Tato diplomová práce se zaměřuje na analýzu aktuální situace týkající se výuky tělesné výchovy na základních školách, přičemž se zaměřuje na identifikaci a posouzení obtíží, se kterými se učitelé tělesné výchovy potýkají. Práce byla součástí celorepublikového projektu a mapování možných problémů, na které by se měli zaměřit vysokoškolští profesoři. Cílem této diplomové práce je analyzovat a identifikovat klíčové problémy, výzvy a příležitosti, kterým čelí učitelé tělesné výchovy ve Středočeském kraji.
Anotace v angličtině
This thesis focuses on the analysis of the current situation regarding the teaching of physical education in primary schools, with a specific focus on identifying and assessing the challenges faced by physical education teachers. The aim of the thesis is to create a nationwide project and map possible problems that university professors should focus on.
Klíčová slova
tělesná výchova, učitel, rámcový vzdělávací program, mladší školní věk, starší školní věk
Klíčová slova v angličtině
physical education, teacher, framework education programme, younger school age, older school age
Rozsah průvodní práce
80 stran
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se zaměřuje na analýzu aktuální situace týkající se výuky tělesné výchovy na základních školách, přičemž se zaměřuje na identifikaci a posouzení obtíží, se kterými se učitelé tělesné výchovy potýkají. Práce byla součástí celorepublikového projektu a mapování možných problémů, na které by se měli zaměřit vysokoškolští profesoři. Cílem této diplomové práce je analyzovat a identifikovat klíčové problémy, výzvy a příležitosti, kterým čelí učitelé tělesné výchovy ve Středočeském kraji.
Anotace v angličtině
This thesis focuses on the analysis of the current situation regarding the teaching of physical education in primary schools, with a specific focus on identifying and assessing the challenges faced by physical education teachers. The aim of the thesis is to create a nationwide project and map possible problems that university professors should focus on.
Klíčová slova
tělesná výchova, učitel, rámcový vzdělávací program, mladší školní věk, starší školní věk
Klíčová slova v angličtině
physical education, teacher, framework education programme, younger school age, older school age
Zásady pro vypracování
Anotace:
Cílem práce je zjistit, s jakými situacemi a problémy se učitelé TV na ZŠ ve Středočeském kraji setkávají. Data budeme získávat pomocí dotazníkového šetření přímo od učitelů TV. Výstupem bude tedy jednak zjištění současného stavu, ale také diskuse nad připraveností učitelů na tuto profesi a na základě získaných výsledků případné zkvalitnění přípravy budoucích absolventů na VŠ.
Zásady pro vypracování:
1. Zpracování kvalifikační práce realizovat v souladu s příslušnými směrnicemi UJEP, PF UJEP a doporučeními pracoviště.
2. Práci realizovat v souladu s dodržováním autorského zákona a zásadami na ochranu osobních údajů.
3. Kontakt s probandy, respondenty, nakládání s daty a údaji vést v souladu s obecně platnými etickými pravidly, popř. v souladu se směrnicí "Etika vědecké a výzkumné činnosti na PF UJEP".
4. Kvalifikační práci zpracovat v souladu s dodržováním předložených norem, postupů, metod, technik a způsobů diagnostikování.
5. Při zpracování kvalifikační práce vycházet z odborných zdrojů domácího i zahraničního původu, z odpovídajících ověřených pramenů a podání.
6. Spolupracovat s vedoucím práce podle dohodnutého způsobu a harmonogramu.
Zásady pro vypracování
Anotace:
Cílem práce je zjistit, s jakými situacemi a problémy se učitelé TV na ZŠ ve Středočeském kraji setkávají. Data budeme získávat pomocí dotazníkového šetření přímo od učitelů TV. Výstupem bude tedy jednak zjištění současného stavu, ale také diskuse nad připraveností učitelů na tuto profesi a na základě získaných výsledků případné zkvalitnění přípravy budoucích absolventů na VŠ.
