Motivací celé práce je příležitost využít marketingový nástroj Public Relations (dále jen PR) pro zvýšení povědomí o společnosti Vint s.r.o. a s tím spojené dosažení vyšší ziskovosti společnosti. Cílem bakalářské práce je správa Facebookového profilu společnosti Vint s.r.o. s využitím principů PR. Součástí práce je praktické ověření fungování tohoto nástroje PR v dané společnosti. Primární data vyplívají z dotazníkového šetření společně s výzkumnými otázkami, které jsou řešeny statistickou metodou Chí kvadrát testem nezávislosti. Sekundární data vycházejí ze SWOT analýzy, rozhovoru s majitelem firmy Mgr. Bohumilem Vaněčkem a údajů ze sociální sítě Facebook. Definovaly se klíčové ukazatele výkonosti (KPI) podle kterých byla řízena správa profilu. Vhodnou správou Facebookového profilu je možné docílit vyšší popularity a tím i vyššího počtu zakázek/zisků. Výsledek je definován na základě růstu/poklesu/stagnace uživatelské aktivity na profilu a komunikace s majitelem společnosti. Z výsledků, které profil společnosti na Facebooku zaznamenal, vyplývá, že profil měl u uživatelů pozitivní ohlas. Pozitivní ohlasy jsou taktéž zaznamenány od majitele firmy a předpokládá se dlouhodobé spravování firemního profilu.
Anotace v angličtině
The motivation of the whole work is the opportunity to use the marketing tool of Public Relations (hereinafter referred to as PR) to increase the awareness of Vint s.r.o. and thus achieve higher profitability of the company. The aim of the bachelor thesis is to manage the Facebook profile of Vint s.r.o. using PR principles. Part of the thesis is a practical verification of the functioning of this PR tool in the company. The primary data comes from a questionnaire survey together with the research questions, which are solved by the statistical method Chi-square test of independence. Secondary data are based on SWOT analysis, interview with the owner of the company Mgr. Bohumil Vaněček and data from the social network Facebook. Key Performance Indicators (KPIs) were defined according to which profile management was managed. By proper management of the Facebook profile, it is possible to achieve higher popularity and thus a higher number of orders/profits. The result is defined based on the growth/decline/stagnation of user activity on the profile and communication with the company owner. The results that the company's Facebook profile has recorded show that the profile has had a positive response from users. Positive feedback is also recorded from the company owner and it is assumed that the company profile will be managed over the long term.
Klíčová slova
PR, KPI, Facebook, příspěvky
Klíčová slova v angličtině
PR, KPI, Facebook, posts
Rozsah průvodní práce
61 s. (74 181 zaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Motivací celé práce je příležitost využít marketingový nástroj Public Relations (dále jen PR) pro zvýšení povědomí o společnosti Vint s.r.o. a s tím spojené dosažení vyšší ziskovosti společnosti. Cílem bakalářské práce je správa Facebookového profilu společnosti Vint s.r.o. s využitím principů PR. Součástí práce je praktické ověření fungování tohoto nástroje PR v dané společnosti. Primární data vyplívají z dotazníkového šetření společně s výzkumnými otázkami, které jsou řešeny statistickou metodou Chí kvadrát testem nezávislosti. Sekundární data vycházejí ze SWOT analýzy, rozhovoru s majitelem firmy Mgr. Bohumilem Vaněčkem a údajů ze sociální sítě Facebook. Definovaly se klíčové ukazatele výkonosti (KPI) podle kterých byla řízena správa profilu. Vhodnou správou Facebookového profilu je možné docílit vyšší popularity a tím i vyššího počtu zakázek/zisků. Výsledek je definován na základě růstu/poklesu/stagnace uživatelské aktivity na profilu a komunikace s majitelem společnosti. Z výsledků, které profil společnosti na Facebooku zaznamenal, vyplývá, že profil měl u uživatelů pozitivní ohlas. Pozitivní ohlasy jsou taktéž zaznamenány od majitele firmy a předpokládá se dlouhodobé spravování firemního profilu.
Anotace v angličtině
The motivation of the whole work is the opportunity to use the marketing tool of Public Relations (hereinafter referred to as PR) to increase the awareness of Vint s.r.o. and thus achieve higher profitability of the company. The aim of the bachelor thesis is to manage the Facebook profile of Vint s.r.o. using PR principles. Part of the thesis is a practical verification of the functioning of this PR tool in the company. The primary data comes from a questionnaire survey together with the research questions, which are solved by the statistical method Chi-square test of independence. Secondary data are based on SWOT analysis, interview with the owner of the company Mgr. Bohumil Vaněček and data from the social network Facebook. Key Performance Indicators (KPIs) were defined according to which profile management was managed. By proper management of the Facebook profile, it is possible to achieve higher popularity and thus a higher number of orders/profits. The result is defined based on the growth/decline/stagnation of user activity on the profile and communication with the company owner. The results that the company's Facebook profile has recorded show that the profile has had a positive response from users. Positive feedback is also recorded from the company owner and it is assumed that the company profile will be managed over the long term.
