Tato práce se zabývala zvýšením povědomí u neziskové organizace, a to konkrétně u Klubu celiakie pro Ostravu a Moravskoslezský kraj, z.s. Rešeršní část byla věnována využívání sociálních médií pro zvyšování povědomí o neziskových organizacích. Cílem práce bylo vytvoření propagačních pravidel pro sociální síť Facebooku, které povedou ke zvýšení povědomí o neziskové organizaci u cílové skupiny, s předpokladem navázání nových spoluprací a finančních prostředků. Pro naplnění cíle byly použity primární a sekundární data, kombinující jak výsledky doposud realizovaných výzkumů, tak informace o struktuře dosavadních Facebookových a webových stránek. Pro doplnění vstupních dat byl proveden individuální rozhovor s předsedou klubu. K získání primárních dat byla zvolena kvantitativní výzkumná metoda dotazníkovým šetřením. Dotazníkové šetření bylo zpřístupněno online, a byla získána zpětná vazba od 1810 respondentů. Bylo provedeno zúžení výběru, a tím byl finální počet analyzovaných odpovědí snížen na 494 respondentů. V práci byly odhaleny klíčové faktory, jako jsou rozdíly mezi pohlavím, věkem, vzděláním a osobní zkušeností s celiakií, které významné ovlivňují interakci na Facebooku, s vyšší angažovaností u žen a u lidí s dlouhodobou zkušeností s celiakií. Prostřednictvím výzkumu bylo možné díky získaným výsledkům doporučit možný návrh na případné zlepšení povědomí o neziskové organizaci.
Anotace v angličtině
This work dealt with raising awareness at a non-profit organization, specifically at the Celiac Club for Ostrava and the Moravian-Silesian Region, z.s. The research part was devoted to the use of social media for raising awareness of non-profit organizations. The goal of the work was to create promotional rules for the Facebook social network, which will lead to an increase in awareness of the non-profit organization among the target group, with the assumption of establishing new cooperation and financial resources. To fulfill the goal, primary and secondary data were used, combining both the results of research carried out so far and information about the structure of existing Facebook and website pages. To complete the input data, an individual interview was conducted with the chairman of the club. To obtain primary data, a quantitative research method using a questionnaire survey was chosen. The questionnaire survey was made available online, and feedback was btained from 1810 respondents. A narrowing of the selection was carried out, and thus the final number of analyzed responses was reduced to 494 respondents. The work revealed key factors such as differences between gender, age, education and personal experience with celiac disease that significantly influence interaction on Facebook, with higher engagement among women and people with long-term experience with celiac disease. Through the research, thanks to the obtained results, it was possible to recommend a possible proposal for possibly improving the awareness of the non-profit organization.
Klíčová slova
Komunikace, propagace, nezisková organizace, onemocnění celiakie
Tato práce se zabývala zvýšením povědomí u neziskové organizace, a to konkrétně u Klubu celiakie pro Ostravu a Moravskoslezský kraj, z.s. Rešeršní část byla věnována využívání sociálních médií pro zvyšování povědomí o neziskových organizacích. Cílem práce bylo vytvoření propagačních pravidel pro sociální síť Facebooku, které povedou ke zvýšení povědomí o neziskové organizaci u cílové skupiny, s předpokladem navázání nových spoluprací a finančních prostředků. Pro naplnění cíle byly použity primární a sekundární data, kombinující jak výsledky doposud realizovaných výzkumů, tak informace o struktuře dosavadních Facebookových a webových stránek. Pro doplnění vstupních dat byl proveden individuální rozhovor s předsedou klubu. K získání primárních dat byla zvolena kvantitativní výzkumná metoda dotazníkovým šetřením. Dotazníkové šetření bylo zpřístupněno online, a byla získána zpětná vazba od 1810 respondentů. Bylo provedeno zúžení výběru, a tím byl finální počet analyzovaných odpovědí snížen na 494 respondentů. V práci byly odhaleny klíčové faktory, jako jsou rozdíly mezi pohlavím, věkem, vzděláním a osobní zkušeností s celiakií, které významné ovlivňují interakci na Facebooku, s vyšší angažovaností u žen a u lidí s dlouhodobou zkušeností s celiakií. Prostřednictvím výzkumu bylo možné díky získaným výsledkům doporučit možný návrh na případné zlepšení povědomí o neziskové organizaci.
Anotace v angličtině
This work dealt with raising awareness at a non-profit organization, specifically at the Celiac Club for Ostrava and the Moravian-Silesian Region, z.s. The research part was devoted to the use of social media for raising awareness of non-profit organizations. The goal of the work was to create promotional rules for the Facebook social network, which will lead to an increase in awareness of the non-profit organization among the target group, with the assumption of establishing new cooperation and financial resources. To fulfill the goal, primary and secondary data were used, combining both the results of research carried out so far and information about the structure of existing Facebook and website pages. To complete the input data, an individual interview was conducted with the chairman of the club. To obtain primary data, a quantitative research method using a questionnaire survey was chosen. The questionnaire survey was made available online, and feedback was btained from 1810 respondents. A narrowing of the selection was carried out, and thus the final number of analyzed responses was reduced to 494 respondents. The work revealed key factors such as differences between gender, age, education and personal experience with celiac disease that significantly influence interaction on Facebook, with higher engagement among women and people with long-term experience with celiac disease. Through the research, thanks to the obtained results, it was possible to recommend a possible proposal for possibly improving the awareness of the non-profit organization.
