Práce se zabývá digitálními učebnicemi a edukativní pomůckami. Analyzuje medicínské, rehabilitační a sebediagnostické aplikace. Hlavním zájmem práce je současný stav a rozvoj Vojtovy metodiky 2. generace. Jádrem práce je vývoj diagnostického setu pro diagnostiku kojenců a aplikace pro provádění Vojtovy metodiky 2. generace.
Anotace v angličtině
The thesis focuses on digital textbooks and educational tools, analyzing medical, rehabilitative, and self-diagnostic applications. The main focus is on the current state and development of the Vojta method of the 2nd generation. The core of the work lies in developing a diagnostic set for infant diagnosis and applications for implementing the Vojta method of the 2nd generation.
Klíčová slova
aplikace pro dotyková zařízení, digitální učebnice, edukativní pomůcky, medicínské aplikace, rehabilitační aplikace, sebediagnostické aplikace, dotyková zařízení, chytrý telefon, tablet, digitální gramotnost, rehabilitace, Václav Vojta, Vojtova metoda, Vojtova metoda 2. generace, diagnostika podle Vojty, General Movements, vyšetření General Movements, diagnostický set, cvičební pomůcka, umělá inteligence, neuronové sítě, Václav Krucký, digitální terapeutická pomůcka
Klíčová slova v angličtině
touchscreen device applications, digital textbooks, educational tools, medical applications, rehabilitation applications, self-diagnostic applications, touchscreen devices, smartphone, tablet, digital literacy, rehabilitation, Václav Vojta, Vojta Method, Vojta Method of the 2nd Generation, Vojta Diagnostics, General Movements, General Movements Assessment, diagnostic set, exercise tools, artificial intelligence, neural networks, Václav Krucký, digital therapeutic tools
Rozsah průvodní práce
108 s (195318)
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zabývá digitálními učebnicemi a edukativní pomůckami. Analyzuje medicínské, rehabilitační a sebediagnostické aplikace. Hlavním zájmem práce je současný stav a rozvoj Vojtovy metodiky 2. generace. Jádrem práce je vývoj diagnostického setu pro diagnostiku kojenců a aplikace pro provádění Vojtovy metodiky 2. generace.
Anotace v angličtině
The thesis focuses on digital textbooks and educational tools, analyzing medical, rehabilitative, and self-diagnostic applications. The main focus is on the current state and development of the Vojta method of the 2nd generation. The core of the work lies in developing a diagnostic set for infant diagnosis and applications for implementing the Vojta method of the 2nd generation.
Klíčová slova
aplikace pro dotyková zařízení, digitální učebnice, edukativní pomůcky, medicínské aplikace, rehabilitační aplikace, sebediagnostické aplikace, dotyková zařízení, chytrý telefon, tablet, digitální gramotnost, rehabilitace, Václav Vojta, Vojtova metoda, Vojtova metoda 2. generace, diagnostika podle Vojty, General Movements, vyšetření General Movements, diagnostický set, cvičební pomůcka, umělá inteligence, neuronové sítě, Václav Krucký, digitální terapeutická pomůcka
Klíčová slova v angličtině
touchscreen device applications, digital textbooks, educational tools, medical applications, rehabilitation applications, self-diagnostic applications, touchscreen devices, smartphone, tablet, digital literacy, rehabilitation, Václav Vojta, Vojta Method, Vojta Method of the 2nd Generation, Vojta Diagnostics, General Movements, General Movements Assessment, diagnostic set, exercise tools, artificial intelligence, neural networks, Václav Krucký, digital therapeutic tools
Zásady pro vypracování
Definice pojmu multimediální publikace a vymezení zkoumaného tématu.
Definice myšlenkových východisek a teorie digitálních publikací, jak se mu věnuje obor softwarových studií.
Zkoumání počátků digitálních publikací a technologického vývoje, který definoval současné publikace.
Analýza současného nakládání s technologiemi užívanými pro výuku, především aplikacemi pro tablety, chytré telefony a webovými portály.
