Informace o kvalifikační práci Souvislost mezi trávením volného času, sledováním sociálních sítí a dodržováním základních faktorů zdravého životního stylu u žáků 2. stupně ZŠ v Ústeckém kraji
- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
Souvislost mezi trávením volného času, sledováním sociálních sítí a dodržováním základních faktorů zdravého životního stylu u žáků 2. stupně ZŠ v Ústeckém kraji
Hlavní téma v angličtině
The relationship between spending free time, following social networks and observing the basic factors of a healthy lifestyle among the pupils of the second level of primary schools in the Ústí Region
Název dle studenta
Souvislost mezi trávením volného času, sledováním sociálních sítí a dodržováním základních faktorů zdravého životního stylu u žáků 2. stupně ZŠ v Ústeckém kraji
Název dle studenta v angličtině
The connection between spending free time, watching social networks
and by observing the basic factors of a healthy lifestyle
for 2nd grade elementary school students in the Ústí Region
Tato diplomová práce se zabývá problematikou zdravého životního stylu u žáků
2. stupně ZŠ v Ústeckém kraji a zároveň problematikou využívání sociálních sítí a vyhledávaného obsahu na nich. V této práci se budeme se zaobírat tím, do jaké míry žáci dodržují základní faktory zdravého životního stylu, kolik času žáci na sociálních sítích tráví a jak to ovlivňuje jejich úroveň zdravého životního stylu, jaké sociální sítě využívají a také jaký obsah vyhledávají a sledují a zda je sledovaným obsahem i sportovní oblast a oblast zdravého životního stylu. Teoretická část nám vymezuje základní pojmy z oblasti zdravého životního stylu a dále v ní jsou zahrnuta obecná doporučení dodržování zdravého životního stylu pro danou věkovou kategorii. Výzkumná část poté zahrnuje popis a charakteristiku zkoumaného souboru a zpracování záznamových archů se standardizovaným dotazníkem CAV 2001, konkrétně upravenou verzi 2013 (Bláha & Vignerová, 2006), který je doplněn o otázky ohledně využívání a sledování sociálních sítí a vyhledávaného obsahu. Dotazník byl přepsán do online formy z důvodu snadnější distribuce mezi školy.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with the issue of a healthy lifestyle among 2nd grade
elementary school students in the Ústí Region and at the same time with the issue of the use of social networks and the content searched for on them. In this work, we will deal with the extent to which pupils observe the basic factors of a healthy lifestyle, how much time pupils spend on social networks and how this affects their level of healthy lifestyle, which social networks they use and also what content they search and watch and whether the monitored content is also the area of sports and the area of a healthy lifestyle. The theoretical part defines the basic terms in the field of healthy lifestyle, and
it also includes general recommendations for maintaining a healthy lifestyle for the given age category. The research part then includes the description and characteristics of the researched group and the processing of record sheets with the standardized CAV 2001 questionnaire, specifically the modified version 2013 (Bláha & Vignerová, 2006), which is supplemented with questions about the use and monitoring of social networks and the content searched for. The questionnaire was transcribed into an online form for easier distribution between schools.
