Rozvoj internacionálního prostředí na UJEP je jedním ze základních poslání univerzity, bohužel stav zde není ideální a dlouhodobě se nelepší. Jedním z cílů, které si UJEP stanovila, je propagace studijních programů v cizím jazyce. Bylo navrženo několik opatření, která by měla zahraniční studenty přilákat. Cílem práce je ověřit, zda opatření odpovídají potřebám studentů, a najít oblasti, na které by se UJEP měla zaměřit, např. image značky hostitelského státu, kvalitu komunikačních kanálů, nabídku studijních programů a cenu. Tato diplomová práce je případovou studií, ve které proběhl výzkum formou dotazníkového šetření na středoškolských studentech z Kataru. Názory studentů jsou hodnoceny pomocí Likertovy škály a výsledky zpracovány frekvenční analýzou. Pro porovnání několika výběrů jsou použity neparametrické testy jako Friedmanův test s následnou post hoc analýzou a intervaly spolehlivosti. Výsledky slouží jako podklad pro návrh komunikačního mixu pro posílení internacionalizace na UJEP.
Anotace v angličtině
The development of the international environment at UJEP is one of the essential missions of the University. Unfortunately, the situation there is not ideal and is not improving in the long term. One of the objectives is the promotion of study programmes in a foreign languages. Several measures have been proposed to attract foreign students. The aim of this thesis is to verify whether the proposed measures respond to the needs of foreign students and to find areas that the university should focus, as the host country's brand image, the quality of the communication channels, the offer of study programmes and the price. This thesis is a case study that conducted research through a survey questionnaire on high school students in Qatar. The students' opinions are evaluated using Likert scale and the results are processed by frequency analysis. Non-parametric tests such as Friedman's test followed by post hoc analysis are used for multiple choice comparisons and confidence intervals were also used. The results serve as a basis for the proposal of a communication mix to strengthen the internationalization at UJEP.
Internationalization, Qatar, communication mix, higher education marketing
Rozsah průvodní práce
81 s. (135 004)
Jazyk
CZ
Anotace
Rozvoj internacionálního prostředí na UJEP je jedním ze základních poslání univerzity, bohužel stav zde není ideální a dlouhodobě se nelepší. Jedním z cílů, které si UJEP stanovila, je propagace studijních programů v cizím jazyce. Bylo navrženo několik opatření, která by měla zahraniční studenty přilákat. Cílem práce je ověřit, zda opatření odpovídají potřebám studentů, a najít oblasti, na které by se UJEP měla zaměřit, např. image značky hostitelského státu, kvalitu komunikačních kanálů, nabídku studijních programů a cenu. Tato diplomová práce je případovou studií, ve které proběhl výzkum formou dotazníkového šetření na středoškolských studentech z Kataru. Názory studentů jsou hodnoceny pomocí Likertovy škály a výsledky zpracovány frekvenční analýzou. Pro porovnání několika výběrů jsou použity neparametrické testy jako Friedmanův test s následnou post hoc analýzou a intervaly spolehlivosti. Výsledky slouží jako podklad pro návrh komunikačního mixu pro posílení internacionalizace na UJEP.
Anotace v angličtině
The development of the international environment at UJEP is one of the essential missions of the University. Unfortunately, the situation there is not ideal and is not improving in the long term. One of the objectives is the promotion of study programmes in a foreign languages. Several measures have been proposed to attract foreign students. The aim of this thesis is to verify whether the proposed measures respond to the needs of foreign students and to find areas that the university should focus, as the host country's brand image, the quality of the communication channels, the offer of study programmes and the price. This thesis is a case study that conducted research through a survey questionnaire on high school students in Qatar. The students' opinions are evaluated using Likert scale and the results are processed by frequency analysis. Non-parametric tests such as Friedman's test followed by post hoc analysis are used for multiple choice comparisons and confidence intervals were also used. The results serve as a basis for the proposal of a communication mix to strengthen the internationalization at UJEP.
