Cílem práce je zjistit, s jakými situacemi a problémy se učitelé tělesné výchovy na základních školách v Karlovarském kraji setkávají a jak je vnímají. Na základě získaných zjištění se pokusit zkvalitnit přípravu budoucích absolventů na vysoké škole. Teoretická část práce shrnuje základní znalosti o Karlovarském kraji, vzdělávání v České republice, a pedagogice jako takové. Praktická část se zabývá zjištěním a diskusí současného stavu nad připraveností učitelů k této profesi. Data byla získána pomocí dotazníkového šetření přímo od učitelů tělesné výchovy v Karlovarském kraji. Výsledková část práce prezentuje hodnocení s rovnání získaných dat.
Anotace v angličtině
The master's thesis aims to detect what situations and problems physical education teachers at primary schools in the Karlovy Vary region face. And based on the results, to improve the preparation of future graduates at the university. The theoretical part of the work summarizes basic knowledge about the Karlovy Vary region, education in the Czech Republic, and pedagogy. The practical part deals with finding out and discussing the current state of teachers' readiness for this profession. The data were obtained using a questionnaire survey directly from physical education teachers in the Karlovy Vary region. The result part of the work presents an evaluation with a comparison of the obtained data.
Klíčová slova
Začínající učitel, problémy začínajícího učitele, tělesná výchova, základní škole, Karlovarský kraj.
Klíčová slova v angličtině
Beginner teacher, current issues faced by beginning teachers, physical education, primary school, Karlovy vary region.
Rozsah průvodní práce
88
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem práce je zjistit, s jakými situacemi a problémy se učitelé tělesné výchovy na základních školách v Karlovarském kraji setkávají a jak je vnímají. Na základě získaných zjištění se pokusit zkvalitnit přípravu budoucích absolventů na vysoké škole. Teoretická část práce shrnuje základní znalosti o Karlovarském kraji, vzdělávání v České republice, a pedagogice jako takové. Praktická část se zabývá zjištěním a diskusí současného stavu nad připraveností učitelů k této profesi. Data byla získána pomocí dotazníkového šetření přímo od učitelů tělesné výchovy v Karlovarském kraji. Výsledková část práce prezentuje hodnocení s rovnání získaných dat.
Anotace v angličtině
The master's thesis aims to detect what situations and problems physical education teachers at primary schools in the Karlovy Vary region face. And based on the results, to improve the preparation of future graduates at the university. The theoretical part of the work summarizes basic knowledge about the Karlovy Vary region, education in the Czech Republic, and pedagogy. The practical part deals with finding out and discussing the current state of teachers' readiness for this profession. The data were obtained using a questionnaire survey directly from physical education teachers in the Karlovy Vary region. The result part of the work presents an evaluation with a comparison of the obtained data.
Klíčová slova
Začínající učitel, problémy začínajícího učitele, tělesná výchova, základní škole, Karlovarský kraj.
Klíčová slova v angličtině
Beginner teacher, current issues faced by beginning teachers, physical education, primary school, Karlovy vary region.
Zásady pro vypracování
Anotace:
Cílem práce je zjistit, s jakými situacemi a problémy se učitelé TV na ZŠ v Karlovarský kraj setkávají. Data budeme získávat pomocí dotazníkového šetření přímo od učitelů TV. Výstupem bude tedy jednak zjištění současného stavu, ale také diskuse nad připraveností učitelů na tuto profesi a na základě získaných výsledků případné zkvalitnění přípravy budoucích absolventů na VŠ.
Zásady pro vypracování:
Zpracování kvalifikační práce realizovat v souladu s příslušnými směrnicemi UJEP, PF UJEP a doporučeními pracoviště.
Práci realizovat v souladu s dodržováním autorského zákona a zásadami na ochranu osobních údajů.
Kontakt s probandy, respondenty, nakládání s daty a údaji vést v souladu s obecně platnými etickými pravidly, popř. v souladu se směrnicí "Etika vědecké a výzkumné činnosti na PF UJEP".