Klíčová slova
zdravý životní styl, zdraví, pohybová aktivita, stravovací návyky, sociální sítě
Klíčová slova v angličtině
healthy lifestyle, health, physical activity, eating habits, social networks
Rozsah průvodní práce
99 s. (150 192 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá problematikou zdravého životního stylu u žáků
2. stupně ZŠ v Ústeckém kraji a zároveň problematikou využívání sociálních sítí a vyhledávaného obsahu na nich. V této práci se budeme se zaobírat tím, do jaké míry žáci dodržují základní faktory zdravého životního stylu, kolik času žáci na sociálních sítích tráví a jak to ovlivňuje jejich úroveň zdravého životního stylu, jaké sociální sítě využívají a také jaký obsah vyhledávají a sledují a zda je sledovaným obsahem i sportovní oblast a oblast zdravého životního stylu. Teoretická část nám vymezuje základní pojmy z oblasti zdravého životního stylu a dále v ní jsou zahrnuta obecná doporučení dodržování zdravého životního stylu pro danou věkovou kategorii. Výzkumná část poté zahrnuje popis a charakteristiku zkoumaného souboru a zpracování záznamových archů se standardizovaným dotazníkem CAV 2001, konkrétně upravenou verzi 2013 (Bláha & Vignerová, 2006), který je doplněn o otázky ohledně využívání a sledování sociálních sítí a vyhledávaného obsahu. Dotazník byl přepsán do online formy z důvodu snadnější distribuce mezi školy.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with the issue of a healthy lifestyle among 2nd grade
elementary school students in the Ústí Region and at the same time with the issue of the use of social networks and the content searched for on them. In this work, we will deal with the extent to which pupils observe the basic factors of a healthy lifestyle, how much time pupils spend on social networks and how this affects their level of healthy lifestyle, which social networks they use and also what content they search and watch and whether the monitored content is also the area of sports and the area of a healthy lifestyle. The theoretical part defines the basic terms in the field of healthy lifestyle, and
it also includes general recommendations for maintaining a healthy lifestyle for the given age category. The research part then includes the description and characteristics of the researched group and the processing of record sheets with the standardized CAV 2001 questionnaire, specifically the modified version 2013 (Bláha & Vignerová, 2006), which is supplemented with questions about the use and monitoring of social networks and the content searched for. The questionnaire was transcribed into an online form for easier distribution between schools.
Klíčová slova
zdravý životní styl, zdraví, pohybová aktivita, stravovací návyky, sociální sítě
Klíčová slova v angličtině
healthy lifestyle, health, physical activity, eating habits, social networks
Zásady pro vypracování
Anotace: Tato diplomová práce se bude zabývat problematikou zdravého životního stylu u žáků 2. stupně ZŠ v Ústeckém kraji a zároveň problematikou využívání sociálních sítí. Budeme se zaobírat tím, kolik času žáci na sociálních sítích tráví a jak to ovlivňuje jejich úroveň zdravého životního stylu, jaké sociální sítě využívají a také jaký obsah vyhledávají a sledují a zda je sledovaným obsahem i sportovní oblast a oblast zdravého životního stylu. Teoretická část bude vymezovat základní pojmy z oblasti zdravého životního stylu a dále v ní budou zahrnuta zahrnuta obecná doporučení dodržování zdravého životního stylu pro danou věkovou kategorii. Výzkumná část pak bude zahrnovat popis a charakteristiku zkoumaného souboru a zpracování záznamových archů se standardizovaným dotazníkem CAV 2001, konkrétně upravenou verzi 2013 (Bláha & Vignerová, 2006) který doplníme o otázky ohledně sledování sociálních sítí a vyhledávaného obsahu. Dotazník bude přepsán do online formy z důvodu snadnější distribuce mezi školy.
Zásady pro vypracování:
1. Shrnutí teoretických východisek práce - vypracování rešerše dostupné odborné domácí i zahraniční literatury.
2. Shrnutí metodologických východisek práce - výběr souboru a metod. Sledovaným souborem jsou žáci druhého stupně základních škol v Ústeckém kraji. Předpokládaný počet respondentů bude 250 - 300. Pro získání informací o dodržování zdravého životního stylu využijeme standardizovaný dotazník CAV 2001, konkrétně upravenou verzi 2013 (Bláha & Vignerová, 2006), který doplníme o otázky ohledně sledování sociálních sítí a vyhledávaného obsahu.
3. Sběr a zpracování dat, stanovení závěrů s doporučením pro praxi.
4. Zpracování kvalifikační práce realizovat v souladu s příslušnými směrnicemi UJEP, PF UJEP a doporučeními pracoviště. 5. Práci realizovat v souladu s dodržováním autorského zákona a zásadami na ochranu osobních údajů.
