Tato bakalářská práce nevýzkumného charakteru se zaměřuje na vytvoření námětových karet pro vedení tanečně pohybové chvilky v mateřské škole. Na každý měsíc školního roku připadá jedna obsáhlá karta zahrnující rytmizaci, průpravnou část, pohybovou hru, tanečně pohybové ztvárnění písně, dva prvky street dance a závěrečnou taneční improvizaci.
V teoretické části bude popsán význam tance pro děti v předškolním věku. Historie a specifika tanečního stylu street dance. Důležitost rytmiky a vnímaní rytmu. Charakteristika věkové skupiny a jejích pohybových schopností.
Hlavní část je zaměřena na vytvoření námětového materiálu (karet) pro taneční chvilky v MŠ se zařazením prvků street dance. Materiál bude vytvořen na základě vlastních zkušeností a bude doplněn o videosekvence + realizace u dětí. Videosekvence budou nahrány na flash disc.
Cílem práce je vytvořit 10 pracovních listů (karet) na 10 školních měsíců, se zařazením prvků street dance a provázaností na aktuální téma v třídním vzdělávacím plánu.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis of a non-research nature focuses on the creation of theme cards for conducting dance and movement moments in kindergarten. There is one comprehensive card for each month of the school year including rhythmization, a preparatory part, a movement game, a dance-movement rendition of a song, two elements of street dance and a final dance improvisation.
The theoretical part will describe the importance of dance for preschool children. History and specifics of the street dance style. The importance of rhythm and rhythm perception. Characteristics of the age group and its movement abilities.
The main part is focused on the creation of theme material (cards) for dance moments in kindergarten with the inclusion of elements of street dance. The material will be created on the basis of own experience and will be supplemented by video sequences + realization with children. The video sequences will be recorded on a flash drive.
The aim of the work is to create 10 worksheets (cards) for 10 school months, including elements of street dance and linking to the current topic in the class curriculum.
Klíčová slova
Tanec, street dance, rytmus, námětové karty, předškolní děti
Klíčová slova v angličtině
Dance, street dance, rhythm, theme cards, preschool children
Rozsah průvodní práce
88 s. (108 354 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce nevýzkumného charakteru se zaměřuje na vytvoření námětových karet pro vedení tanečně pohybové chvilky v mateřské škole. Na každý měsíc školního roku připadá jedna obsáhlá karta zahrnující rytmizaci, průpravnou část, pohybovou hru, tanečně pohybové ztvárnění písně, dva prvky street dance a závěrečnou taneční improvizaci.
V teoretické části bude popsán význam tance pro děti v předškolním věku. Historie a specifika tanečního stylu street dance. Důležitost rytmiky a vnímaní rytmu. Charakteristika věkové skupiny a jejích pohybových schopností.
Hlavní část je zaměřena na vytvoření námětového materiálu (karet) pro taneční chvilky v MŠ se zařazením prvků street dance. Materiál bude vytvořen na základě vlastních zkušeností a bude doplněn o videosekvence + realizace u dětí. Videosekvence budou nahrány na flash disc.
Cílem práce je vytvořit 10 pracovních listů (karet) na 10 školních měsíců, se zařazením prvků street dance a provázaností na aktuální téma v třídním vzdělávacím plánu.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis of a non-research nature focuses on the creation of theme cards for conducting dance and movement moments in kindergarten. There is one comprehensive card for each month of the school year including rhythmization, a preparatory part, a movement game, a dance-movement rendition of a song, two elements of street dance and a final dance improvisation.
The theoretical part will describe the importance of dance for preschool children. History and specifics of the street dance style. The importance of rhythm and rhythm perception. Characteristics of the age group and its movement abilities.
The main part is focused on the creation of theme material (cards) for dance moments in kindergarten with the inclusion of elements of street dance. The material will be created on the basis of own experience and will be supplemented by video sequences + realization with children. The video sequences will be recorded on a flash drive.
The aim of the work is to create 10 worksheets (cards) for 10 school months, including elements of street dance and linking to the current topic in the class curriculum.
Klíčová slova
Tanec, street dance, rytmus, námětové karty, předškolní děti
Klíčová slova v angličtině
Dance, street dance, rhythm, theme cards, preschool children
Zásady pro vypracování
1. Zpracování kvalifikační práce bude realizováno v souladu se směrnicemi PF UJEP a doporučeními dané katedrou TVS.
2. Práci budu realizovat v souladu s dodržováním autorského zákona a zásadami na ochranu osobních údajů.
3. Kontakt s probandy, respondenty, nakládání s daty a údaji budu vést v souladu s obecně platnými etickými pravidly, popř. v souladu se směrnicí Etika vědecké a výzkumné činnosti na PF UJEP.
4. Kvalifikační práci zpracuji v souladu s dodržováním předložených norem, postupů, metod, technik a způsobů diagnostikování.
5. Při zpracování kvalifikační práce budu vycházet z odborných zdrojů domácího i zahraničního původu, z odpovídajících ověřených pramenů a podání.
6. Budu spolupracovat s vedoucím práce podle dohodnutého způsobu a harmonogramu.
7. Videosekvence budou prezentovány na flash disc.
V teoretické části bude popsán význam tance pro děti v předškolním věku. Historie a specifika tanečního stylu street dance. Důležitost rytmiky a vnímaní rytmu.Charakteristika věkové skupiny a jejích pohybových schopností.
Hlavní část je zaměřena na vytvoření námětového materiálu (karet) pro taneční chvilky v MŠ se zařazením prvků street dance. Materiál bude vytvořen na základě vlastních zkušeností a bude doplněn o videosekvence + realizace u dětí. Videosekvence budou nahrány na flash disc.
