Tato diplomová práce se zabývá tématem motivace a spokojenosti studentů zdravotnických oborů v rámci studia ošetřovatelství na SZŠ a VOŠZ. V teoretické části je představen pohled na ošetřovatelství od jeho historických začátků, přes aktuální systém vzdělávání, až po motivaci studentů a pracovníků v tomto sektoru.
Praktická část přináší výzkum zaměřený na zhodnocení aktuálního stavu motivace a spokojenosti studentů v oboru. Pro tento účel byla zvolena kvantitativní metoda ve formě dotazníkového šetření. Následuje charakteristika výzkumného souboru, analýza výsledků a názorné zpracování do grafů. Na základě zjištěných dat byla formulována doporučení pro pedagogické pracovníky. Tyto návrhy byly kreativně zpracovány do kapesní příručky pro učitele, která má za cíl zlepšit pedagogické postupy a přispět k vyšší spokojenosti a motivaci studentů v oblasti ošetřovatelství.
Anotace v angličtině
This master thesis deals with the topic of motivation and satisfaction of nursing students in the context of nursing studies at Secondary Medical Schools and Higher Vocational Schools of Health (SZŠ and VOŠZ). The theoretical part presents a view of nursing from its historical beginnings, through the current education system, to the motivation of students and staff in this sector.
The practical part presents research aimed at assessing the current state of student motivation and satisfaction in the sector. For this purpose, a quantitative method in the form of a questionnaire survey was chosen. This is followed by a characterization of the research population, analysis of the results and illustrative elaboration into graphs. Based on the data, recommendations for teaching staff were formulated. These suggestions were creatively developed into a pocket guide for teachers, which aims to improve teaching practices and contribute to higher satisfaction and motivation of nursing students.
education, higher vocational schools of health, motivation, nursing, satisfaction, secondary medical schools
Rozsah průvodní práce
60 s. + 14 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá tématem motivace a spokojenosti studentů zdravotnických oborů v rámci studia ošetřovatelství na SZŠ a VOŠZ. V teoretické části je představen pohled na ošetřovatelství od jeho historických začátků, přes aktuální systém vzdělávání, až po motivaci studentů a pracovníků v tomto sektoru.
Praktická část přináší výzkum zaměřený na zhodnocení aktuálního stavu motivace a spokojenosti studentů v oboru. Pro tento účel byla zvolena kvantitativní metoda ve formě dotazníkového šetření. Následuje charakteristika výzkumného souboru, analýza výsledků a názorné zpracování do grafů. Na základě zjištěných dat byla formulována doporučení pro pedagogické pracovníky. Tyto návrhy byly kreativně zpracovány do kapesní příručky pro učitele, která má za cíl zlepšit pedagogické postupy a přispět k vyšší spokojenosti a motivaci studentů v oblasti ošetřovatelství.
Anotace v angličtině
This master thesis deals with the topic of motivation and satisfaction of nursing students in the context of nursing studies at Secondary Medical Schools and Higher Vocational Schools of Health (SZŠ and VOŠZ). The theoretical part presents a view of nursing from its historical beginnings, through the current education system, to the motivation of students and staff in this sector.
The practical part presents research aimed at assessing the current state of student motivation and satisfaction in the sector. For this purpose, a quantitative method in the form of a questionnaire survey was chosen. This is followed by a characterization of the research population, analysis of the results and illustrative elaboration into graphs. Based on the data, recommendations for teaching staff were formulated. These suggestions were creatively developed into a pocket guide for teachers, which aims to improve teaching practices and contribute to higher satisfaction and motivation of nursing students.
education, higher vocational schools of health, motivation, nursing, satisfaction, secondary medical schools
Zásady pro vypracování
1. Práce s literaturou, analýza informačních zdrojů, vypracování rešerše
2. Zpracování teoretických východisek práce
3. Vymezení hlavního cíle práce a dílčích úkolů
4. Popis metodiky a použitých metod
5. Sběr dat pomocí kvantitativního výzkumu
6. Analýza získaných dat a sepsání praktické části práce
7. Diskuze, komparace výsledků, doporučení pro praxi, závěr
Zásady pro vypracování
1. Práce s literaturou, analýza informačních zdrojů, vypracování rešerše
2. Zpracování teoretických východisek práce
3. Vymezení hlavního cíle práce a dílčích úkolů
4. Popis metodiky a použitých metod
5. Sběr dat pomocí kvantitativního výzkumu
6. Analýza získaných dat a sepsání praktické části práce
7. Diskuze, komparace výsledků, doporučení pro praxi, závěr
Seznam doporučené literatury
BABANOVÁ, Anna, Jitka HAUSENBLASOVÁ, Jitka KOLÁŘOVÁ, Tereza FOUSEK KROBOVÁ a Irena SMETÁČKOVÁ. Volba povolání bez předsudků: metodika projektového dne pro základní školy. Praha: Gender Studies, 2015. ISBN 978-80-88153-02-3.