Klíčová slova
PR, KPI, Facebook, příspěvky
Klíčová slova v angličtině
PR, KPI, Facebook, posts
Zásady pro vypracování
Motivací celé práce je příležitost využít marketingový nástroj Public Relations (dále jen PR) pro zvýšení povědomí o společnosti Vint s.r.o. a s tím spojená vyšší ziskovost společnosti. Cílem bakalářské práce je správa facebookového profilu společnosti Vint s.r.o. s využitím principů PR. Součástí práce je pak praktické ověření fungování tohoto nástroje PR v dané společnosti. K práci bude potřeba zjistit, jak a kdy je vhodné přidávat příspěvky na sociální síť, a proto proběhne dotazníkové šetření. Šetření bude zaměřeno na čas, kdy je vhodné přidat příspěvek, zda je důležitá délka příspěvku nebo aktivita společnosti pod příspěvky. Dle výsledku se definují klíčové ukazatele výkonosti (KPI) a bude se tak řídit správa profilu. Vhodnou správou Facebookového profilu je možné docílit vyšší popularity a tím i vyššího počtu zakázek/zisků. Výsledek bude definován na základě růstu/poklesu/stagnace uživatelské aktivity na profilu a komunikace s majitelem společnosti.
Zásady pro vypracování
Motivací celé práce je příležitost využít marketingový nástroj Public Relations (dále jen PR) pro zvýšení povědomí o společnosti Vint s.r.o. a s tím spojená vyšší ziskovost společnosti. Cílem bakalářské práce je správa facebookového profilu společnosti Vint s.r.o. s využitím principů PR. Součástí práce je pak praktické ověření fungování tohoto nástroje PR v dané společnosti. K práci bude potřeba zjistit, jak a kdy je vhodné přidávat příspěvky na sociální síť, a proto proběhne dotazníkové šetření. Šetření bude zaměřeno na čas, kdy je vhodné přidat příspěvek, zda je důležitá délka příspěvku nebo aktivita společnosti pod příspěvky. Dle výsledku se definují klíčové ukazatele výkonosti (KPI) a bude se tak řídit správa profilu. Vhodnou správou Facebookového profilu je možné docílit vyšší popularity a tím i vyššího počtu zakázek/zisků. Výsledek bude definován na základě růstu/poklesu/stagnace uživatelské aktivity na profilu a komunikace s majitelem společnosti.
Seznam doporučené literatury
Lee, D., Hosanagar, K. a Nair, H. S. (2018). Advertising Content and Consumer Engagement on Social Media: Evidence from Facebook. Management Science 64(11), 5105-5131. DOI: https://doi.org/10.1287/mnsc.2017.2902
Toke, L. K. a Kalpande, S. D. (2023). An assessment of key performance indicators and its relationship for implementation of total productive maintenance in manufacturing sector. Int J Interact Des Manuf 17, 1741-1753. DOI:https://doi.org/10.1007/s12008-023-01252-5
Triantafillidou, A. a Siomkos, G. (2018). The impact of Facebook experience on consumers behavioral Brand engagement. Journal of Research in Interactive Marketing, Vol. 12 No.2, pp. 164-192. DOI: https://doi.org/10.1108/JRIM-03-2017-0016
Seznam doporučené literatury
Lee, D., Hosanagar, K. a Nair, H. S. (2018). Advertising Content and Consumer Engagement on Social Media: Evidence from Facebook. Management Science 64(11), 5105-5131. DOI: https://doi.org/10.1287/mnsc.2017.2902
Toke, L. K. a Kalpande, S. D. (2023). An assessment of key performance indicators and its relationship for implementation of total productive maintenance in manufacturing sector. Int J Interact Des Manuf 17, 1741-1753. DOI:https://doi.org/10.1007/s12008-023-01252-5
Triantafillidou, A. a Siomkos, G. (2018). The impact of Facebook experience on consumers behavioral Brand engagement. Journal of Research in Interactive Marketing, Vol. 12 No.2, pp. 164-192. DOI: https://doi.org/10.1108/JRIM-03-2017-0016