Informace o kvalifikační práci Evaluace měsíčního pohybového programu zaměřeného na rozvoj zdatnosti pomocí pohybových her a cvičení zaměřených na plyometrii u žákyň 7. a 8. ročníku základní školy
- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
Evaluace měsíčního pohybového programu zaměřeného na rozvoj zdatnosti pomocí pohybových her a cvičení zaměřených na plyometrii u žákyň 7. a 8. ročníku základní školy
Hlavní téma v angličtině
Evaluation of a monthly movement program focused on fitness development using movement games and exercises focused on plyometrics for 7th and 8th grade elementary female students
Název dle studenta
Evaluace měsíčního pohybového programu zaměřeného na rozvoj zdatnosti pomocí pohybových her a cvičení zaměřených na plyometrii u žákyň 7. a 8. ročníku základní školy
Název dle studenta v angličtině
Evaluation of a monthly movement program focused on fitness development using movement games and exercises focused on plyometrics for 7th and 8th grade elementary female students
Tato diplomová práce je zaměřená na rozvoj rychlostních a vytrvalostních schopností u žákyň 7. a 8. ročníku základní školy prostřednictvím aplikace pohybových her. Hlavní složkou, která vytváří princip každé hry je primárně běh, jež by měl při pravidelném zařazování po dobu jednoho měsíce dopomoci ke zlepšení rychlostních a vytrvalostních schopností. U jedné testovací skupiny jsou mimo jiné ještě v rušné části zařazeny aktivity s prvky plyometrie, které by mohly dopomoci ke zvýšení výkonnosti. Pro srovnání jsou u druhé výzkumné skupiny tyto plyometrické aktivity vynechány. Teoretická východiska se zaměřují na vyučovací předmět tělesná výchova, tělesnou zdatnost, na začlenění a význam her do vyučovacího procesu, plyometrické cvičení, rychlost a vytrvalost. Z výsledků výzkumu vyplývá, že po aplikaci tréninkového plánu došlo ke zlepšení u obou výzkumných skupin, přičemž experimentální skupina dosáhla lepších výsledků.
Anotace v angličtině
This thesis focuses on the development of speed and endurance abilities in primary school girls in grades 7 and 8 through the application of movement games. The main component that forms the principle of each game is primarily running, which, when included regularly for a month, should help to improve speed and endurance skills. For one test group, among other things, activities with elements of plyometrics are included in the busy part, which could help to improve performance. For comparison, these plyometric activities are omitted for the other research group. The theoretical starting points focus on the subject of physical education, physical fitness, on the inclusion and importance of games in the teaching process, plyometric exercises, speed and endurance. The results of the research show that after the application of the training plan there was an improvement in both research groups, with the experimental group achieving better results.
Klíčová slova
rozvoj, tělesná zdatnost, tělesná výchova, základní škola
Klíčová slova v angličtině
development, physical fitness, physical education, elementary school
Rozsah průvodní práce
69 s. (107 899 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce je zaměřená na rozvoj rychlostních a vytrvalostních schopností u žákyň 7. a 8. ročníku základní školy prostřednictvím aplikace pohybových her. Hlavní složkou, která vytváří princip každé hry je primárně běh, jež by měl při pravidelném zařazování po dobu jednoho měsíce dopomoci ke zlepšení rychlostních a vytrvalostních schopností. U jedné testovací skupiny jsou mimo jiné ještě v rušné části zařazeny aktivity s prvky plyometrie, které by mohly dopomoci ke zvýšení výkonnosti. Pro srovnání jsou u druhé výzkumné skupiny tyto plyometrické aktivity vynechány. Teoretická východiska se zaměřují na vyučovací předmět tělesná výchova, tělesnou zdatnost, na začlenění a význam her do vyučovacího procesu, plyometrické cvičení, rychlost a vytrvalost. Z výsledků výzkumu vyplývá, že po aplikaci tréninkového plánu došlo ke zlepšení u obou výzkumných skupin, přičemž experimentální skupina dosáhla lepších výsledků.
