Komunikace měst zahrnuje všechny aktivity, které mají za cíl zlepšit interakci mezi občany a městskými úřady. Zjišťování povědomí o službách je důležité zejména pro identifikaci potřeb a očekávání občanů a přizpůsobení poskytovaných služeb. Účinná komunikace měst s občany vede k budování důvěry, loajality a zvýšení spokojenosti obyvatel, zlepšení kvality jejich života a k rozvoji měst. V rámci komunikace město Lovosice zprostředkovává občanům pomoc při žádosti o dotace, a to prostřednictvím osoby na úřadě, která je specializovaná na informování a poskytování pomoci v této oblasti. Cílem práce bylo prostřednictvím zjištění povědomí o dotačním poradenství, které město Lovosice komunikuje napříč komunikačními kanály města, zjistit, které kanály byly v šíření informací nejúčinnější a na základě toho byla navrhnuta úpravu komunikace ve věci dotačního poradenství. Výzkum bude proveden kvantitativním průzkumem pomocí dotazníku, kdy respondenty budou nízkopříjmoví majitelé starších domů na Lovosicku. Data budou vyhodnocena pomocí popisné statistiky a dále bude provedena regresní analýza. Dle výsledků by se dalo konstatovat, že povědomí občanů města Lovosice o existenci dotačního poradenství je relativně vysoké. Při šíření této informace byly nejúčinnější komunikační kanály, především noviny "Lovosický dnešek" dále webové stránky města a také informovanost od známých a příbuzných.. Výsledky této studie pomohou k zlepšení komunikace měst a zvýšení viditelnosti poradenských služeb týkajících se dotací a vyššímu zájmu o dotační poradenství města Lovosice.
Anotace v angličtině
Communication of cities inloves all activities aimed at improving interaction between citizens and municipal authorities. Awareness of services is particularly important for identifying citizens' needs and expectations and adapting the services provided. Effective communication of cities with citizens leads to building trust, loyalty, and increasing residents' satisfaction, improving their quality of life, and fostering urban development. Within communication, the city of Lovosice provides citizens with assistance in applying for subsidies through a specialized person at the office who informs and assists in this area. The aim of the work was to determine the awareness of subsidy counselling communicated by the city of Lovosice across the city's communication channels, to identify the most effective channels for spreading information, and based on that, to propose adjustments to communication regarding subsidy counselling. The research was conducted through a quantitative survey using a questionnaire, targeting low-income owners of older homes in Lovosice. The data was analysed using descriptive statistics, and regression analysis was performed. The findings has indicated that awareness of subsidy counseling among Lovosice residents is relatively high. The most effective communication channels for disseminating this information were found to be primarily the newspaper "Lovosický dnešek," followed by the city's website, as well as word-of-mouth information from acquaintances and relatives. The results of this study will help improve city communication and increase the visibility of subsidy counselling services, as well as foster greater interest in Lovosice's subsidy counselling.
Klíčová slova
Komunikace měst; Dotace; Poradenství; Nástroje komunikace; Povědomí
Klíčová slova v angličtině
City Communication; Subsidies; Counselling; Communication Tools; Awareness
Rozsah průvodní práce
70
Jazyk
CZ
Anotace
Komunikace měst zahrnuje všechny aktivity, které mají za cíl zlepšit interakci mezi občany a městskými úřady. Zjišťování povědomí o službách je důležité zejména pro identifikaci potřeb a očekávání občanů a přizpůsobení poskytovaných služeb. Účinná komunikace měst s občany vede k budování důvěry, loajality a zvýšení spokojenosti obyvatel, zlepšení kvality jejich života a k rozvoji měst. V rámci komunikace město Lovosice zprostředkovává občanům pomoc při žádosti o dotace, a to prostřednictvím osoby na úřadě, která je specializovaná na informování a poskytování pomoci v této oblasti. Cílem práce bylo prostřednictvím zjištění povědomí o dotačním poradenství, které město Lovosice komunikuje napříč komunikačními kanály města, zjistit, které kanály byly v šíření informací nejúčinnější a na základě toho byla navrhnuta úpravu komunikace ve věci dotačního poradenství. Výzkum bude proveden kvantitativním průzkumem pomocí dotazníku, kdy respondenty budou nízkopříjmoví majitelé starších domů na Lovosicku. Data budou vyhodnocena pomocí popisné statistiky a dále bude provedena regresní analýza. Dle výsledků by se dalo konstatovat, že povědomí občanů města Lovosice o existenci dotačního poradenství je relativně vysoké. Při šíření této informace byly nejúčinnější komunikační kanály, především noviny "Lovosický dnešek" dále webové stránky města a také informovanost od známých a příbuzných.. Výsledky této studie pomohou k zlepšení komunikace měst a zvýšení viditelnosti poradenských služeb týkajících se dotací a vyššímu zájmu o dotační poradenství města Lovosice.
