Management turistické destinace je chápán jako strategie pro regiony, které usilují o společnou akci různých aktérů za účelem podpory cestovního ruchu v daném území. Cílem této diplomové práce je analyzovat činnost destinačních společností na území Česka a jejich marketingových strategií. V teoretické části se práce zaměřuje na klíčové pojmy destinačního managementu, marketingových strategií a destinačních společností. S využitím analýzy dokumentů a webových stránek jednotlivých destinačních společností je cílem popsat a zhodnotit jejich aktivity a propagaci území jednotlivými společnostmi. Zároveň je provedena komparační analýza činnosti destinačních společností v oblastech s podobným fyzickogeografickým a kulturním profilem.
Anotace v angličtině
Tourism destination management is understood as a strategy for regions that seeks joint action by different actors to promote tourism in a given area. The aim of this thesis is to analyse the activities of destination companies in the Czech Republic and their marketing strategies. The theoretical part of the thesis focuses on the key concepts of destination management, marketing strategies and destination companies. Using the analysis of documents and websites of individual destination companies, the aim is to describe and evaluate their activities and promotion of the territory by individual companies. At the same time, a comparative analysis of the activities of destination companies in areas with similar physical-geographical and cultural profiles is carried out.
Management turistické destinace je chápán jako strategie pro regiony, které usilují o společnou akci různých aktérů za účelem podpory cestovního ruchu v daném území. Cílem této diplomové práce je analyzovat činnost destinačních společností na území Česka a jejich marketingových strategií. V teoretické části se práce zaměřuje na klíčové pojmy destinačního managementu, marketingových strategií a destinačních společností. S využitím analýzy dokumentů a webových stránek jednotlivých destinačních společností je cílem popsat a zhodnotit jejich aktivity a propagaci území jednotlivými společnostmi. Zároveň je provedena komparační analýza činnosti destinačních společností v oblastech s podobným fyzickogeografickým a kulturním profilem.
Anotace v angličtině
Tourism destination management is understood as a strategy for regions that seeks joint action by different actors to promote tourism in a given area. The aim of this thesis is to analyse the activities of destination companies in the Czech Republic and their marketing strategies. The theoretical part of the thesis focuses on the key concepts of destination management, marketing strategies and destination companies. Using the analysis of documents and websites of individual destination companies, the aim is to describe and evaluate their activities and promotion of the territory by individual companies. At the same time, a comparative analysis of the activities of destination companies in areas with similar physical-geographical and cultural profiles is carried out.
Management turistické destinace je chápán jako strategie a cesta pro regiony, které usilují o společnou akci různých aktérů za účelem podpory cestovního ruchu v daném území. Cílem práce bude analyzovat činnost destinačních agentur na území Česka a jejich marketingových strategií. S využitím analýzy dokumentů a webových stránek jednotlivých destinací bude cílem popsat a zhodnotit jejich aktivity a propagaci území jednotlivými destinačními společnostmi. Zároveň bude provedena komparační analýza činnosti destinačních organizací v územích s podobným fyzickogeografickým a kulturním profilem.
Zásady pro vypracování
Management turistické destinace je chápán jako strategie a cesta pro regiony, které usilují o společnou akci různých aktérů za účelem podpory cestovního ruchu v daném území. Cílem práce bude analyzovat činnost destinačních agentur na území Česka a jejich marketingových strategií. S využitím analýzy dokumentů a webových stránek jednotlivých destinací bude cílem popsat a zhodnotit jejich aktivity a propagaci území jednotlivými destinačními společnostmi. Zároveň bude provedena komparační analýza činnosti destinačních organizací v územích s podobným fyzickogeografickým a kulturním profilem.
Seznam doporučené literatury
HOLEŠINSKÁ, A. 2022. Destinační management. Grada Publishing. ISBN 978-80-271-3218-8.
FORET, M. 2016. Management organizace a management destinace. Ostrava: Key Publishing. Monografie. ISBN 978-80-7418-263-1.
MORRISON, A. 2013. Marketing and Managing Tourism Destinations. 1. vydání. Londýn: Routledge. 632 s. ISBN 978-80-203-0819-76.
WANG, Y. C. 2011. ‘Destination marketing and management: scope, definition and structures.’, CABI Books. CABI International. doi:10.1079/9781845937621.0001.
PIKE, S., PAGE, S. J. 2014. Destination Marketing Organizations and destination marketing: A narrative analysis of the literature. Tourism Management, Volume 41, Pages 202-227, ISSN 0261-5177.
Seznam doporučené literatury
HOLEŠINSKÁ, A. 2022. Destinační management. Grada Publishing. ISBN 978-80-271-3218-8.
FORET, M. 2016. Management organizace a management destinace. Ostrava: Key Publishing. Monografie. ISBN 978-80-7418-263-1.
MORRISON, A. 2013. Marketing and Managing Tourism Destinations. 1. vydání. Londýn: Routledge. 632 s. ISBN 978-80-203-0819-76.
WANG, Y. C. 2011. ‘Destination marketing and management: scope, definition and structures.’, CABI Books. CABI International. doi:10.1079/9781845937621.0001.
PIKE, S., PAGE, S. J. 2014. Destination Marketing Organizations and destination marketing: A narrative analysis of the literature. Tourism Management, Volume 41, Pages 202-227, ISSN 0261-5177.