Tato diplomová práce se zabývá tanečním stylem disco dance. Zaměřuje se na
charakteristiku mladšího školního věku, na pohybové schopnosti a dovednosti u dětí. Práce
rozebírá specifika tance v kontextu Rámcového vzdělávacího programu, detailně
představuje samotný styl disco dance a popisuje strukturu taneční jednotky.
Cílem této práce bylo vytvořit webové stránky, které by sloužily budoucím učitelům,
trenérům a pedagogickým pracovníkům jako nástroj pro výuku disco dance u dětí mladšího
školního věku. Webové stránky, tudíž i stránky hlavní části obsahují popis základních
tanečních kroků, které jsou dále kategorizovány do pohybů rukou a nohou. Pro každý pohyb
je poskytnut podrobný popis a prezentovány jsou též možné kombinace, které lze v praxi
využít. Kromě toho zahrnuje práce prvky posunné a akrobatické, přičemž poskytuje
podrobnou charakteristiku těchto prvků. Základy disco dance jsou následně zkombinovány
do krátkých vazeb a zaznamenány ve formě videosekvencí.
Anotace v angličtině
The disco dance style is the subject of this thesis. It focuses on the characteristics of
primary school age pupils and their movement skills and abilities. The thesis discusses the
specifics of the dance in the context of the needs of a curriculum for education at Czech
elementary schools, it presents in detail the disco dance style itself and describes the structure
of the dance unit.
The aim of this thesis was to create a website that would serve as a tool for future
teachers, coaches and education staff to teach basics of the disco dance to primary school
age pupils. The website, hence the main body pages, contains descriptions of basic dance
steps that are further categorized into hand and foot movements. For each movement a
detailed description is provided and possible combinations that can be used in practice are
also presented. In addition, the work includes elements of shifting and acrobatics, providing
a detailed description of these elements. The basics of the disco dance are then combined
into short disco choreographies, which are recorded as video sequences.
Klíčová slova
Tanec, disco dance, základní prvky, akrobaticé prvky, taneční
jednotka, mladší školní věk
Klíčová slova v angličtině
Dance, disco dance, essential elements, acrobatic elements, dance unit,
primary school age
Rozsah průvodní práce
117 s. (146 954 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá tanečním stylem disco dance. Zaměřuje se na
charakteristiku mladšího školního věku, na pohybové schopnosti a dovednosti u dětí. Práce
rozebírá specifika tance v kontextu Rámcového vzdělávacího programu, detailně
představuje samotný styl disco dance a popisuje strukturu taneční jednotky.
Cílem této práce bylo vytvořit webové stránky, které by sloužily budoucím učitelům,
trenérům a pedagogickým pracovníkům jako nástroj pro výuku disco dance u dětí mladšího
školního věku. Webové stránky, tudíž i stránky hlavní části obsahují popis základních
tanečních kroků, které jsou dále kategorizovány do pohybů rukou a nohou. Pro každý pohyb
je poskytnut podrobný popis a prezentovány jsou též možné kombinace, které lze v praxi
využít. Kromě toho zahrnuje práce prvky posunné a akrobatické, přičemž poskytuje
podrobnou charakteristiku těchto prvků. Základy disco dance jsou následně zkombinovány
do krátkých vazeb a zaznamenány ve formě videosekvencí.
Anotace v angličtině
The disco dance style is the subject of this thesis. It focuses on the characteristics of
primary school age pupils and their movement skills and abilities. The thesis discusses the
specifics of the dance in the context of the needs of a curriculum for education at Czech
elementary schools, it presents in detail the disco dance style itself and describes the structure
of the dance unit.
The aim of this thesis was to create a website that would serve as a tool for future
teachers, coaches and education staff to teach basics of the disco dance to primary school
age pupils. The website, hence the main body pages, contains descriptions of basic dance
steps that are further categorized into hand and foot movements. For each movement a
detailed description is provided and possible combinations that can be used in practice are
also presented. In addition, the work includes elements of shifting and acrobatics, providing
a detailed description of these elements. The basics of the disco dance are then combined
into short disco choreographies, which are recorded as video sequences.
