Práce se zabývá fenoménem hledání identity (osobní, národní, rodové) v kontextu fotografie a dalších médií. Teoretická část se na základě analýzy vybraných uměleckých osobností pracujících s tématem identity dotýká také oblastí dokumentární fotografie a postavení fotografie v současném mediálním světě. Praktická práce kombinuje analýzu vlastního příběhu rodinné historie se současnou pozicí, která vyústila ve hru o hledání budoucí identity skrze přijetí vizuální "role" určitého zaměstnání nebo pozice. Praktickým výstupem je volný fotografický soubor zkoumající určité vizuální stereotypy.
Anotace v angličtině
The work deals with the phenomenon of the search for identity (personal, national, gender) in the context of photography and other media. Based on the analysis of selected artistic personalities working with the topic of identity, the theoretical part also touches upon the field of documentary photography and the position of photography in the contemporary media world. The practical work combines the analysis of one's own family history with a contemporary position, which resulted in a game about the search for a future identity through the adoption of a visual "role" of a certain job or position. The practical output is a loose photographic ensemble exploring certain visual stereotypes.
Klíčová slova
Autoportrétní fotografie, Identita, Hledaní identity, Portrétní fotografie, Příběh
Klíčová slova v angličtině
Self-portrait photography, Identity, Search for identity, Portrait photography, Story
Rozsah průvodní práce
35 (45.833)
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zabývá fenoménem hledání identity (osobní, národní, rodové) v kontextu fotografie a dalších médií. Teoretická část se na základě analýzy vybraných uměleckých osobností pracujících s tématem identity dotýká také oblastí dokumentární fotografie a postavení fotografie v současném mediálním světě. Praktická práce kombinuje analýzu vlastního příběhu rodinné historie se současnou pozicí, která vyústila ve hru o hledání budoucí identity skrze přijetí vizuální "role" určitého zaměstnání nebo pozice. Praktickým výstupem je volný fotografický soubor zkoumající určité vizuální stereotypy.
Anotace v angličtině
The work deals with the phenomenon of the search for identity (personal, national, gender) in the context of photography and other media. Based on the analysis of selected artistic personalities working with the topic of identity, the theoretical part also touches upon the field of documentary photography and the position of photography in the contemporary media world. The practical work combines the analysis of one's own family history with a contemporary position, which resulted in a game about the search for a future identity through the adoption of a visual "role" of a certain job or position. The practical output is a loose photographic ensemble exploring certain visual stereotypes.
Klíčová slova
Autoportrétní fotografie, Identita, Hledaní identity, Portrétní fotografie, Příběh
Klíčová slova v angličtině
Self-portrait photography, Identity, Search for identity, Portrait photography, Story
Zásady pro vypracování
Práce se zabývá fenoménem hledání identity (osobní, národní, rodové) v kontextu fotografie a dalších médií. Na základě analýzy vybraných uměleckých osobností pracujích s tématem identity se autorka dostává k hledání vlastního výrazu, vyprávění příběhu a osobního pozadí identity vlastní. Práce bude zpracována formou rešerší a sběrem dat, které budou následně vyhodnoceny a zasazeny do souvislostí. Data jsou získávána z knižních publikací vydaných institucemi zabývajícími se výtvarným uměním, z katalogů výstav a z informací poskytnutých institucemi, samotnými umělci na webových stránkách. Praktická číst práce bude sestávat z volného fotografického cyklu kombinovaného s dalšími mediálními výstupy.
Zásady pro vypracování
Práce se zabývá fenoménem hledání identity (osobní, národní, rodové) v kontextu fotografie a dalších médií. Na základě analýzy vybraných uměleckých osobností pracujích s tématem identity se autorka dostává k hledání vlastního výrazu, vyprávění příběhu a osobního pozadí identity vlastní. Práce bude zpracována formou rešerší a sběrem dat, které budou následně vyhodnoceny a zasazeny do souvislostí. Data jsou získávána z knižních publikací vydaných institucemi zabývajícími se výtvarným uměním, z katalogů výstav a z informací poskytnutých institucemi, samotnými umělci na webových stránkách. Praktická číst práce bude sestávat z volného fotografického cyklu kombinovaného s dalšími mediálními výstupy.
Seznam doporučené literatury
Grygar, Š., Konceptuální umění a fotografie, AMU, Praha 2004, 80-7331-014-7. Mirzoeff, Nicholas. Jak vidět svět. Přeložil Andrea PRŮCHOVÁ, 978-80-906599-5-7. Fotografie a performance v českém umění sedmdesátých let 20. století. Hana Buddeus, Zobrazení bez reprodukce? Vysoká škola uměleckoprůmyslová (VŠUP, UMPRUM) 2017, 978-80-87989-36-4.
Seznam doporučené literatury
Grygar, Š., Konceptuální umění a fotografie, AMU, Praha 2004, 80-7331-014-7. Mirzoeff, Nicholas. Jak vidět svět. Přeložil Andrea PRŮCHOVÁ, 978-80-906599-5-7. Fotografie a performance v českém umění sedmdesátých let 20. století. Hana Buddeus, Zobrazení bez reprodukce? Vysoká škola uměleckoprůmyslová (VŠUP, UMPRUM) 2017, 978-80-87989-36-4.