Analýza nabídky současných edukativních aplikací, vhodnosti a přínosu jejich využívání ve školách i pro samostudium.
Praktickou částí bude vytvoření vlastní edukativní publikace. Kniha bude zahrnovat nejnovější technologie a bude příkladem nejnovějších trendů, především v oblasti UX designu.
Zásady pro vypracování
Definice pojmu multimediální publikace a vymezení zkoumaného tématu.
Definice myšlenkových východisek a teorie digitálních publikací, jak se mu věnuje obor softwarových studií.
Zkoumání počátků digitálních publikací a technologického vývoje, který definoval současné publikace.
Analýza současného nakládání s technologiemi užívanými pro výuku, především aplikacemi pro tablety, chytré telefony a webovými portály.
Analýza nabídky současných edukativních aplikací, vhodnosti a přínosu jejich využívání ve školách i pro samostudium.
Praktickou částí bude vytvoření vlastní edukativní publikace. Kniha bude zahrnovat nejnovější technologie a bude příkladem nejnovějších trendů, především v oblasti UX designu.
Seznam doporučené literatury
ALTA, Diletta, HsinHung KUO, Jing WANG, et al. Characterization of Infants' General Movements Using a Commercial RGB-Depth Sensor and a Deep Neural Network Tracking Processing Tool: An Exploratory Study. Senzors [online]. MDPI, 2022, 2022(22), 19 [cit. 2023-12-26]. Dostupné z: https://www.mdpi.com/1424-8220/22/19/7426
AMANKWAH-AMOAH, Joseph. Competing technologies, competing forces: The rise and fall of the floppy disk, 1971-2010 [online]. 2016 [cit. 2022-03-15]. Dostupné z: https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0040162516000858
BÁEZ, Fernando. Obecné dějiny ničení knih: od sumerských tabulek po digitální éru. Brno: Host, 2012. ISBN 978-80-7294-697-6.
BÜSCHER, Barbara, Martin FLAŠAR, Jana HORÁKOVÁ a Petr MACEK. Umění a nová média. Brno: Masarykova univerzita, 2011. ISBN 978-80-210-5639-8.
COSTA, Rebeka. Just in Mind. Neumorphism: why it's all the hype in UI design [online]. [cit. 2024-01-09]. Dostupné z: https://www.justinmind.com/ui-design/neumorphism
CRESTANI, Fabio; Appearance and functionality of electronic books; International Journal on Digital Libraries. září 2006, 6(2). 192-209, ISSN: 1432-5012
ČERNÝ, Michal, Zuzana HOSTAŠOVÁ, Stanislav HOŠEK, et al. Tablet ve školní praxi. Brno: Flow, [2015]. ISBN 978-80-88123-02-6.
ČERNÝ, Michal. Digitální kompetence v transdisciplinárním nahlédnutí: mezi filosofií, sociologií, pedagogikou a informační vědou. Brno: Masarykova univerzita, 2019. ISBN 978-80-210-9330-0.
EDUkační LABoratoř. Škola dotykem: Praktické využití dotykových technologií ve výuce [online]. s. 46 [cit. 2024-01-09]. Dostupné z: https://www.edukacnilaborator.cz/wp-content/uploads/2016/06/Prakticke-vyuziti-dotykovych-technologii-ve-vyuce.pdf
FUNDOVÁ, Johana. Tyinternety.cz. Rok s iPadem. Co na něm lidé dělají a proč ho každý podcenil? [online]. 2011 [cit. 2012-01-20]. Dostupné z: https://web.archive.org/web/20110123223207/http://www.tyinternety.cz/sluzby/rok-s-ipadem-co-na-nem-lide-delaji-a-proc-ho-kazdy-podcenil-2669 2011-01-20
GENUTH, Iddo. The Future of Electronic Paper. In: The Future of Things [online]. [cit. 2016-08-28]. Dostupné z: http://thefutureofthings.com/3081-the-future-of-electronic-paper
HENNER KORDOŠOVÁ, Pavla. Využití tabletů ve výuce českého jazyka se zaměřením na jazykovou složku předmětu. Olomouc, 2017. diplomová práce (Mgr.). Univerzita Palackého v Olomouci. Pedagogická fakulta
HORÁKOVÁ, Jana. Softwarová studia: k proměnám studií nových médií. Brno: Masarykova univerzita, 2014. ISBN 978-80-210-6739-4.