Klíčová slova
Tanec, disco dance, základní prvky, akrobaticé prvky, taneční
jednotka, mladší školní věk
Klíčová slova v angličtině
Dance, disco dance, essential elements, acrobatic elements, dance unit,
primary school age
Zásady pro vypracování
1. Zpracování kvalifikační práce realizovat v souladu s příslušnými směrnicemi UJEP (směrnice děkana PF UJEP č. 5E/2019 a směrnice rektora č. 8/2016) a doporučeními pracoviště.
2. Práci realizovat v souladu dodržováním autorského zákona a zásadami na ochranu osobních údajů.
3. Kvalifikační práci zpracovat v souladu s dodržováním předložených norem, postupů, metod a technik.
4. Postupovat dle pokynů pro sepsání závěrečné práce na PF UJEP - KTVS.
5. Spolupráce s vedoucím práce dle dohodnutých způsobů a harmonogramů.
6. Výsledkem práce je tvorba webových stránek, které by posloužily budoucím učitelům, trenérům či pedagogickým pracovníkům k výuce disco dance u dětí prvního stupně. Součástí stránek budou videosekvence se základními prvky, jejich modifikace, případně vazby. Každý taneční prvek bude popsán teoreticky a natočen názorně. Předpokladem je minimálně 10 videosekvencí.
Zásady pro vypracování
1. Zpracování kvalifikační práce realizovat v souladu s příslušnými směrnicemi UJEP (směrnice děkana PF UJEP č. 5E/2019 a směrnice rektora č. 8/2016) a doporučeními pracoviště.
2. Práci realizovat v souladu dodržováním autorského zákona a zásadami na ochranu osobních údajů.
3. Kvalifikační práci zpracovat v souladu s dodržováním předložených norem, postupů, metod a technik.
4. Postupovat dle pokynů pro sepsání závěrečné práce na PF UJEP - KTVS.
5. Spolupráce s vedoucím práce dle dohodnutých způsobů a harmonogramů.
6. Výsledkem práce je tvorba webových stránek, které by posloužily budoucím učitelům, trenérům či pedagogickým pracovníkům k výuce disco dance u dětí prvního stupně. Součástí stránek budou videosekvence se základními prvky, jejich modifikace, případně vazby. Každý taneční prvek bude popsán teoreticky a natočen názorně. Předpokladem je minimálně 10 videosekvencí.
Seznam doporučené literatury
Blažíčková, E. (2004). Metodika a didaktika taneční výchovy. Praha: Duncan centre.
Dylevský, I. (2009). Funkční anatomie. Grada.
Jeřábková, J. (2004). Taneční průprava. Praha: SPN.
Knížetová, V., Kos, B. (1989). Strečink, relaxace, dýchání. Praha: Olympia.
Novotná, V. a kolektiv. (2020). Programy gymnastiky a tance. Praha: Karolinum.
Vágnerová, M. (2005). Vývojová psychologie I.: Dětství a dospívání. Praha: Karolinum.
Seznam doporučené literatury
Blažíčková, E. (2004). Metodika a didaktika taneční výchovy. Praha: Duncan centre.
Dylevský, I. (2009). Funkční anatomie. Grada.
Jeřábková, J. (2004). Taneční průprava. Praha: SPN.
Knížetová, V., Kos, B. (1989). Strečink, relaxace, dýchání. Praha: Olympia.
Novotná, V. a kolektiv. (2020). Programy gymnastiky a tance. Praha: Karolinum.
Vágnerová, M. (2005). Vývojová psychologie I.: Dětství a dospívání. Praha: Karolinum.
Přílohy volně vložené
1 informovaný souhlas, 6 odkazů na webové stránky ve formě QR kódů