Práce se zabývá vymezením marketingové strategie pet influencerů. Cílem práce byla analýza strategie marketingu sociálních sítí mazlíčků a návrh rozvoje této strategie s důrazem na zvýšení angažovanosti sledujících a zvýšení interakce s nimi. Pomocí řízeného rozhovoru s 5 populárními tvůrci byla provedena analýza jejich marketingové strategie a aktuálních fungujících trendů. Pomocí analýzy reálného dosahu různých typů příspěvků lze rozpoznat jaké příspěvky mají silnější dosah, sledovanost a proč. Na základě vyhodnocených dat z příspěvků a rozhovorů byla navržena marketingová strategie pro influencer marketing.
Anotace v angličtině
The work deals with the definition of the marketing strategy of pet influencers. The aim of the thesis was to analyze the marketing strategy of social networks for pets and to propose the development of this strategy with an emphasis on increasing follower engagement and interaction with them. Through structured interviews with 5 popular creators, an analysis of their marketing strategy and current functioning trends was conducted. By analyzing the actual reach of various types of posts, it is possible to recognize which posts have a stronger reach, viewership, and why. Based on the evaluated data from the posts and interviews, a marketing strategy for influencer marketing was proposed.
Klíčová slova
pet influencer marketing, cílová skupina, marketingová strategie
Klíčová slova v angličtině
pet influencer marketing, target group, marketing strategy
Rozsah průvodní práce
70 s. (92 346 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zabývá vymezením marketingové strategie pet influencerů. Cílem práce byla analýza strategie marketingu sociálních sítí mazlíčků a návrh rozvoje této strategie s důrazem na zvýšení angažovanosti sledujících a zvýšení interakce s nimi. Pomocí řízeného rozhovoru s 5 populárními tvůrci byla provedena analýza jejich marketingové strategie a aktuálních fungujících trendů. Pomocí analýzy reálného dosahu různých typů příspěvků lze rozpoznat jaké příspěvky mají silnější dosah, sledovanost a proč. Na základě vyhodnocených dat z příspěvků a rozhovorů byla navržena marketingová strategie pro influencer marketing.
Anotace v angličtině
The work deals with the definition of the marketing strategy of pet influencers. The aim of the thesis was to analyze the marketing strategy of social networks for pets and to propose the development of this strategy with an emphasis on increasing follower engagement and interaction with them. Through structured interviews with 5 popular creators, an analysis of their marketing strategy and current functioning trends was conducted. By analyzing the actual reach of various types of posts, it is possible to recognize which posts have a stronger reach, viewership, and why. Based on the evaluated data from the posts and interviews, a marketing strategy for influencer marketing was proposed.
Klíčová slova
pet influencer marketing, cílová skupina, marketingová strategie
Klíčová slova v angličtině
pet influencer marketing, target group, marketing strategy
Zásady pro vypracování
Vzhledem k rostoucí konkurenci v oblasti pet influencer marketingu je na místě porozumění efektivitě aktivit v této oblasti a rozvoj strategie pro konkurenční výhodu. Díky popularitě social media marketingu se jím doposud zabývalo mnoho studií a článků. Nejčastěji se zabývají silou obsahu influencerů a jejich vlivem na sledující ohledně nákupního chování. Cílem práce je analýza strategie marketingu sociálních sítí mazlíčků a návrh rozvoje této strategie prostřednictvím zvýšení angažovanosti sledujících a interakce s nimi. Pomocí řízeného rozhovoru s populárními tvůrci, kteří již mají svou základnu sledujících, bude provedena analýza jejich marketingové strategie a aktuálních fungujících trendů. Pomocí analýzy reálného dosahu různých typů příspěvku lze rozpoznat jaké příspěvky mají větší dosah a jaké vyvolávají víc interakcí, či jaké reklamní příspěvky mají silnější dosah, sledovanost a proč. Pracovní hypotézy budou testovány pomocí anova a chí kvadrát testů, dále bude zkoumána korelace mezi různými metrikami. Interpretace výsledků a poznatků bude využita k vytvoření marketingové strategie pro pet influencer marketing. Interpretace výsledků a poznatků bude využita k vytvoření marketingové strategie pro pet influencer marketing, jejíž využití je možné jak pro firmy uvažující o spolupráci, tak pro tvůrce, kteří chtějí zvýšit dosah a aktivitu profilu.
Zásady pro vypracování
Vzhledem k rostoucí konkurenci v oblasti pet influencer marketingu je na místě porozumění efektivitě aktivit v této oblasti a rozvoj strategie pro konkurenční výhodu. Díky popularitě social media marketingu se jím doposud zabývalo mnoho studií a článků. Nejčastěji se zabývají silou obsahu influencerů a jejich vlivem na sledující ohledně nákupního chování. Cílem práce je analýza strategie marketingu sociálních sítí mazlíčků a návrh rozvoje této strategie prostřednictvím zvýšení angažovanosti sledujících a interakce s nimi. Pomocí řízeného rozhovoru s populárními tvůrci, kteří již mají svou základnu sledujících, bude provedena analýza jejich marketingové strategie a aktuálních fungujících trendů. Pomocí analýzy reálného dosahu různých typů příspěvku lze rozpoznat jaké příspěvky mají větší dosah a jaké vyvolávají víc interakcí, či jaké reklamní příspěvky mají silnější dosah, sledovanost a proč. Pracovní hypotézy budou testovány pomocí anova a chí kvadrát testů, dále bude zkoumána korelace mezi různými metrikami. Interpretace výsledků a poznatků bude využita k vytvoření marketingové strategie pro pet influencer marketing. Interpretace výsledků a poznatků bude využita k vytvoření marketingové strategie pro pet influencer marketing, jejíž využití je možné jak pro firmy uvažující o spolupráci, tak pro tvůrce, kteří chtějí zvýšit dosah a aktivitu profilu.
Seznam doporučené literatury
Dhun & Dangi, H. K. (2023). Influencer marketing: Role of influencer credibility and congruence on brand attitude and eWOM. Journal of Internet Commerce 22, S28-S72. https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/15332861.2022.2125220
Zhang, L., Wei, W., Rathjens, B., & Zheng, Y. (2023). Pet influencers on social media: The joint effect of message appeal and narrator. International Jorunal of Hospitality Management 110. https://doi.org/10.1016/j.ijhm.2023.103453
Myers, S., Sen, S., Syrdal, H. & Woodroof, P. (2024). The impact of Persuasion knowledge cues on social media engagement: A look at pet influencer marketing. Journal of Marketing Theory and Practice 32(1), 43-60. https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/10696679.2022.2093224
Seznam doporučené literatury
Dhun & Dangi, H. K. (2023). Influencer marketing: Role of influencer credibility and congruence on brand attitude and eWOM. Journal of Internet Commerce 22, S28-S72. https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/15332861.2022.2125220
Zhang, L., Wei, W., Rathjens, B., & Zheng, Y. (2023). Pet influencers on social media: The joint effect of message appeal and narrator. International Jorunal of Hospitality Management 110. https://doi.org/10.1016/j.ijhm.2023.103453
Myers, S., Sen, S., Syrdal, H. & Woodroof, P. (2024). The impact of Persuasion knowledge cues on social media engagement: A look at pet influencer marketing. Journal of Marketing Theory and Practice 32(1), 43-60. https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/10696679.2022.2093224