HRONOVÁ, Zuzana. Aktuálně. Učí fyziku pomocí vlastní aplikace. Ve světě jsou po tomto hladoví, říkají tvůrci [online]. [cit. 2024-01-09]. Dostupné z: https://zpravy.aktualne.cz/domaci/fyzika-se-da-ucit-zabavne-a-nazorne-rikaji-tvurci-aplikace-j/r a4c3a1eae69311e9b259ac1f6b220ee8/
IDNES. Počítače a tablety zhoršují výsledky žáků, zjistila školní inspekce [online]. 2016 [cit. 2024-01-09]. Dostupné z: https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/tablety-kazi-detem-prospech.A160516_111605_domaci_zt
JANOUŠEK, David, Dagmar MOC KRÁLOVÁ, Jana ŘEZANINOVÁ a Pavel STEJSKAL. Vyšetření General Movements. Pediatrie pro praxi [online]. 2019, 20(3), 158-161 [cit. 2024-01-09]. Dostupné z: https://www.pediatriepropraxi.cz/pdfs/ped/2019/03/05.pdf
KITTLER, Friedrich A. Gramofon, film, typewriter. Přeložil Tomáš CHUDÝ. Praha: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 2017. Limes (Karolinum). ISBN 978-80-246-3204-9.
KROEKER, Kirk L. Celebrating the Legacy of PLATO. Communications of the ACM https://cacm.acm.org/magazines/2010/8/96623-celebrating-the-legacy-of-plato/fulltext?mobile=false [online]. 2010, 53(8): 19-20 [cit. 2015-08-26]. DOI: 10.1145/1787234.1787261. ISSN 00010782.
KRUCKÝ, Václav, Karel SAUR, Sára POLÍVKOVÁ a Jana POLÍVKOVÁ. Intenzivní terapie pacientky po míšní lézi Vojtovou metodikou 2. generace - VM2G. Vox pediatriae: časopis praktických dětských lékařů. 2019, 19(7), 23-29. ISSN 1213-2241.
KRUCKÝ, Václav,
Seznam doporučené literatury
ALTA, Diletta, HsinHung KUO, Jing WANG, et al. Characterization of Infants' General Movements Using a Commercial RGB-Depth Sensor and a Deep Neural Network Tracking Processing Tool: An Exploratory Study. Senzors [online]. MDPI, 2022, 2022(22), 19 [cit. 2023-12-26]. Dostupné z: https://www.mdpi.com/1424-8220/22/19/7426
AMANKWAH-AMOAH, Joseph. Competing technologies, competing forces: The rise and fall of the floppy disk, 1971-2010 [online]. 2016 [cit. 2022-03-15]. Dostupné z: https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0040162516000858
BÁEZ, Fernando. Obecné dějiny ničení knih: od sumerských tabulek po digitální éru. Brno: Host, 2012. ISBN 978-80-7294-697-6.
BÜSCHER, Barbara, Martin FLAŠAR, Jana HORÁKOVÁ a Petr MACEK. Umění a nová média. Brno: Masarykova univerzita, 2011. ISBN 978-80-210-5639-8.
COSTA, Rebeka. Just in Mind. Neumorphism: why it's all the hype in UI design [online]. [cit. 2024-01-09]. Dostupné z: https://www.justinmind.com/ui-design/neumorphism
CRESTANI, Fabio; Appearance and functionality of electronic books; International Journal on Digital Libraries. září 2006, 6(2). 192-209, ISSN: 1432-5012
ČERNÝ, Michal, Zuzana HOSTAŠOVÁ, Stanislav HOŠEK, et al. Tablet ve školní praxi. Brno: Flow, [2015]. ISBN 978-80-88123-02-6.