Zásady pro vypracování:
1. Zpracování kvalifikační práce realizovat v souladu s příslušnými směrnicemi UJEP, PF UJEP a doporučeními pracoviště.
2. Práci realizovat v souladu s dodržováním autorského zákona a zásadami na ochranu osobních údajů.
3. Kontakt s probandy, respondenty, nakládání s daty a údaji vést v souladu s obecně platnými etickými pravidly, popř. v souladu se směrnicí "Etika vědecké a výzkumné činnosti na PF UJEP".
4. Kvalifikační práci zpracovat v souladu s dodržováním předložených norem, postupů, metod, technik a způsobů diagnostikování.
5. Při zpracování kvalifikační práce vycházet z odborných zdrojů domácího i zahraničního původu, z odpovídajících ověřených pramenů a podání.
6. Spolupracovat s vedoucím práce podle dohodnutého způsobu a harmonogramu.
Seznam doporučené literatury
DYTRTOVÁ, Radmila a KRHUTOVÁ, Marie. Učitel: příprava na profesi. Pedagogika (Grada). Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2863-6.
HRABINEC, Jiří. Tělesná výchova na 2. stupni základní školy. Praha: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 2017. ISBN 978-80-246-3625-2.
JANSA, Petr. Pedagogika sportu. Vydání druhé. Praha: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 2018. ISBN 978-80-246-3986-4.
KYRIACOU, Chris. Klíčové dovednosti učitele: cesty k lepšímu vyučování. Přeložil Dominik DVOŘÁK, přeložil Milan KOLDINSKÝ. Pedagogická praxe. Praha: Portál, 1996. ISBN 80-7178-022-7.
MUŽÍK, Vladislav a VLČEK, Petr. Škola a zdraví pro 21. století, 2010: škola, pohyb a zdraví : výzkumné výsledky a projekty. Brno: Masarykova univerzita ve spolupráci s MSD, 2010. ISBN 978-80-210-5371-7.
MUŽÍK, Vladislav a KREJČÍ, Milada. Tělesná výchova a zdraví: zdravotně orientované pojetí tělesné výchovy pro 1. stupeň ZŠ. Tělesná výchova a zdraví. Olomouc: Hanex, 1997. ISBN 80-85783-17-7.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Vydání druhé, doplněné a přepracované. Praha: Karolinum, 2012. ISBN 978-80-246-2153-1.
VALIŠOVÁ, Alena; KASÍKOVÁ, Hana a BUREŠ, Miroslav. Pedagogika pro učitele. 2., rozš. a aktualiz. vyd. Pedagogika (Grada). Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3357-9.
Seznam doporučené literatury
DYTRTOVÁ, Radmila a KRHUTOVÁ, Marie. Učitel: příprava na profesi. Pedagogika (Grada). Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2863-6.
HRABINEC, Jiří. Tělesná výchova na 2. stupni základní školy. Praha: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 2017. ISBN 978-80-246-3625-2.
JANSA, Petr. Pedagogika sportu. Vydání druhé. Praha: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 2018. ISBN 978-80-246-3986-4.
KYRIACOU, Chris. Klíčové dovednosti učitele: cesty k lepšímu vyučování. Přeložil Dominik DVOŘÁK, přeložil Milan KOLDINSKÝ. Pedagogická praxe. Praha: Portál, 1996. ISBN 80-7178-022-7.
MUŽÍK, Vladislav a VLČEK, Petr. Škola a zdraví pro 21. století, 2010: škola, pohyb a zdraví : výzkumné výsledky a projekty. Brno: Masarykova univerzita ve spolupráci s MSD, 2010. ISBN 978-80-210-5371-7.
MUŽÍK, Vladislav a KREJČÍ, Milada. Tělesná výchova a zdraví: zdravotně orientované pojetí tělesné výchovy pro 1. stupeň ZŠ. Tělesná výchova a zdraví. Olomouc: Hanex, 1997. ISBN 80-85783-17-7.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Vydání druhé, doplněné a přepracované. Praha: Karolinum, 2012. ISBN 978-80-246-2153-1.
VALIŠOVÁ, Alena; KASÍKOVÁ, Hana a BUREŠ, Miroslav. Pedagogika pro učitele. 2., rozš. a aktualiz. vyd. Pedagogika (Grada). Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3357-9.