Klíčová slova
Komunikace, propagace, nezisková organizace, onemocnění celiakie
Tato práce se zabývá zvýšením povědomí u neziskové organizace, a to konkrétně u Klubu celiakie pro Ostravu a Moravskoslezský kraj, z.s. Rešeršní část bude věnována využívání sociálních médií pro zvyšování povědomí o neziskových organizacích se zohledněním specifik týkajících se celiakie a Klubu. Cílem práce je vytvoření komunikačních pravidel pro sociální síť Facebooku, které povedou k zvýšení povědomí o neziskové organizaci u cílové skupiny s předpokladem navázání nových spoluprací a finančních prostředků. Pro naplnění cíle budou použity primární a sekundární data kombinující jak výsledky doposud realizovaných výzkumů, tak informace o struktuře dosavadních Facebookových a webových stránek. Pro doplnění vstupních dat budou vedeny individuální rozhovory. Pro získání primárních dat bude zvolena kvantitativní výzkumná metoda dotazníkovým šetřením. Dotazníkové šetření bude online formou od minimálně 150 respondentů. Budou odhaleny faktory ovlivňující nedostatečné povědomí o neziskové organizaci a tím se zjistí řešení pro zvýšení povědomí u lidí. Získaná data budou statisticky zpracována pomocí segmentace, rozhodovacích stromů a také testů Mann-Whitney, Kruskal-Wallis, Friedman a Chí-kvadrátu. Prostřednictvím výzkumu bude možné díky získaným výsledkům doporučit možný návrh na případné zlepšení povědomí o neziskové organizaci.
Zásady pro vypracování
Tato práce se zabývá zvýšením povědomí u neziskové organizace, a to konkrétně u Klubu celiakie pro Ostravu a Moravskoslezský kraj, z.s. Rešeršní část bude věnována využívání sociálních médií pro zvyšování povědomí o neziskových organizacích se zohledněním specifik týkajících se celiakie a Klubu. Cílem práce je vytvoření komunikačních pravidel pro sociální síť Facebooku, které povedou k zvýšení povědomí o neziskové organizaci u cílové skupiny s předpokladem navázání nových spoluprací a finančních prostředků. Pro naplnění cíle budou použity primární a sekundární data kombinující jak výsledky doposud realizovaných výzkumů, tak informace o struktuře dosavadních Facebookových a webových stránek. Pro doplnění vstupních dat budou vedeny individuální rozhovory. Pro získání primárních dat bude zvolena kvantitativní výzkumná metoda dotazníkovým šetřením. Dotazníkové šetření bude online formou od minimálně 150 respondentů. Budou odhaleny faktory ovlivňující nedostatečné povědomí o neziskové organizaci a tím se zjistí řešení pro zvýšení povědomí u lidí. Získaná data budou statisticky zpracována pomocí segmentace, rozhodovacích stromů a také testů Mann-Whitney, Kruskal-Wallis, Friedman a Chí-kvadrátu. Prostřednictvím výzkumu bude možné díky získaným výsledkům doporučit možný návrh na případné zlepšení povědomí o neziskové organizaci.
Seznam doporučené literatury
Hommerová, D., & Severová, L. (2019). Fundraising of nonprofit organizations: Specifics and new possibilities. Journal of social service Research, 45(2), 181-192.
Nageswarakurukkal, K., Gonçalves, P., & Moshtari, M. (2020). Improving fundraising efficiency in small and medium sized non-profit organizations using online solutions. Journal of Nonprofit & Public Sector Marketing, 32(3), 286-311.
Olanrewaju, A. S. T., Hossain, M. A., Whiteside, N., & Mercieca, P. (2020). Social media and entrepreneurship research: A literature review. International Journal of Information Management, 50, 90-110.
Seznam doporučené literatury
Hommerová, D., & Severová, L. (2019). Fundraising of nonprofit organizations: Specifics and new possibilities. Journal of social service Research, 45(2), 181-192.
Nageswarakurukkal, K., Gonçalves, P., & Moshtari, M. (2020). Improving fundraising efficiency in small and medium sized non-profit organizations using online solutions. Journal of Nonprofit & Public Sector Marketing, 32(3), 286-311.
Olanrewaju, A. S. T., Hossain, M. A., Whiteside, N., & Mercieca, P. (2020). Social media and entrepreneurship research: A literature review. International Journal of Information Management, 50, 90-110.