ČERNÝ, Michal. Digitální kompetence v transdisciplinárním nahlédnutí: mezi filosofií, sociologií, pedagogikou a informační vědou. Brno: Masarykova univerzita, 2019. ISBN 978-80-210-9330-0.
EDUkační LABoratoř. Škola dotykem: Praktické využití dotykových technologií ve výuce [online]. s. 46 [cit. 2024-01-09]. Dostupné z: https://www.edukacnilaborator.cz/wp-content/uploads/2016/06/Prakticke-vyuziti-dotykovych-technologii-ve-vyuce.pdf
FUNDOVÁ, Johana. Tyinternety.cz. Rok s iPadem. Co na něm lidé dělají a proč ho každý podcenil? [online]. 2011 [cit. 2012-01-20]. Dostupné z: https://web.archive.org/web/20110123223207/http://www.tyinternety.cz/sluzby/rok-s-ipadem-co-na-nem-lide-delaji-a-proc-ho-kazdy-podcenil-2669 2011-01-20
GENUTH, Iddo. The Future of Electronic Paper. In: The Future of Things [online]. [cit. 2016-08-28]. Dostupné z: http://thefutureofthings.com/3081-the-future-of-electronic-paper
HENNER KORDOŠOVÁ, Pavla. Využití tabletů ve výuce českého jazyka se zaměřením na jazykovou složku předmětu. Olomouc, 2017. diplomová práce (Mgr.). Univerzita Palackého v Olomouci. Pedagogická fakulta
HORÁKOVÁ, Jana. Softwarová studia: k proměnám studií nových médií. Brno: Masarykova univerzita, 2014. ISBN 978-80-210-6739-4.
HRONOVÁ, Zuzana. Aktuálně. Učí fyziku pomocí vlastní aplikace. Ve světě jsou po tomto hladoví, říkají tvůrci [online]. [cit. 2024-01-09]. Dostupné z: https://zpravy.aktualne.cz/domaci/fyzika-se-da-ucit-zabavne-a-nazorne-rikaji-tvurci-aplikace-j/r a4c3a1eae69311e9b259ac1f6b220ee8/
IDNES. Počítače a tablety zhoršují výsledky žáků, zjistila školní inspekce [online]. 2016 [cit. 2024-01-09]. Dostupné z: https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/tablety-kazi-detem-prospech.A160516_111605_domaci_zt
JANOUŠEK, David, Dagmar MOC KRÁLOVÁ, Jana ŘEZANINOVÁ a Pavel STEJSKAL. Vyšetření General Movements. Pediatrie pro praxi [online]. 2019, 20(3), 158-161 [cit. 2024-01-09]. Dostupné z: https://www.pediatriepropraxi.cz/pdfs/ped/2019/03/05.pdf
KITTLER, Friedrich A. Gramofon, film, typewriter. Přeložil Tomáš CHUDÝ. Praha: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 2017. Limes (Karolinum). ISBN 978-80-246-3204-9.
KROEKER, Kirk L. Celebrating the Legacy of PLATO. Communications of the ACM https://cacm.acm.org/magazines/2010/8/96623-celebrating-the-legacy-of-plato/fulltext?mobile=false [online]. 2010, 53(8): 19-20 [cit. 2015-08-26]. DOI: 10.1145/1787234.1787261. ISSN 00010782.
KRUCKÝ, Václav, Karel SAUR, Sára POLÍVKOVÁ a Jana POLÍVKOVÁ. Intenzivní terapie pacientky po míšní lézi Vojtovou metodikou 2. generace - VM2G. Vox pediatriae: časopis praktických dětských lékařů. 2019, 19(7), 23-29. ISSN 1213-2241.
KRUCKÝ, Václav,