Diplomová práce se zabývá managementem kvality v oblasti ambulantní gynekologicko-porodnické péče. Cílem práce je zjistit, jak je hodnocena kvalita zdravotní péče v tomto oboru z pohledu zainteresovaných osob. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická nejdříve obecně popisuje řízení, měření a hodnocení kvality ve zdravotnictví, indikátory kvality, standardy zdravotní péče, auditní činnost a kvalitu péče pohledem pacientů. V návaznosti na to je charakterizován management kvality v ambulanci gynekologie a porodnictví spolu se specifiky péče, řízením kvality v této oblasti a vymezením legislativního rámce. Teoretickou část završuje literární rešerše. Praktická část práce obsahuje průběh a výsledky kvalitativního šetření se zaměřením na hodnocení kvality z pohledu pacientů, porodních asistentek/všeobecných sester a lékařů. Na základě výsledků práce byly zformulované konkrétní doporučení pro praxi za účelem kontinuálního zvyšování kvality péče v této oblasti.
Anotace v angličtině
The thesis deals with quality management in outpatient gynaecological and obstetric care. The goal of the thesis is to find out how is the quality of health care in this field evaluated from the point of view of the persons concerned. The thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part first generally describes the management, measurement and evaluation of quality in healthcare, quality indicators, standards of healthcare, auditing activities and quality of care from the patients' perspective. Following this, quality management in gynaecology and obstetrics outpatient clinics is characterised along with the specifics of care, quality management in this area and the definition of the legislative framework. The theoretical part is concluded by a literature search. The practical part of the thesis includes the course and results of a qualitative research focusing on quality assessment from the perspective of patients, midwives/general nurses and doctors. Based on the results of the research, specific recommendations for practice were formulated in order to continuously improve the quality of care in this area.
ambulatory care, quality management, gynecology, obstetrics, quality assessment, healthcare, patient satisfaction, qualitative research
Rozsah průvodní práce
82 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá managementem kvality v oblasti ambulantní gynekologicko-porodnické péče. Cílem práce je zjistit, jak je hodnocena kvalita zdravotní péče v tomto oboru z pohledu zainteresovaných osob. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická nejdříve obecně popisuje řízení, měření a hodnocení kvality ve zdravotnictví, indikátory kvality, standardy zdravotní péče, auditní činnost a kvalitu péče pohledem pacientů. V návaznosti na to je charakterizován management kvality v ambulanci gynekologie a porodnictví spolu se specifiky péče, řízením kvality v této oblasti a vymezením legislativního rámce. Teoretickou část završuje literární rešerše. Praktická část práce obsahuje průběh a výsledky kvalitativního šetření se zaměřením na hodnocení kvality z pohledu pacientů, porodních asistentek/všeobecných sester a lékařů. Na základě výsledků práce byly zformulované konkrétní doporučení pro praxi za účelem kontinuálního zvyšování kvality péče v této oblasti.
Anotace v angličtině
The thesis deals with quality management in outpatient gynaecological and obstetric care. The goal of the thesis is to find out how is the quality of health care in this field evaluated from the point of view of the persons concerned. The thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part first generally describes the management, measurement and evaluation of quality in healthcare, quality indicators, standards of healthcare, auditing activities and quality of care from the patients' perspective. Following this, quality management in gynaecology and obstetrics outpatient clinics is characterised along with the specifics of care, quality management in this area and the definition of the legislative framework. The theoretical part is concluded by a literature search. The practical part of the thesis includes the course and results of a qualitative research focusing on quality assessment from the perspective of patients, midwives/general nurses and doctors. Based on the results of the research, specific recommendations for practice were formulated in order to continuously improve the quality of care in this area.
SEIFERT, Bohumil. 2015. Návod na hodnocení kvality primární péče: příručka pro hodnotitele praxí všeobecných praktických lékařů a praktických lékařů pro děti a dorost. Praha: Institut postgraduálního vzdělávání ve zdravotnictví. ISBN 978-80-87023-42-6. SEIFERT, Bohumil. 2015. Národní akreditační standardy primární péče: výchozí materiál. Praha: Institut postgraduálního vzdělávání ve zdravotnictví. ISBN 978- -80-87023-41-9.
