Tato bakalářská práce se zaměřuje na návrh interiéru mateřské školy a interiérového prvku. Teoretická část práce představuje rozsáhlý pohled na klíčové aspekty spojené s předškolní výchovou. Vymezuje základní pojmy týkající se raného vývoje dětí a historie předškolního vzdělávání. Analyzuje stav raného a předškolního vzdělávání v České republice. Práce rovněž zahrnuje detailní analýzu konkrétní mateřské školy v Tuchoměřicích a dalších inspirativních zařízení, což pomáhá identifikovat osvědčené postupy a inspirativní prvky. Praktická část se zabývá samotným návrhem interiéru MŠ. Začíná průzkumem, který je klíčovým pro pochopení potřeb a preferencí dětí a pedagogů. Na základě získaných poznatků je navrženo optimální dispoziční řešení. Pozornost je věnovaná výběru materiálů a interiérovým prvkům.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis focuses on the design of the interior of a kindergarten and interior elements. The theoretical part of the thesis presents a comprehensive view of key aspects related to preschool education. It defines basic concepts to early childhood development and the history of preschool education. It analyzes the state of early childhood and preschool education in Czech Republic. The thesis also includes a detailed analysis of a specific kindergarten in Tuchoměřice and other inspiring facilities, which helps identify best practices and inspirational elements. The practical part deals with the actual design of the kindergarten's interior. It begins with a survey, which is crucial for understanding the needs and preferences of children and educators. Based on the acquired knowledge, an optimal layout solution is proposed. Attention is paid to the selection of materials and to interior elements.
kindergarten, interior design, room, interior, interior element
Rozsah průvodní práce
42 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zaměřuje na návrh interiéru mateřské školy a interiérového prvku. Teoretická část práce představuje rozsáhlý pohled na klíčové aspekty spojené s předškolní výchovou. Vymezuje základní pojmy týkající se raného vývoje dětí a historie předškolního vzdělávání. Analyzuje stav raného a předškolního vzdělávání v České republice. Práce rovněž zahrnuje detailní analýzu konkrétní mateřské školy v Tuchoměřicích a dalších inspirativních zařízení, což pomáhá identifikovat osvědčené postupy a inspirativní prvky. Praktická část se zabývá samotným návrhem interiéru MŠ. Začíná průzkumem, který je klíčovým pro pochopení potřeb a preferencí dětí a pedagogů. Na základě získaných poznatků je navrženo optimální dispoziční řešení. Pozornost je věnovaná výběru materiálů a interiérovým prvkům.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis focuses on the design of the interior of a kindergarten and interior elements. The theoretical part of the thesis presents a comprehensive view of key aspects related to preschool education. It defines basic concepts to early childhood development and the history of preschool education. It analyzes the state of early childhood and preschool education in Czech Republic. The thesis also includes a detailed analysis of a specific kindergarten in Tuchoměřice and other inspiring facilities, which helps identify best practices and inspirational elements. The practical part deals with the actual design of the kindergarten's interior. It begins with a survey, which is crucial for understanding the needs and preferences of children and educators. Based on the acquired knowledge, an optimal layout solution is proposed. Attention is paid to the selection of materials and to interior elements.