6. Kvalifikační práci zpracovat v souladu s dodržováním předložených norem, postupů, metod a technik.
7. Při tvorbě kvalifikační práce spolupracovat s vedoucím práce podle dohodnutého způsobu a harmonogramu.
Cíl práce:
Cílem této diplomové práce bude zjistit, do jaké míry žáci 2. stupně ZŠ v Ústeckém kraji dodržují zásady zdravého životního stylu a jestli, popřípadě jak ho ovlivňují sociální sítě, kolik času na nich tráví a jaký obsah na nich vyhledávají a sledují.
Zásady pro vypracování
Anotace: Tato diplomová práce se bude zabývat problematikou zdravého životního stylu u žáků 2. stupně ZŠ v Ústeckém kraji a zároveň problematikou využívání sociálních sítí. Budeme se zaobírat tím, kolik času žáci na sociálních sítích tráví a jak to ovlivňuje jejich úroveň zdravého životního stylu, jaké sociální sítě využívají a také jaký obsah vyhledávají a sledují a zda je sledovaným obsahem i sportovní oblast a oblast zdravého životního stylu. Teoretická část bude vymezovat základní pojmy z oblasti zdravého životního stylu a dále v ní budou zahrnuta zahrnuta obecná doporučení dodržování zdravého životního stylu pro danou věkovou kategorii. Výzkumná část pak bude zahrnovat popis a charakteristiku zkoumaného souboru a zpracování záznamových archů se standardizovaným dotazníkem CAV 2001, konkrétně upravenou verzi 2013 (Bláha & Vignerová, 2006) který doplníme o otázky ohledně sledování sociálních sítí a vyhledávaného obsahu. Dotazník bude přepsán do online formy z důvodu snadnější distribuce mezi školy.
Zásady pro vypracování:
1. Shrnutí teoretických východisek práce - vypracování rešerše dostupné odborné domácí i zahraniční literatury.
2. Shrnutí metodologických východisek práce - výběr souboru a metod. Sledovaným souborem jsou žáci druhého stupně základních škol v Ústeckém kraji. Předpokládaný počet respondentů bude 250 - 300. Pro získání informací o dodržování zdravého životního stylu využijeme standardizovaný dotazník CAV 2001, konkrétně upravenou verzi 2013 (Bláha & Vignerová, 2006), který doplníme o otázky ohledně sledování sociálních sítí a vyhledávaného obsahu.
3. Sběr a zpracování dat, stanovení závěrů s doporučením pro praxi.
4. Zpracování kvalifikační práce realizovat v souladu s příslušnými směrnicemi UJEP, PF UJEP a doporučeními pracoviště. 5. Práci realizovat v souladu s dodržováním autorského zákona a zásadami na ochranu osobních údajů.
6. Kvalifikační práci zpracovat v souladu s dodržováním předložených norem, postupů, metod a technik.
7. Při tvorbě kvalifikační práce spolupracovat s vedoucím práce podle dohodnutého způsobu a harmonogramu.
Cíl práce:
Cílem této diplomové práce bude zjistit, do jaké míry žáci 2. stupně ZŠ v Ústeckém kraji dodržují zásady zdravého životního stylu a jestli, popřípadě jak ho ovlivňují sociální sítě, kolik času na nich tráví a jaký obsah na nich vyhledávají a sledují.
Seznam doporučené literatury
Blümlová, D., & Kubát, P. (2009). Čas zdravého ducha v zdravém těle: kapitoly z kulturních dějin přelomu 19. a 20. století. Jihočeské muzeum v Českých Budějovicích.
Čeledová, L., & Čevela, R. (2010). Výchova ke zdraví. Praha: GRADA Publishing.
Fialová, J. (2012). Stravovací návyky dětí a školní prostředí: implementace preventivních programů Světové zdravotnické organizace v České republice. Brno: Barrister & Principal.
