Tato bakalářská práce se bude zabývat využíváním prvků programu Začít spolu v mateřské škole.
Teoretická část bude tvořena na základě rešerše odborné literatury zaměřené na předškolní pedagogiku, program Začít spolu a charakteristiku dítěte předškolního věku, nejen
z pohledu vývojové psychologie.
Praktická část bude realizována prostřednictvím pozorování a bude doplněna o rozhovor
s pedagogem mateřské školy. Cílem bakalářské práce bude zjistit, jaký vliv má využívání prvků programu Začít spolu na chování dětí předškolního věku, především se zaměření se na komunikaci, sociální interakci, samostatnost a problémové chování. Práce bude zakončena analýzou získaných dat a následnou komparací dosažených zjištění
Anotace v angličtině
This bachelor thesis will focus on using elements of Step by Step programme in preschool.
The theoretical part will be based on reviewing specialized literature focused on preschool education, Step by Step programme and characteristic of a preschool-aged child, not only from the point of view of developmental psychology.
The practical part will be realized through observation and will be supplemented by an interview with a preschool teacher. The aim of bachelor thesis will be to determine what influence does using elements of Step by Step programme on behaviour of preschool-aged children, mainly focusing on communication, social interaction, independence
a problematic behaviour have. The thesis will be concluded with an analysis of the gathered data and subsequent comparison of the findings
Klíčová slova
Alternativní program, Začít spolu, vzdělávací program, centra aktivit, mateřská škola
Klíčová slova v angličtině
Alternative program, Step by Step, educational program, activity center, kindergarten
Rozsah průvodní práce
63 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se bude zabývat využíváním prvků programu Začít spolu v mateřské škole.
Teoretická část bude tvořena na základě rešerše odborné literatury zaměřené na předškolní pedagogiku, program Začít spolu a charakteristiku dítěte předškolního věku, nejen
z pohledu vývojové psychologie.
Praktická část bude realizována prostřednictvím pozorování a bude doplněna o rozhovor
s pedagogem mateřské školy. Cílem bakalářské práce bude zjistit, jaký vliv má využívání prvků programu Začít spolu na chování dětí předškolního věku, především se zaměření se na komunikaci, sociální interakci, samostatnost a problémové chování. Práce bude zakončena analýzou získaných dat a následnou komparací dosažených zjištění
Anotace v angličtině
This bachelor thesis will focus on using elements of Step by Step programme in preschool.
The theoretical part will be based on reviewing specialized literature focused on preschool education, Step by Step programme and characteristic of a preschool-aged child, not only from the point of view of developmental psychology.
The practical part will be realized through observation and will be supplemented by an interview with a preschool teacher. The aim of bachelor thesis will be to determine what influence does using elements of Step by Step programme on behaviour of preschool-aged children, mainly focusing on communication, social interaction, independence
a problematic behaviour have. The thesis will be concluded with an analysis of the gathered data and subsequent comparison of the findings
Klíčová slova
Alternativní program, Začít spolu, vzdělávací program, centra aktivit, mateřská škola
Klíčová slova v angličtině
Alternative program, Step by Step, educational program, activity center, kindergarten
Zásady pro vypracování
Tato bakalářská práce se bude zabývat využíváním prvků programu Začít spolu v mateřské škole. Teoretická část bude tvořena na základě rešerše odborné literatury zaměřené na předškolní pedagogiku, program Začít spolu a charakteristiku dítěte předškolního věku, nejen z pohledu vývojové psychologie. Praktická část bude realizována prostřednictvím pozorování a bude doplněna o rozhovor s pedagogem mateřské školy. Cílem bakalářské práce bude zjistit, jaký vliv má využívání prvků programu Začít spolu na chování dětí předškolního věku, především se zaměření se na komunikaci, sociální interakci, samostatnost a problémové chování. Práce bude zakončena analýzou získaných dat a následnou komparací dosažených zjištění.
Zásady pro vypracování
Tato bakalářská práce se bude zabývat využíváním prvků programu Začít spolu v mateřské škole. Teoretická část bude tvořena na základě rešerše odborné literatury zaměřené na předškolní pedagogiku, program Začít spolu a charakteristiku dítěte předškolního věku, nejen z pohledu vývojové psychologie. Praktická část bude realizována prostřednictvím pozorování a bude doplněna o rozhovor s pedagogem mateřské školy. Cílem bakalářské práce bude zjistit, jaký vliv má využívání prvků programu Začít spolu na chování dětí předškolního věku, především se zaměření se na komunikaci, sociální interakci, samostatnost a problémové chování. Práce bude zakončena analýzou získaných dat a následnou komparací dosažených zjištění.
Seznam doporučené literatury
GARDOŠOVÁ, Juliana, DUJKOVÁ, Lenka a kol., 2003. Vzdělávací program Začít spolu. Metodický průvodce pro předškolní vzdělávání. Praha: Portál. 160 s. ISBN 80-7178-815-5.
KOLÁŘ, Zdeněk. Výkladový slovník z pedagogiky: 583 vybraných hesel. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-3710-2.
SYSLOVÁ, Zora a kol. Věkově heterogenní třídy. Praha: Portál, 2022. ISBN 978-80-262-1960-6.
CHRÁSKA, M., Metody pedagogického výzkumu, 2. vydání Praha: Grada Publishing, 2016, ISBN 978-80-247-5326-3.
OTEVŘELOVÁ, Hana. Školní zralost a připravenost. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1092-4.
KUCHARSKÁ, Anna a Daniela ŠVANCAROVÁ. Bezstarostné roky?: Kroky a krůčky předškolním věkem. Edika, 2017. ISBN 978-80-266-1105-9.
Seznam doporučené literatury
GARDOŠOVÁ, Juliana, DUJKOVÁ, Lenka a kol., 2003. Vzdělávací program Začít spolu. Metodický průvodce pro předškolní vzdělávání. Praha: Portál. 160 s. ISBN 80-7178-815-5.
KOLÁŘ, Zdeněk. Výkladový slovník z pedagogiky: 583 vybraných hesel. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-3710-2.
SYSLOVÁ, Zora a kol. Věkově heterogenní třídy. Praha: Portál, 2022. ISBN 978-80-262-1960-6.
CHRÁSKA, M., Metody pedagogického výzkumu, 2. vydání Praha: Grada Publishing, 2016, ISBN 978-80-247-5326-3.
OTEVŘELOVÁ, Hana. Školní zralost a připravenost. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1092-4.
KUCHARSKÁ, Anna a Daniela ŠVANCAROVÁ. Bezstarostné roky?: Kroky a krůčky předškolním věkem. Edika, 2017. ISBN 978-80-266-1105-9.