Bakalářská práce se bude zabývat přípravou a následnou realizací příměstského tábora pro děti předškolního a mladšího školního věku. V teoretické části bude naše pozornost věnována pojmu pedagogika volného času, příměstský tábor a jeho legislativa a období předškolního a mladšího školního věku. Praktická část se zabývá sestavení podkladů pro úspěšné zrealizování příměstského tábora, vytvoření časového harmonogramu dnů, popis aktivit a jejich následné ověření a fotodokumentace, zhodnocení přínosů a nedostatků.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis will deal with the preparation and subsequent implementation of a suburban camp for preschool and younger school-age children. In the theoretical part my attention is paid to the concept of leisure pedagogy, suburban camp and its legislation and the period of preschool and younger school age. The practical part deals with the compilation of documents for the successful implementation of the suburban camp, the creation of a schedule of days, the description of activities and their subsequent verification and photo documentation, the evaluation of the benefits and shortcomings.
Klíčová slova
pedagogika volného času, příměstský tábor, děti předškolního a mladšího školního věku
Klíčová slova v angličtině
leisure time pedagogy, suburban camp, preschool and younger school age children
Rozsah průvodní práce
81 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se bude zabývat přípravou a následnou realizací příměstského tábora pro děti předškolního a mladšího školního věku. V teoretické části bude naše pozornost věnována pojmu pedagogika volného času, příměstský tábor a jeho legislativa a období předškolního a mladšího školního věku. Praktická část se zabývá sestavení podkladů pro úspěšné zrealizování příměstského tábora, vytvoření časového harmonogramu dnů, popis aktivit a jejich následné ověření a fotodokumentace, zhodnocení přínosů a nedostatků.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis will deal with the preparation and subsequent implementation of a suburban camp for preschool and younger school-age children. In the theoretical part my attention is paid to the concept of leisure pedagogy, suburban camp and its legislation and the period of preschool and younger school age. The practical part deals with the compilation of documents for the successful implementation of the suburban camp, the creation of a schedule of days, the description of activities and their subsequent verification and photo documentation, the evaluation of the benefits and shortcomings.
Klíčová slova
pedagogika volného času, příměstský tábor, děti předškolního a mladšího školního věku
Klíčová slova v angličtině
leisure time pedagogy, suburban camp, preschool and younger school age children
Zásady pro vypracování
1. Při zpracování bakalářské práce se řídit novelou směrnice děkana PF UJEP Ústí nad Labem č. 5E/2019 o Vedení, psaní a odevzdání kvalifikačních prací na PF UJEP.
2. Vyhledávání a prostudování odborné literatury k danému tématu bakalářské práce.
3. Stanovení cíle a vypracování koncepce bakalářské práce. Zpracování teoretické části.
4. Teoretické zpracování hlavních témat – charakteristika základních pojmů – pedagogika volného času, tábor, příměstský tábor, legislativa příměstského tábora, období předškolního a mladšího školního věku.
5. Zpracování praktické části - sestavení podkladů pro úspěšné zrealizování příměstského tábora, vytvoření časového harmonogramu dnů, popis aktivit a jejich následné ověření a fotodokumentace, zhodnocení přínosů a nedostatků.
6. Zobecňování získaných poznatků do závěru bakalářské práce a na jejím základě specifikovat doporučení pro pedagogickou praxi.
Zásady pro vypracování
1. Při zpracování bakalářské práce se řídit novelou směrnice děkana PF UJEP Ústí nad Labem č. 5E/2019 o Vedení, psaní a odevzdání kvalifikačních prací na PF UJEP.
2. Vyhledávání a prostudování odborné literatury k danému tématu bakalářské práce.
3. Stanovení cíle a vypracování koncepce bakalářské práce. Zpracování teoretické části.
4. Teoretické zpracování hlavních témat – charakteristika základních pojmů – pedagogika volného času, tábor, příměstský tábor, legislativa příměstského tábora, období předškolního a mladšího školního věku.
5. Zpracování praktické části - sestavení podkladů pro úspěšné zrealizování příměstského tábora, vytvoření časového harmonogramu dnů, popis aktivit a jejich následné ověření a fotodokumentace, zhodnocení přínosů a nedostatků.
6. Zobecňování získaných poznatků do závěru bakalářské práce a na jejím základě specifikovat doporučení pro pedagogickou praxi.
Seznam doporučené literatury
BURDA, Jan a kol. Tábory a další zotavovací akce. Aktualiz. vyd. Praha: NIDM, 2008. 144 s. ISBN 978-80-86784-59-5.
HARMACH, Jaromír. Tábory a jiné zotavovací akce: průvodce jejich přípravou. Praha: IDM MŠMT, 2004. 136 s. ISBN 80-86033-93-7.
MATĚJČEK, Zdeněk a POKORNÁ, Marie. Radosti a strasti: předškolní věk, mladší školní věk, starší školní věk. Vyd. 1. Jinočany: H & H, 1998. 205 s. ISBN 80-86022-21-8.
ŠEJTKA, Ondřej. Co je to příměstský tábor[online].2007. Dostupné z https://primestskytabor.net/cs/o-taborech
THOROVÁ, Kateřina. Vývojová psychologie: proměny lidské psychiky od početí po smrt. Vyd. 1. Praha: Portál, 2015. 575 s. ISBN 978-80-262-0714-6.
Seznam doporučené literatury
BURDA, Jan a kol. Tábory a další zotavovací akce. Aktualiz. vyd. Praha: NIDM, 2008. 144 s. ISBN 978-80-86784-59-5.
HARMACH, Jaromír. Tábory a jiné zotavovací akce: průvodce jejich přípravou. Praha: IDM MŠMT, 2004. 136 s. ISBN 80-86033-93-7.
MATĚJČEK, Zdeněk a POKORNÁ, Marie. Radosti a strasti: předškolní věk, mladší školní věk, starší školní věk. Vyd. 1. Jinočany: H & H, 1998. 205 s. ISBN 80-86022-21-8.
ŠEJTKA, Ondřej. Co je to příměstský tábor[online].2007. Dostupné z https://primestskytabor.net/cs/o-taborech
THOROVÁ, Kateřina. Vývojová psychologie: proměny lidské psychiky od početí po smrt. Vyd. 1. Praha: Portál, 2015. 575 s. ISBN 978-80-262-0714-6.