VÁLKOVÁ, Monika. 2015. Hodnocení kvality poskytovaných zdravotních služeb. Praha: Institut postgraduálního vzdělávání ve zdravotnictví. ISBN 978-80-87023- -45-7. ZLÁMAL, Jaroslav, Jana BELLOVÁ, Jiří BLAŽEK, Jiří VÉVODA, Daniel VOMÁČKA a Karel VÍTEK. 2018. Management zdravotnictví I. Prostějov: Computer Media. ISBN 978-80-7402-375-0.
ŽALUDEK, Adam. 2020. Management kvality a rizik psychiatrické péče [online]. Praha: Grada. [cit. 2022-12-12]. ISBN 978-80-271-2275-2. Dostupné z: htt- ps://www.bookport.cz/kniha/management-kvality-a-rizik-psychiatricke-pece-6804/
Seznam doporučené literatury
SEIFERT, Bohumil. 2015. Návod na hodnocení kvality primární péče: příručka pro hodnotitele praxí všeobecných praktických lékařů a praktických lékařů pro děti a dorost. Praha: Institut postgraduálního vzdělávání ve zdravotnictví. ISBN 978-80-87023-42-6. SEIFERT, Bohumil. 2015. Národní akreditační standardy primární péče: výchozí materiál. Praha: Institut postgraduálního vzdělávání ve zdravotnictví. ISBN 978- -80-87023-41-9.
VÁLKOVÁ, Monika. 2015. Hodnocení kvality poskytovaných zdravotních služeb. Praha: Institut postgraduálního vzdělávání ve zdravotnictví. ISBN 978-80-87023- -45-7. ZLÁMAL, Jaroslav, Jana BELLOVÁ, Jiří BLAŽEK, Jiří VÉVODA, Daniel VOMÁČKA a Karel VÍTEK. 2018. Management zdravotnictví I. Prostějov: Computer Media. ISBN 978-80-7402-375-0.
ŽALUDEK, Adam. 2020. Management kvality a rizik psychiatrické péče [online]. Praha: Grada. [cit. 2022-12-12]. ISBN 978-80-271-2275-2. Dostupné z: htt- ps://www.bookport.cz/kniha/management-kvality-a-rizik-psychiatricke-pece-6804/
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
v
Diplomová práce se zabývá managementem kvality v oblasti ambulantní gynekologicko-porodnické péče. Cílem práce je zjistit, jak je hodnocena kvalita zdravotní péče v tomto
oboru z pohledu zainteresovaných osob. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou
část. Teoretická nejdříve obecně popisuje řízení, měření a hodnocení kvality
ve zdravotnictví, indikátory kvality, standardy zdravotní péče, auditní činnost a kvalitu
péče pohledem pacientů. V návaznosti na to, je charakterizován management kvality
v ambulanci gynekologie a porodnictví spolu se specifiky péče, řízením kvality v této
oblasti a vymezením legislativního rámce. Teoretickou část završuje literární rešerše.
Praktická část práce obsahuje průběh a výsledky kvalitativního šetření se zaměřením
na hodnocení kvality z pohledu pacientů, porodních asistentek/všeobecných sester
a lékařů. Na základě výsledků práce byly zformulované konkrétní doporučení pro praxi
za účelem kontinuálního zvyšování kvality péče v této oblasti.
PŘIPOMÍNKY A DOTAZY NA ZÁVĚR – oponent diplomové práce
Prezentujte prosím PRISMA diagram pro literární rešerši, kterou jste prováděla a vysvětlete způsob extrakce získaných informací.
Studentka zodpověděla dotazy členů zkušební komise.
Zkušební komise se shodla na celkovém hodnocení obhajoby diplomové práce známkou: velmi dobře.