility
Rozsah průvodní práce
44 s
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá stanovením obtížnosti položek Iowa-Brace testu u záměrného výběru na základě dostupnosti. Zkoumanou skupinou jsou děti staršího školního věku. Cílem této práce je přispět k řešení problematiky reliability Iowa-Brace testu a výsledky porovnat s výsledky předchozími Čepička (1999).
Naše měření prokázalo, že položka číslo 10, není kvůli své obtížnosti do této testové baterie vhodná a doporučujeme tak její vyřazení. Zároveň určujeme nové pořadí položek a doporučujeme jeho využívání.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is concerned with determining the difficulty of Iowa-Brace test items for an intentional selection based on availability. The group under study is older school-age children. The aim of this thesis is to contribute to the issue of the reliability of the Iowa-Brace test and to compare the results with those previously reported by Čepička (1999).
The measurement has shown that item number 10 is not suitable for this test battery due to its difficulty, and authors recommend its removal. At the same time, the authors determine a new order of items and recommend its utilization.
Iowa-Brace test, coordination docility, motor docility
Zásady pro vypracování
Zpracování kvalifikační práce realizovat v souladu s příslušnými směrnicemi UJEP, PF UJEP a doporučeními pracoviště.
Práci realizovat v souladu s dodržováním autorského zákona a zásadami na ochranu osobních údajů.
Kontakt s probandy, respondenty, nakládání s daty a údaji vést v souladu s obecně platnými etickými pravidly, popř. v souladu se směrnicí "Etika vědecké a výzkumné činnosti na PF UJEP".
Kvalifikační práci zpracovat v souladu s dodržováním předložených norem, postupů, metod, technik a způsobů diagnostikování.
Při zpracování kvalifikační práce vycházet z odborných zdrojů domácího i zahraničního původu, z odpovídajících ověřených pramenů a podání.
Spolupracovat s vedoucím práce podle dohodnutého způsobu a harmonogramu.
Cílem práce je zjistit míru obtížnosti jednotlivých položek Iowa-Brace test, a tím přispět k řešení problematiky reliability tohoto testu.
Tato bakalářská práce se zabývá stanovením obtížnosti položek Iowa-Brace testu u záměrného výběru na základě dostupnosti. Zkoumanou skupinou jsou děti staršího školního věku. Cílem této práce je přispět k řešení problematiky reliability Iowa-Brace testu a výsledky porovnat s výsledky předchozími Čepička (1999).
Zásady pro vypracování
Zpracování kvalifikační práce realizovat v souladu s příslušnými směrnicemi UJEP, PF UJEP a doporučeními pracoviště.
Práci realizovat v souladu s dodržováním autorského zákona a zásadami na ochranu osobních údajů.
Kontakt s probandy, respondenty, nakládání s daty a údaji vést v souladu s obecně platnými etickými pravidly, popř. v souladu se směrnicí "Etika vědecké a výzkumné činnosti na PF UJEP".
Kvalifikační práci zpracovat v souladu s dodržováním předložených norem, postupů, metod, technik a způsobů diagnostikování.
Při zpracování kvalifikační práce vycházet z odborných zdrojů domácího i zahraničního původu, z odpovídajících ověřených pramenů a podání.
Spolupracovat s vedoucím práce podle dohodnutého způsobu a harmonogramu.
Cílem práce je zjistit míru obtížnosti jednotlivých položek Iowa-Brace test, a tím přispět k řešení problematiky reliability tohoto testu.
Tato bakalářská práce se zabývá stanovením obtížnosti položek Iowa-Brace testu u záměrného výběru na základě dostupnosti. Zkoumanou skupinou jsou děti staršího školního věku. Cílem této práce je přispět k řešení problematiky reliability Iowa-Brace testu a výsledky porovnat s výsledky předchozími Čepička (1999).
Seznam doporučené literatury
Čelikovský, S. (1972). Antropomotorika. Praha: SPN.
Čepička, L. (1999). Stanovení obtížnosti motorického testu. Česká kinantropologie, 3(1), 87-94.
Gajda, V. (1983). Posuzování sportovních dovedností v povinné tělesné výchově se zaměřením na gymnastiku. In Tělovýchovný sborník. 17, ( 214- 232).
Havel, Z. & Hnízdil, J. (2010). Rozvoj a diagnostika koordinačních a pohyblivostních schopností. Banská Bystrica: PF UMB.
Hurych, E. (2006). Analýza vzájemné závislosti úrovně motorické a intelektuální vyspělosti, úrovně pohybového nadání a struktury osobnosti u vybraného souboru dětí a mládeže. Disertační práce. Školitel Pavlík, J., Brno: Masarykova univerzita.
Charvát, L. (2004). Modifikace IOWA - BRACE testu. Diplomová práce. Vedoucí práce Kovář,R., Praha: FTVS UK.
Jansa, P., et al. (1990). Škálování v tělesné výchově. Praha: Fakulta tělesné výchovy a sportu UK, 51 s. Zpráva dílčího výzkumného úkolu.
Peřinová, R., & Cihlář, D. (b.r.). Emocionální stabilita a motorická docilita studentů katedry tělesné výchovy a sportu PF UJEP.
Valach, P. (2008). Tvorba gymnastických pohybových dovedností v procesu motorického učení. Dizertační práce, školitel Pavlík, J., Brno: Masarykova univerzita.
Seznam doporučené literatury
Čelikovský, S. (1972). Antropomotorika. Praha: SPN.
Čepička, L. (1999). Stanovení obtížnosti motorického testu. Česká kinantropologie, 3(1), 87-94.
Gajda, V. (1983). Posuzování sportovních dovedností v povinné tělesné výchově se zaměřením na gymnastiku. In Tělovýchovný sborník. 17, ( 214- 232).
Havel, Z. & Hnízdil, J. (2010). Rozvoj a diagnostika koordinačních a pohyblivostních schopností. Banská Bystrica: PF UMB.
Hurych, E. (2006). Analýza vzájemné závislosti úrovně motorické a intelektuální vyspělosti, úrovně pohybového nadání a struktury osobnosti u vybraného souboru dětí a mládeže. Disertační práce. Školitel Pavlík, J., Brno: Masarykova univerzita.
Charvát, L. (2004). Modifikace IOWA - BRACE testu. Diplomová práce. Vedoucí práce Kovář,R., Praha: FTVS UK.
Jansa, P., et al. (1990). Škálování v tělesné výchově. Praha: Fakulta tělesné výchovy a sportu UK, 51 s. Zpráva dílčího výzkumného úkolu.
Peřinová, R., & Cihlář, D. (b.r.). Emocionální stabilita a motorická docilita studentů katedry tělesné výchovy a sportu PF UJEP.
Valach, P. (2008). Tvorba gymnastických pohybových dovedností v procesu motorického učení. Dizertační práce, školitel Pavlík, J., Brno: Masarykova univerzita.