Anotace v angličtině
Communication of cities inloves all activities aimed at improving interaction between citizens and municipal authorities. Awareness of services is particularly important for identifying citizens' needs and expectations and adapting the services provided. Effective communication of cities with citizens leads to building trust, loyalty, and increasing residents' satisfaction, improving their quality of life, and fostering urban development. Within communication, the city of Lovosice provides citizens with assistance in applying for subsidies through a specialized person at the office who informs and assists in this area. The aim of the work was to determine the awareness of subsidy counselling communicated by the city of Lovosice across the city's communication channels, to identify the most effective channels for spreading information, and based on that, to propose adjustments to communication regarding subsidy counselling. The research was conducted through a quantitative survey using a questionnaire, targeting low-income owners of older homes in Lovosice. The data was analysed using descriptive statistics, and regression analysis was performed. The findings has indicated that awareness of subsidy counseling among Lovosice residents is relatively high. The most effective communication channels for disseminating this information were found to be primarily the newspaper "Lovosický dnešek," followed by the city's website, as well as word-of-mouth information from acquaintances and relatives. The results of this study will help improve city communication and increase the visibility of subsidy counselling services, as well as foster greater interest in Lovosice's subsidy counselling.
Klíčová slova
Komunikace měst; Dotace; Poradenství; Nástroje komunikace; Povědomí
Klíčová slova v angličtině
City Communication; Subsidies; Counselling; Communication Tools; Awareness
Zásady pro vypracování
Komunikace měst zahrnuje všechny aktivity, které mají za cíl zlepšit interakci mezi občany a městskými úřady. Zjišťování povědomí o službách je důležité zejména pro identifikaci potřeb a očekávání občanů a přizpůsobení poskytovaných služeb. Účinná komunikace měst s občany vede k budování důvěry, loajality a zvýšení spokojenosti obyvatel, zlepšení kvality jejich života a k rozvoji měst. V rámci komunikace město Lovosice zprostředkovává občanům pomoc při žádosti o dotace, a to prostřednictvím osoby na úřadě, která je specializovaná na informování a poskytování pomoci v této oblasti. Cílem práce je prostřednictvím zjištění povědomí o dotačním poradenství, které město Lovosice komunikuje napříč komunikačními kanály města, zjistit, které kanály byly v šíření informací nejúčinnější a na základě toho navrhnout úpravu komunikace ve věci dotačního poradenství. Výzkum bude proveden kvantitativním průzkumem pomocí dotazníku, kdy respondenty budou nízkopříjmoví majitelé starších domů na Lovosicku. Data budou vyhodnocena pomocí popisné statistiky a dále bude provedena regresní analýza. Výsledky této studie pomohou k zlepšení komunikace měst a zvýšení viditelnosti poradenských služeb týkajících se dotací a vyššímu zájmu o dotační poradenství města Lovosice.
Zásady pro vypracování
Komunikace měst zahrnuje všechny aktivity, které mají za cíl zlepšit interakci mezi občany a městskými úřady. Zjišťování povědomí o službách je důležité zejména pro identifikaci potřeb a očekávání občanů a přizpůsobení poskytovaných služeb. Účinná komunikace měst s občany vede k budování důvěry, loajality a zvýšení spokojenosti obyvatel, zlepšení kvality jejich života a k rozvoji měst. V rámci komunikace město Lovosice zprostředkovává občanům pomoc při žádosti o dotace, a to prostřednictvím osoby na úřadě, která je specializovaná na informování a poskytování pomoci v této oblasti. Cílem práce je prostřednictvím zjištění povědomí o dotačním poradenství, které město Lovosice komunikuje napříč komunikačními kanály města, zjistit, které kanály byly v šíření informací nejúčinnější a na základě toho navrhnout úpravu komunikace ve věci dotačního poradenství. Výzkum bude proveden kvantitativním průzkumem pomocí dotazníku, kdy respondenty budou nízkopříjmoví majitelé starších domů na Lovosicku. Data budou vyhodnocena pomocí popisné statistiky a dále bude provedena regresní analýza. Výsledky této studie pomohou k zlepšení komunikace měst a zvýšení viditelnosti poradenských služeb týkajících se dotací a vyššímu zájmu o dotační poradenství města Lovosice.
Seznam doporučené literatury
Michaelson D. a Stacks D. W. (2011). Standardization in Public Relations Measurement and Evaluation. Public Relations Journal, 5(2), 1942-4604.
Moser, S. C. (2019). Not for the faint of heart: Tasks of climate change communication in the context of societal transformation. Climate and culture: Multidisciplinary perspectives of knowing, being and doing in a climate change world, 141-167.
Suša, O. (2018). Moderní společnost a ekologický problém: solidarita a konflikt. AUC PHILOSOPHICA ET HISTORICA, 1992(2), 85-105. DOI: https://doi.org/10.14712/24647055.2018.109
Seznam doporučené literatury
Michaelson D. a Stacks D. W. (2011). Standardization in Public Relations Measurement and Evaluation. Public Relations Journal, 5(2), 1942-4604.
Moser, S. C. (2019). Not for the faint of heart: Tasks of climate change communication in the context of societal transformation. Climate and culture: Multidisciplinary perspectives of knowing, being and doing in a climate change world, 141-167.
Suša, O. (2018). Moderní společnost a ekologický problém: solidarita a konflikt. AUC PHILOSOPHICA ET HISTORICA, 1992(2), 85-105. DOI: https://doi.org/10.14712/24647055.2018.109