Kvalifikační práci zpracovat v souladu s dodržováním předložených norem, postupů, metod, technik a způsobů diagnostikování.
Při zpracování kvalifikační práce vycházet z odborných zdrojů domácího i zahraničního původu, z odpovídajících ověřených pramenů a podání.
Spolupracovat s vedoucím práce podle dohodnutého způsobu a harmonogramu.
Zásady pro vypracování
Anotace:
Cílem práce je zjistit, s jakými situacemi a problémy se učitelé TV na ZŠ v Karlovarský kraj setkávají. Data budeme získávat pomocí dotazníkového šetření přímo od učitelů TV. Výstupem bude tedy jednak zjištění současného stavu, ale také diskuse nad připraveností učitelů na tuto profesi a na základě získaných výsledků případné zkvalitnění přípravy budoucích absolventů na VŠ.
Zásady pro vypracování:
Zpracování kvalifikační práce realizovat v souladu s příslušnými směrnicemi UJEP, PF UJEP a doporučeními pracoviště.
Práci realizovat v souladu s dodržováním autorského zákona a zásadami na ochranu osobních údajů.
Kontakt s probandy, respondenty, nakládání s daty a údaji vést v souladu s obecně platnými etickými pravidly, popř. v souladu se směrnicí "Etika vědecké a výzkumné činnosti na PF UJEP".
Kvalifikační práci zpracovat v souladu s dodržováním předložených norem, postupů, metod, technik a způsobů diagnostikování.
Při zpracování kvalifikační práce vycházet z odborných zdrojů domácího i zahraničního původu, z odpovídajících ověřených pramenů a podání.
Spolupracovat s vedoucím práce podle dohodnutého způsobu a harmonogramu.
Seznam doporučené literatury
Buchtová, T. (2020). Kázeň a začínající učitel: faktory ovlivňující kázeň ve výuce začínajících učitelů. Olomouc: univerzita Palackého
Dytrtová, R., & Krhutová, M. (2009). Učitel: příprava na profesi. Praha: Grada.
Hanušová, S., Píšová, M., Kohoutek, T. (2017). Chtějí zůstat nebo odejít?: začínající učitelé v českých základních školách. Brno: Masarykova univerzita
Kohnová, J. (2012). Profesní rozvoj učitelů a cíle školního vzdělávání. Praha: univerzita Karlova.
Vašutová, J. (2007). Být učitelem: co by měl učitel vědět o své profesi. 2., přeprac. vyd. Praha: univerzita Karlova
Sachs, J. (2010). Teacher Professional Standards: Controlling or developing teaching? Australia: The University of Sydney.
Rudow, B. (2010). Stress and Burnout in the Teaching Profession: European Studies, Issues, and Research Perspectives. England: University of Cambridge.
Siedentop, D., & Mars, H., V., D. (1995). Introduction to physical education, fitness and sport. McGraw: Hill Education
Seznam doporučené literatury
Buchtová, T. (2020). Kázeň a začínající učitel: faktory ovlivňující kázeň ve výuce začínajících učitelů. Olomouc: univerzita Palackého
Dytrtová, R., & Krhutová, M. (2009). Učitel: příprava na profesi. Praha: Grada.
Hanušová, S., Píšová, M., Kohoutek, T. (2017). Chtějí zůstat nebo odejít?: začínající učitelé v českých základních školách. Brno: Masarykova univerzita
Kohnová, J. (2012). Profesní rozvoj učitelů a cíle školního vzdělávání. Praha: univerzita Karlova.
Vašutová, J. (2007). Být učitelem: co by měl učitel vědět o své profesi. 2., přeprac. vyd. Praha: univerzita Karlova
Sachs, J. (2010). Teacher Professional Standards: Controlling or developing teaching? Australia: The University of Sydney.
Rudow, B. (2010). Stress and Burnout in the Teaching Profession: European Studies, Issues, and Research Perspectives. England: University of Cambridge.
Siedentop, D., & Mars, H., V., D. (1995). Introduction to physical education, fitness and sport. McGraw: Hill Education