Cílem práce je vytvořit 10 pracovních listů (karet) na 10 školních měsíců, se zařazením prvků street dance a provázaností na aktuální téma v třídním vzdělávacím plánu.
Zásady pro vypracování
1. Zpracování kvalifikační práce bude realizováno v souladu se směrnicemi PF UJEP a doporučeními dané katedrou TVS.
2. Práci budu realizovat v souladu s dodržováním autorského zákona a zásadami na ochranu osobních údajů.
3. Kontakt s probandy, respondenty, nakládání s daty a údaji budu vést v souladu s obecně platnými etickými pravidly, popř. v souladu se směrnicí Etika vědecké a výzkumné činnosti na PF UJEP.
4. Kvalifikační práci zpracuji v souladu s dodržováním předložených norem, postupů, metod, technik a způsobů diagnostikování.
5. Při zpracování kvalifikační práce budu vycházet z odborných zdrojů domácího i zahraničního původu, z odpovídajících ověřených pramenů a podání.
6. Budu spolupracovat s vedoucím práce podle dohodnutého způsobu a harmonogramu.
7. Videosekvence budou prezentovány na flash disc.
V teoretické části bude popsán význam tance pro děti v předškolním věku. Historie a specifika tanečního stylu street dance. Důležitost rytmiky a vnímaní rytmu.Charakteristika věkové skupiny a jejích pohybových schopností.
Hlavní část je zaměřena na vytvoření námětového materiálu (karet) pro taneční chvilky v MŠ se zařazením prvků street dance. Materiál bude vytvořen na základě vlastních zkušeností a bude doplněn o videosekvence + realizace u dětí. Videosekvence budou nahrány na flash disc.
Cílem práce je vytvořit 10 pracovních listů (karet) na 10 školních měsíců, se zařazením prvků street dance a provázaností na aktuální téma v třídním vzdělávacím plánu.
Seznam doporučené literatury
ALLEN, K., MAROTZ, L. Přehled vývoje dítěte od prenatálního období do 8 let. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-614-4.
BLAŽÍČKOVÁ, E. Metodika a didaktika taneční výchovy. Praha: Konzervatoř Duncan Centre, 2005. ISBN 80-7290-166-4
BRETTCHSNEIDEROVÁ, V., KUBECOVÁ, M. Taneční činnosti v předškolním vzdělávání. Praha: Raabe 2018. ISBN 978-80-7496-386-5.-73
GUILLAUD, M. Relaxace v mateřské škole. Praha: Portál, 2006. ISBN80-7178-162-X
JANEČKOVÁ, E. Lidské tělo v pohybu s hudbou. Hradec Králové: Tandem, 2016. ISBN 978-80-86901-37-4.
JEŘÁBKOVÁ, J. Taneční průprava. Praha: NIPOS-ARTAMA, 2004.
LEPOLDOVÁ, J. Metodika taneční gymnastiky. Vyd. 1. Brno: Janáčkova akademie múzických umění v Brně, 2009. ISBN 978-80-86928-53-1.
MATĚJČEK, Z. Prvních 6 let ve vývoji a výchově dítěte.Praha: Grada, 2005. ISBN 978-80-247-0870-6
RELLICHOVÁ, L. Taneční tvorba pro děti a s dětmi – ukázky taneční tvorby jako výsledku výchovně vzdělávacího procesu. Praha: NIPOS-ARTAMA, 2009. ISBN 978-80-7068-237-1
ŠVANDOVÁ, L. Taneční výchova pro předškolní děti. Praha: NIPOS-ARTAMA, Národní informační a poradenské středisko pro kulturu, 2015. ISBN 978-80-7068-290-6.
Seznam doporučené literatury
ALLEN, K., MAROTZ, L. Přehled vývoje dítěte od prenatálního období do 8 let. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-614-4.
BLAŽÍČKOVÁ, E. Metodika a didaktika taneční výchovy. Praha: Konzervatoř Duncan Centre, 2005. ISBN 80-7290-166-4
BRETTCHSNEIDEROVÁ, V., KUBECOVÁ, M. Taneční činnosti v předškolním vzdělávání. Praha: Raabe 2018. ISBN 978-80-7496-386-5.-73
GUILLAUD, M. Relaxace v mateřské škole. Praha: Portál, 2006. ISBN80-7178-162-X
JANEČKOVÁ, E. Lidské tělo v pohybu s hudbou. Hradec Králové: Tandem, 2016. ISBN 978-80-86901-37-4.
JEŘÁBKOVÁ, J. Taneční průprava. Praha: NIPOS-ARTAMA, 2004.
LEPOLDOVÁ, J. Metodika taneční gymnastiky. Vyd. 1. Brno: Janáčkova akademie múzických umění v Brně, 2009. ISBN 978-80-86928-53-1.
MATĚJČEK, Z. Prvních 6 let ve vývoji a výchově dítěte.Praha: Grada, 2005. ISBN 978-80-247-0870-6
RELLICHOVÁ, L. Taneční tvorba pro děti a s dětmi – ukázky taneční tvorby jako výsledku výchovně vzdělávacího procesu. Praha: NIPOS-ARTAMA, 2009. ISBN 978-80-7068-237-1
ŠVANDOVÁ, L. Taneční výchova pro předškolní děti. Praha: NIPOS-ARTAMA, Národní informační a poradenské středisko pro kulturu, 2015. ISBN 978-80-7068-290-6.