Hills, A.P. (2022) Imagine a healthy lifestyle for all: Early years nutrition and physical activity to prevent obesity. Europian journal of clinical nutrition. [online]. Dostupné z WWW: https://doi.org/10.1038/s41430-022-01230-2
Kopecký, M., Tomanová, J., & Zemánek, P. (Eds.). (2014). Fórum zdraví ve vzdělávání 2014. Univerzita Palackého v Olomouci.
Kovaříková, M., & Marádová, E. (2020). Didaktika výchovy ke zdraví a bezpečí v kontextu kurikulární reformy a učitelského vzdělávání. Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta.
Krejčí, M. (2010). Adequate movement regime and bio-psycho-social determinants of active life style. University of South Bohemia.
Kubátová, D., & Kroufek, R. (2006). Člověk, zdraví a životní prostředí: příručka pro učitele na pomoc při realizaci Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Univerzita Jana Evangelisty Purkyně.
Kučera, M., Kolář P., & Dylevský I. (2011). Dítě, sport a zdraví. Praha: Galén.
Rychetský, A., & Tilinger P. (2017). Životní styl české mládeže: pohybová aktivita, standardy a normy motorické výkonosti. Praha: Univerzita Karlova.
Ruiz-Zaldibar, C., Serrano-Monzó, I., Lopez-Dicastillo, O., Pumar-Méndez, M. J., Iriarte, A., Bermejo-Martins, E., & Mujika, A. (2021). Parental Self-Efficacy to Promote Children’s Healthy Lifestyles: A Pilot and Feasibility Study. International Journal of Environmental Research and Public Health, 18(9), 4794. [online]. Dostupné z WWW: https://doi.org/10.3390/ijerph18094794
Seznam doporučené literatury
Blümlová, D., & Kubát, P. (2009). Čas zdravého ducha v zdravém těle: kapitoly z kulturních dějin přelomu 19. a 20. století. Jihočeské muzeum v Českých Budějovicích.
Čeledová, L., & Čevela, R. (2010). Výchova ke zdraví. Praha: GRADA Publishing.
Fialová, J. (2012). Stravovací návyky dětí a školní prostředí: implementace preventivních programů Světové zdravotnické organizace v České republice. Brno: Barrister & Principal.
Hills, A.P. (2022) Imagine a healthy lifestyle for all: Early years nutrition and physical activity to prevent obesity. Europian journal of clinical nutrition. [online]. Dostupné z WWW: https://doi.org/10.1038/s41430-022-01230-2
Kopecký, M., Tomanová, J., & Zemánek, P. (Eds.). (2014). Fórum zdraví ve vzdělávání 2014. Univerzita Palackého v Olomouci.
Kovaříková, M., & Marádová, E. (2020). Didaktika výchovy ke zdraví a bezpečí v kontextu kurikulární reformy a učitelského vzdělávání. Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta.
Krejčí, M. (2010). Adequate movement regime and bio-psycho-social determinants of active life style. University of South Bohemia.
Kubátová, D., & Kroufek, R. (2006). Člověk, zdraví a životní prostředí: příručka pro učitele na pomoc při realizaci Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Univerzita Jana Evangelisty Purkyně.
Kučera, M., Kolář P., & Dylevský I. (2011). Dítě, sport a zdraví. Praha: Galén.
Rychetský, A., & Tilinger P. (2017). Životní styl české mládeže: pohybová aktivita, standardy a normy motorické výkonosti. Praha: Univerzita Karlova.
Ruiz-Zaldibar, C., Serrano-Monzó, I., Lopez-Dicastillo, O., Pumar-Méndez, M. J., Iriarte, A., Bermejo-Martins, E., & Mujika, A. (2021). Parental Self-Efficacy to Promote Children’s Healthy Lifestyles: A Pilot and Feasibility Study. International Journal of Environmental Research and Public Health, 18(9), 4794. [online]. Dostupné z WWW: https://doi.org/10.3390/ijerph18094794