Tato bakalářská práce se zabývá zkoumáním rituální polohy na pomezí akce a fotografie, přičemž vychází z československého konceptuálního umění a fotografie 70. a 80. let a dále propojuje tyto historické kontexty se současným uměním. Hlavním cílem práce je porozumět tomu, jaký vliv má spojení současných uměleckých výstupů s rituálem na společnost a samotného umělce. Zabývá se pragmatikou dokumentace performance pomocí fotografického jazyka a tím, jak fotografie definuje existenci performance a jaké manipulace s časem jsou možné na straně fotografie. Závěr textu je věnován písemné obhajobě praktické části a fotodokumentaci bakalářské práce s názvem Rituál - na hraně akce a fotografie. Tato práce přináší subjektivní porozumění vztahu mezi performancí a fotografickým médiem, stejně jako jejich vlivu na uměleckou praxi a společnost.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the study of ritual position on the borderline of action and photography, based on Czechoslovak conceptual art and photography 70. and 80. it connects these historical contexts with contemporary art. The main goal of the work is to understand the impact of the connection of contemporary artistic outputs with ritual on society and the artist himself. It deals with the pragmatics of performance documentation using photographic language and how photography defines the existence of performance and what manipulations of time are possible on the part of photography. The conclusion of the text is devoted to the written defense of the practical part and photo documentation of The Bachelor's thesis entitled Ritual - on the edge of action and photography. This work brings a subjective understanding of the relationship between performance art and the photographic medium, as well as their influence on artistic practice and society.
Klíčová slova
rituál, fotografie, performance, náhoda, každodennost, dokumentace, formy
Klíčová slova v angličtině
ritual, photography, performance art, coincidence, everyday life, documentation, forms
Rozsah průvodní práce
40
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá zkoumáním rituální polohy na pomezí akce a fotografie, přičemž vychází z československého konceptuálního umění a fotografie 70. a 80. let a dále propojuje tyto historické kontexty se současným uměním. Hlavním cílem práce je porozumět tomu, jaký vliv má spojení současných uměleckých výstupů s rituálem na společnost a samotného umělce. Zabývá se pragmatikou dokumentace performance pomocí fotografického jazyka a tím, jak fotografie definuje existenci performance a jaké manipulace s časem jsou možné na straně fotografie. Závěr textu je věnován písemné obhajobě praktické části a fotodokumentaci bakalářské práce s názvem Rituál - na hraně akce a fotografie. Tato práce přináší subjektivní porozumění vztahu mezi performancí a fotografickým médiem, stejně jako jejich vlivu na uměleckou praxi a společnost.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the study of ritual position on the borderline of action and photography, based on Czechoslovak conceptual art and photography 70. and 80. it connects these historical contexts with contemporary art. The main goal of the work is to understand the impact of the connection of contemporary artistic outputs with ritual on society and the artist himself. It deals with the pragmatics of performance documentation using photographic language and how photography defines the existence of performance and what manipulations of time are possible on the part of photography. The conclusion of the text is devoted to the written defense of the practical part and photo documentation of The Bachelor's thesis entitled Ritual - on the edge of action and photography. This work brings a subjective understanding of the relationship between performance art and the photographic medium, as well as their influence on artistic practice and society.
Klíčová slova
rituál, fotografie, performance, náhoda, každodennost, dokumentace, formy
Klíčová slova v angličtině
ritual, photography, performance art, coincidence, everyday life, documentation, forms
Zásady pro vypracování
Vymezení tématu
Úvod
Rešerše
Vývoj a historické aspekty problematiky
Současný pohled a tvůrci věnující se tématu
Zpracování praktické části
Obhajoba praktické části
Seznam použité literatury
Zásady pro vypracování
Vymezení tématu
Úvod
Rešerše
Vývoj a historické aspekty problematiky
Současný pohled a tvůrci věnující se tématu
Zpracování praktické části
Obhajoba praktické části
Seznam použité literatury
Seznam doporučené literatury
BARTHES, Roland. Světlá komora: poznámka k fotografii. Vyd. 2., upr., (Ve Fra 1.). Přeložil Miroslav PETŘÍČEK. Praha: Fra, 2005. Vizuální teorie. ISBN 80-86603-28-8.
HUMHAL, Pavel. Osobní a veřejné. Praha: Tranzit, 2008. Navigace. ISBN 978-80-87259-00-9.
BENJAMIN, Walter a Růžena GREBENÍČKOVÁ. Dílo a jeho zdroj. Přeložil Věra SAUDKOVÁ. Praha: Odeon, 1979.
SONTAGOVÁ, Susan. O fotografii. přeložil Pavel VANČÁT. Praha: Paseka, 2002.
FLUSSER, Vilém. Za filosofii fotografie. Vyd. 2., upr. Přeložil Josef KOSEK, přeložil Božena KOSEKOVÁ. Praha: Fra, 2013. Vizuální teorie. ISBN 978-80-86603-79-7.
Vladimír Havlík - SOFT SPIRIT(1977-2006), rok vydání 2007, ISBN 80-7009-151-7.
Seznam doporučené literatury
BARTHES, Roland. Světlá komora: poznámka k fotografii. Vyd. 2., upr., (Ve Fra 1.). Přeložil Miroslav PETŘÍČEK. Praha: Fra, 2005. Vizuální teorie. ISBN 80-86603-28-8.
HUMHAL, Pavel. Osobní a veřejné. Praha: Tranzit, 2008. Navigace. ISBN 978-80-87259-00-9.
BENJAMIN, Walter a Růžena GREBENÍČKOVÁ. Dílo a jeho zdroj. Přeložil Věra SAUDKOVÁ. Praha: Odeon, 1979.
SONTAGOVÁ, Susan. O fotografii. přeložil Pavel VANČÁT. Praha: Paseka, 2002.
FLUSSER, Vilém. Za filosofii fotografie. Vyd. 2., upr. Přeložil Josef KOSEK, přeložil Božena KOSEKOVÁ. Praha: Fra, 2013. Vizuální teorie. ISBN 978-80-86603-79-7.