Internationalization, Qatar, communication mix, higher education marketing
Zásady pro vypracování
Rozvoj internacionálního prostředí na UJEP je jedním ze základních poslání univerzity. Bohužel momentální stav není ideální a přes veškeré snahy a opatření se situace dlouhodobě nelepší. Jedním z cílů, které si UJEP stanovila v rámci podpory rozvoje internacionalizace, je propagace studijních programů realizovaných v cizím jazyce. V současnosti v těchto programech studuje minimum studentů, jedná se řádově o jednotky, a proto bylo navrženo několik opatření, která by měla zahraniční studenty přilákat. Cílem této práce bude ověřit, zda navrhovaná opatření odpovídají na potřeby zahraničních studentů a najít další oblasti, na které by se univerzita měla při získávání zahraničních studentů zaměřit. Jedná se zejména o image značky hostitelského státu, dostupnost, srozumitelnost a atraktivitu komunikačních kanálů univerzity, nabídku žádaných studijních programů a cenu. Výzkum bude prováděn formou dotazníkového šetření na středoškolských studentech z Kataru. Názory studentů budou hodnoceny pomocí Likertovy škály a výsledky zpracovány frekvenční analýzou. V práci budou použity neparametrické testy pro porovnání několika výběrů (Kruskal-Wallis, Friedman, Mann-Whitney test) a pořadová korelace pomocí Spearmanova koeficientu. Výsledky výzkumu budou sloužit jako podklad pro vytvoření komunikačního mixu, který bude reflektovat nejnovější poznatky z oblasti marketingu vysokého školství.
Zásady pro vypracování
Rozvoj internacionálního prostředí na UJEP je jedním ze základních poslání univerzity. Bohužel momentální stav není ideální a přes veškeré snahy a opatření se situace dlouhodobě nelepší. Jedním z cílů, které si UJEP stanovila v rámci podpory rozvoje internacionalizace, je propagace studijních programů realizovaných v cizím jazyce. V současnosti v těchto programech studuje minimum studentů, jedná se řádově o jednotky, a proto bylo navrženo několik opatření, která by měla zahraniční studenty přilákat. Cílem této práce bude ověřit, zda navrhovaná opatření odpovídají na potřeby zahraničních studentů a najít další oblasti, na které by se univerzita měla při získávání zahraničních studentů zaměřit. Jedná se zejména o image značky hostitelského státu, dostupnost, srozumitelnost a atraktivitu komunikačních kanálů univerzity, nabídku žádaných studijních programů a cenu. Výzkum bude prováděn formou dotazníkového šetření na středoškolských studentech z Kataru. Názory studentů budou hodnoceny pomocí Likertovy škály a výsledky zpracovány frekvenční analýzou. V práci budou použity neparametrické testy pro porovnání několika výběrů (Kruskal-Wallis, Friedman, Mann-Whitney test) a pořadová korelace pomocí Spearmanova koeficientu. Výsledky výzkumu budou sloužit jako podklad pro vytvoření komunikačního mixu, který bude reflektovat nejnovější poznatky z oblasti marketingu vysokého školství.
Seznam doporučené literatury
Anderson, P. H., Hubbard, A. a Lawton, L. (2015). Student Motivation to Study Abroad and Their Intercultural Development. Frontiers: The Interdisciplinary Journal of Study Abroad, 26(1), 39–52. DOI: 10.36366/frontiers.v26i1.354
Hung, N. T. a Yen, K. L. (2022). Towards Sustainable Internationalization of Higher Education: Innovative Marketing Strategies for International Student Recruitment. Sustainability, 14(14), 8522.
Khan, M. A. a Noam, E. (2018). The Self-Internationalization Model (SIM) versus Conventional Internationalization Models (CIMs) of the institutions of higher education: A preliminary insight from management perspectives. Journal of Eastern European and Central Asian Research, 5(1), 1-13.
Nicolescu, L. (2009). Applying marketing to higher education: Scope and limits. Management & Marketing, 4(2), 35-44.
Pluta-Olearnik, M. (2015). The internationalisation of marketing in the education and research sector. Marketing of Scientific and Research Organizations, 18(4), 77-95.
Seznam doporučené literatury
Anderson, P. H., Hubbard, A. a Lawton, L. (2015). Student Motivation to Study Abroad and Their Intercultural Development. Frontiers: The Interdisciplinary Journal of Study Abroad, 26(1), 39–52. DOI: 10.36366/frontiers.v26i1.354
Hung, N. T. a Yen, K. L. (2022). Towards Sustainable Internationalization of Higher Education: Innovative Marketing Strategies for International Student Recruitment. Sustainability, 14(14), 8522.
Khan, M. A. a Noam, E. (2018). The Self-Internationalization Model (SIM) versus Conventional Internationalization Models (CIMs) of the institutions of higher education: A preliminary insight from management perspectives. Journal of Eastern European and Central Asian Research, 5(1), 1-13.
Nicolescu, L. (2009). Applying marketing to higher education: Scope and limits. Management & Marketing, 4(2), 35-44.
Pluta-Olearnik, M. (2015). The internationalisation of marketing in the education and research sector. Marketing of Scientific and Research Organizations, 18(4), 77-95.