BUŽGOVÁ, Radka a Ilona PLEVOVÁ. Ošetřovatelství I. Praha: Grada, Sestra (Grada), 2011. ISBN 978-80-247-3557-3.
DEPOO, Lucie, Markéta ŠNÝDROVÁ, Ivana ŠNÝDROVÁ, Gabriela JEŽKOVÁ PETRŮ a Hana URBANCOVÁ. Motivace pracovního jednání. Praha: Vysoká škola ekonomie a managementu, 2021. ISBN 978-80-88330-20-2.
THEOBALD, Margaret A. Increasing Student Motivation: Strategies for Middle and High School Teachers. Missouri: Corwin Pr, 2005. ISBN 978-1412906234.
VÉVODA, Jiří. Motivace sester a pracovní spokojenost ve zdravotnictví. Praha: Grada, Sestra (Grada), 2013. ISBN 978-80-247-4732-3.
Seznam doporučené literatury
BABANOVÁ, Anna, Jitka HAUSENBLASOVÁ, Jitka KOLÁŘOVÁ, Tereza FOUSEK KROBOVÁ a Irena SMETÁČKOVÁ. Volba povolání bez předsudků: metodika projektového dne pro základní školy. Praha: Gender Studies, 2015. ISBN 978-80-88153-02-3.
BUŽGOVÁ, Radka a Ilona PLEVOVÁ. Ošetřovatelství I. Praha: Grada, Sestra (Grada), 2011. ISBN 978-80-247-3557-3.
DEPOO, Lucie, Markéta ŠNÝDROVÁ, Ivana ŠNÝDROVÁ, Gabriela JEŽKOVÁ PETRŮ a Hana URBANCOVÁ. Motivace pracovního jednání. Praha: Vysoká škola ekonomie a managementu, 2021. ISBN 978-80-88330-20-2.
THEOBALD, Margaret A. Increasing Student Motivation: Strategies for Middle and High School Teachers. Missouri: Corwin Pr, 2005. ISBN 978-1412906234.
VÉVODA, Jiří. Motivace sester a pracovní spokojenost ve zdravotnictví. Praha: Grada, Sestra (Grada), 2013. ISBN 978-80-247-4732-3.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Tato diplomová práce se zabývá tématem motivace a spokojenosti studentů zdravotnických oborů v rámci studia ošetřovatelství na SZŠ a VOŠZ. V teoretické části je představen pohled na ošetřovatelství od jeho historických začátků, přes aktuální systém vzdělávání, až po motivaci studentů a pracovníků v tomto sektoru.
Praktická část přináší výzkum zaměřený na zhodnocení aktuálního stavu motivace a spokojenosti studentů v oboru. Pro tento účel byla zvolena kvantitativní metoda ve formě dotazníkového šetření. Následuje charakteristika výzkumného souboru, analýza výsledků a názorné zpracování do grafů. Na základě zjištěných dat byla formulována doporučení pro pedagogické pracovníky. Tyto návrhy byly kreativně zpracovány do kapesní příručky pro učitele, která má za cíl zlepšit pedagogické postupy a přispět k vyšší spokojenosti a motivaci studentů v oblasti ošetřovatelství.
PŘIPOMÍNKY A DOTAZY NA ZÁVĚR – oponent diplomové práce:
Jaké inovativní metody při výuce byste volila při práci se studenty v klinické praxi?
Jaké jsou další faktory, které se podílí na volbě studia, profese?
Jaké konkrétní inovativní metody byste vyučujícím doporučila?
Zkušební komise se shodla na celkovém hodnocení obhajoby diplomové práce známkou: velmi dobře.