Anotace v angličtině
This thesis focuses on the development of speed and endurance abilities in primary school girls in grades 7 and 8 through the application of movement games. The main component that forms the principle of each game is primarily running, which, when included regularly for a month, should help to improve speed and endurance skills. For one test group, among other things, activities with elements of plyometrics are included in the busy part, which could help to improve performance. For comparison, these plyometric activities are omitted for the other research group. The theoretical starting points focus on the subject of physical education, physical fitness, on the inclusion and importance of games in the teaching process, plyometric exercises, speed and endurance. The results of the research show that after the application of the training plan there was an improvement in both research groups, with the experimental group achieving better results.
Klíčová slova
rozvoj, tělesná zdatnost, tělesná výchova, základní škola
Klíčová slova v angličtině
development, physical fitness, physical education, elementary school
Zásady pro vypracování
Zpracování kvalifikační práce realizovat v souladu s příslušnými směrnicemi KTVS PF UJEP, UJEP a doporučenými pracovišti.
Práce realizovat v souladu s dodržením autorského zákona a dodržovat zákon na ochranu osobních údajů.
Při kontaktu s probandy, nakládání s daty a údaji dodržet obecně platná etická pravidla. Držet se směrnice Etika vědecké výzkumné činnosti na PF UJEP.
Kvalifikační práci zpracovat v souladu s dodržením předložených norem, postupů, metod a technik výzkumu.
Při zpracování kvalifikační práce vycházet z odborných zdrojů domácího i zahraničního původu, z odpovídajících ověřených pramenů a podání.
Spolupracovat s vedoucím práce podle dohodnutého způsobu a harmonogramu.
Cíl
Cílem této práce je zjištění funkčnosti měsíčního pohybového programu se zaměřením na rozvoj zdatnosti u žákyň druhého stupně ZŠ v rámci hodin TV. Teoretická část bude věnována tělesné výchově na základních školách, tělesné zdatnosti, rychlosti a vytrvalosti. Praktická část je věnována metodice a návrhu měsíčního pohybového programu s následným vyhodnocením. Pohybový program má za úkol zvyšovat u žáků všeobecnou zdatnost. Aplikované jsou především různé pohybové hry s častým využitím běhu, jež mohou kromě účelného rozvoje také navozovat libé pocity u žáků a zvýšit jejich motivaci. Výsledky tohoto výzkumu jsou zjišťovány na základě testů, jež jsou prováděny před uskutečněním pohybového programu a následně po jeho aplikaci. Vybranými testy jsou rychlostní člunkový běh 4 x 10 m a vytrvalostní člunkový běh na 20 m. Výzkumu se zúčastní cca 50 - 60 žákyň 7. a 8. ročníku ZŠ.
Očekávanými výsledky, jsou data která po prozkoumání poukáží na efektivitu navrženého měsíčního pohybového programu a tím pádem zlepšení rychlosti a vytrvalosti. Tyto výsledky by měly vyplynout z testů, které se provádějí před započetím pohybového programu a následně po něm.
4. Očekávané závěry
Očekávanými závěry, jsou výsledky, které poukáží na efektivitu aplikovaného tréninkového plánu.
Objasnění této problematiky, na základě různých literárních zdrojů, které se tomuto tématu věnují.
Sjednocení informací, které vyplynou z aplikovaného výzkumu.
Úkoly práce:
Prostudovat teoreticko-metodologická východiska práce
Stanovit si cíle, úkoly a hypotézy práce
Provést výzkumné šetření
Vyhodnotit a zpracovat získaná data
Zásady pro vypracování
Zpracování kvalifikační práce realizovat v souladu s příslušnými směrnicemi KTVS PF UJEP, UJEP a doporučenými pracovišti.
Práce realizovat v souladu s dodržením autorského zákona a dodržovat zákon na ochranu osobních údajů.
Při kontaktu s probandy, nakládání s daty a údaji dodržet obecně platná etická pravidla. Držet se směrnice Etika vědecké výzkumné činnosti na PF UJEP.
Kvalifikační práci zpracovat v souladu s dodržením předložených norem, postupů, metod a technik výzkumu.
