Veřejné zdraví je zásadním prvkem společnosti a jeho podpora vyžaduje efektivní komunikační strategie. S rozvojem sociálních médií se influencer marketing stal silným nástrojem pro osvětu a motivaci veřejnosti v oblasti zdraví. Zdravotníci a organizace zdravotnického sektoru začali využívat influencer marketing k dosažení širšího publika a šíření relevantních informací o prevenci nemocí, podpoře zdravého životního stylu a zlepšení veřejného zdraví obecně.
Anotace v angličtině
Public health is a crucial element of society, and its promotion requires effective communication strategies. With the development of social media, influencer marketing has become a powerful tool for public health education and motivation. Healthcare professionals and organizations in the healthcare sector have started utilizing influencer marketing to reach a wider audience and disseminate relevant information about disease prevention, promoting a healthy lifestyle, and improving public health in general.
Klíčová slova
influencer marketing, veřejné zdraví, osvěta, prevence, zdravý životní styl,
Klíčová slova v angličtině
influencer marketing, public health, education, prevention, healthy lifestyle,
Rozsah průvodní práce
63s
Jazyk
CZ
Anotace
Veřejné zdraví je zásadním prvkem společnosti a jeho podpora vyžaduje efektivní komunikační strategie. S rozvojem sociálních médií se influencer marketing stal silným nástrojem pro osvětu a motivaci veřejnosti v oblasti zdraví. Zdravotníci a organizace zdravotnického sektoru začali využívat influencer marketing k dosažení širšího publika a šíření relevantních informací o prevenci nemocí, podpoře zdravého životního stylu a zlepšení veřejného zdraví obecně.
Anotace v angličtině
Public health is a crucial element of society, and its promotion requires effective communication strategies. With the development of social media, influencer marketing has become a powerful tool for public health education and motivation. Healthcare professionals and organizations in the healthcare sector have started utilizing influencer marketing to reach a wider audience and disseminate relevant information about disease prevention, promoting a healthy lifestyle, and improving public health in general.
Klíčová slova
influencer marketing, veřejné zdraví, osvěta, prevence, zdravý životní styl,
Klíčová slova v angličtině
influencer marketing, public health, education, prevention, healthy lifestyle,
Zásady pro vypracování
Diplomová práce bude zaměřena na vliv marketingu ve specifickém prostředí a to se zaměřením na veřejné zdraví. Cílem práce bude zkoumat pozitivní a negativní působení influencer marketingu na zdraví svých sledujících. Zjistí se, které sociální sítě jsou nejvíce vhodné pro podporu marketingu a kolik lidí se nechá zmanipulovat ke koupi propagovaného produktu a kolik jich bude s pořízených produktem spokojeno či nespokojeno. Rešeršní část práce bude věnována oblasti podpory zdraví a zvýšení povědomosti o zlepšení kvality zdraví pomocí sociálních sítí. Empirická část práce bude získávána pomocí nestandardizovaného anonymního dotazníku. Výsledky průzkumu a analýz nám pomohou zjistit, zda je vliv sociálních sítí na naše zdraví pozitivní či negativní.
Zásady pro vypracování
Diplomová práce bude zaměřena na vliv marketingu ve specifickém prostředí a to se zaměřením na veřejné zdraví. Cílem práce bude zkoumat pozitivní a negativní působení influencer marketingu na zdraví svých sledujících. Zjistí se, které sociální sítě jsou nejvíce vhodné pro podporu marketingu a kolik lidí se nechá zmanipulovat ke koupi propagovaného produktu a kolik jich bude s pořízených produktem spokojeno či nespokojeno. Rešeršní část práce bude věnována oblasti podpory zdraví a zvýšení povědomosti o zlepšení kvality zdraví pomocí sociálních sítí. Empirická část práce bude získávána pomocí nestandardizovaného anonymního dotazníku. Výsledky průzkumu a analýz nám pomohou zjistit, zda je vliv sociálních sítí na naše zdraví pozitivní či negativní.
Seznam doporučené literatury
Černý, Aleš. – Černá, Michaela. 2017. Youtuber není český Horst Fuchs. Většina firem to ještě nechápe. https://ekonomika.idnes.cz/firmy-reklama-a youtuberi-v-cesku-dqx- /test.aspx?c=A170426_185342_test_rny
Česká republika. 2005. Zákon č. 40/1995 Sb. o regulaci reklamy. http://portal.gov.cz/app/zakony/zakonPar.jsp?idBiblio=42721&nr=40 2F199 &rpp=15#local -content
Český statistický úřad. 2017. Využívání informačních a komunikačních technologií v domácnostech a mezi jednotlivci.
Hendl, Jan. 2016. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál. Instagram. (Nedatováno). Značkový obsah na Instagramu.https://help.instagram.com/116947042301556
JANOUCH, Viktor. Internetový marketing. 2. vyd. V Brně: Computer Press, 2014. ISBN 978- 80-251-4311-7.
Lorenc, Jakub. 2017. Jak se daří jednotlivým sociálním sítím vČeské republice? http://www.amidigital.cz/digikydy/jak-se-dari-jednotlivymsocialnim-siti-v-ceske-republice/
Talavera, Misha. 2015. 10 Reasons Why Influencer Marketing is the Next Big Thing. http://www.adweek.com/digital/10-reasons-why-influencer-marketingis-the-next-big-thing/
Seznam doporučené literatury
Černý, Aleš. – Černá, Michaela. 2017. Youtuber není český Horst Fuchs. Většina firem to ještě nechápe. https://ekonomika.idnes.cz/firmy-reklama-a youtuberi-v-cesku-dqx- /test.aspx?c=A170426_185342_test_rny
Česká republika. 2005. Zákon č. 40/1995 Sb. o regulaci reklamy. http://portal.gov.cz/app/zakony/zakonPar.jsp?idBiblio=42721&nr=40 2F199 &rpp=15#local -content
Český statistický úřad. 2017. Využívání informačních a komunikačních technologií v domácnostech a mezi jednotlivci.
Hendl, Jan. 2016. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál. Instagram. (Nedatováno). Značkový obsah na Instagramu.https://help.instagram.com/116947042301556
JANOUCH, Viktor. Internetový marketing. 2. vyd. V Brně: Computer Press, 2014. ISBN 978- 80-251-4311-7.
Lorenc, Jakub. 2017. Jak se daří jednotlivým sociálním sítím vČeské republice? http://www.amidigital.cz/digikydy/jak-se-dari-jednotlivymsocialnim-siti-v-ceske-republice/
Talavera, Misha. 2015. 10 Reasons Why Influencer Marketing is the Next Big Thing. http://www.adweek.com/digital/10-reasons-why-influencer-marketingis-the-next-big-thing/