Při zpracování kvalifikační práce vycházet z odborných zdrojů domácího i zahraničního původu, z odpovídajících ověřených pramenů a podání.
Spolupracovat s vedoucím práce podle dohodnutého způsobu a harmonogramu.
Cíl
Cílem této práce je zjištění funkčnosti měsíčního pohybového programu se zaměřením na rozvoj zdatnosti u žákyň druhého stupně ZŠ v rámci hodin TV. Teoretická část bude věnována tělesné výchově na základních školách, tělesné zdatnosti, rychlosti a vytrvalosti. Praktická část je věnována metodice a návrhu měsíčního pohybového programu s následným vyhodnocením. Pohybový program má za úkol zvyšovat u žáků všeobecnou zdatnost. Aplikované jsou především různé pohybové hry s častým využitím běhu, jež mohou kromě účelného rozvoje také navozovat libé pocity u žáků a zvýšit jejich motivaci. Výsledky tohoto výzkumu jsou zjišťovány na základě testů, jež jsou prováděny před uskutečněním pohybového programu a následně po jeho aplikaci. Vybranými testy jsou rychlostní člunkový běh 4 x 10 m a vytrvalostní člunkový běh na 20 m. Výzkumu se zúčastní cca 50 - 60 žákyň 7. a 8. ročníku ZŠ.
Očekávanými výsledky, jsou data která po prozkoumání poukáží na efektivitu navrženého měsíčního pohybového programu a tím pádem zlepšení rychlosti a vytrvalosti. Tyto výsledky by měly vyplynout z testů, které se provádějí před započetím pohybového programu a následně po něm.
4. Očekávané závěry
Očekávanými závěry, jsou výsledky, které poukáží na efektivitu aplikovaného tréninkového plánu.
Objasnění této problematiky, na základě různých literárních zdrojů, které se tomuto tématu věnují.
Sjednocení informací, které vyplynou z aplikovaného výzkumu.
Úkoly práce:
Prostudovat teoreticko-metodologická východiska práce
Stanovit si cíle, úkoly a hypotézy práce
Provést výzkumné šetření
Vyhodnotit a zpracovat získaná data
Seznam doporučené literatury
Čechák, V. a Linhart J. (1986). Sociologie sportu. Praha: Olympia.
Černá, L. (2023). Předsportovní příprava dětí. [Přednáška]. Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem.
Havlínová, M. et al. (2006). Program podpory zdraví ve škole: rukověť projektu Zdravá škola. 2., rozš. vyd. Praha: Portál.
Hrabinec, J. (2017). Tělesná výchova na 2. stupni základní školy. Praha: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum.
Choutková-Cvrková, B. a Fejtek, M. (1991). Atletika pro 5.-8. ročník základní školy: metodická příručka. Praha: Státní pedagogické nakladatelství.
Jansa, P. (2018). Pedagogika sportu. Vydání druhé. Praha: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum.
Perič, T. (2004). Hry ve sportovní přípravě dětí. Praha: Grada.
Zapletal, M. (1997). Velká encyklopedie her. Praha: Leprez.
Seznam doporučené literatury
Čechák, V. a Linhart J. (1986). Sociologie sportu. Praha: Olympia.
Černá, L. (2023). Předsportovní příprava dětí. [Přednáška]. Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem.
Havlínová, M. et al. (2006). Program podpory zdraví ve škole: rukověť projektu Zdravá škola. 2., rozš. vyd. Praha: Portál.
Hrabinec, J. (2017). Tělesná výchova na 2. stupni základní školy. Praha: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum.
Choutková-Cvrková, B. a Fejtek, M. (1991). Atletika pro 5.-8. ročník základní školy: metodická příručka. Praha: Státní pedagogické nakladatelství.
Jansa, P. (2018). Pedagogika sportu. Vydání druhé. Praha: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum.
Perič, T. (2004). Hry ve sportovní přípravě dětí. Praha: Grada.
Zapletal, M. (1997). Velká encyklopedie her. Praha: Leprez.