Tato diplomová práce se věnuje hledání různých způsobů procvičování gramatiky s pomocí online mobilních aplikací.
Práce je rozdělena na teoretickou část, která se zaměřuje na gramatiku jako na součást výuky anglického jazyka. Též poskytuje základní informace o online aplikacích a jak je zvolit. Poslední část tohoto oddílu je věnována motivaci a náctiletým.
Praktická část popisuje školu, kde se tento experiment konal, dále žáky, kteří se ho zúčastnili a jaký byl podnět pro používání online aplikací v dané škole. Gramatika, která byla použita pro tuto část, je minulý čas prostý v šesté třídě.
Anotace v angličtině
This diploma thesis looks for various types of practicing grammar with the help of mobile online apps.
This paper is divided into a theoretical section, which focuses on grammar as a component in the teaching of English language. It also provides basic information about online apps and how to select them. The last part of this section is devoted to motivation and to teenagers.
The empirical section describes the school, where this experiment has taken place, the students, who were involved in it and the motivation for using online apps. Past simple tense was used as a grammatical phenomenon in the sixth grade.
Klíčová slova
Gramatika, on-line/off-line výuka, mobilní telefon, aplikace, minulý čas prostý.
Klíčová slova v angličtině
Grammar, on-line/off-line teaching, mobile phone, application, past simple.
Rozsah průvodní práce
114 s. (166 960)
Jazyk
AN
Anotace
Tato diplomová práce se věnuje hledání různých způsobů procvičování gramatiky s pomocí online mobilních aplikací.
Práce je rozdělena na teoretickou část, která se zaměřuje na gramatiku jako na součást výuky anglického jazyka. Též poskytuje základní informace o online aplikacích a jak je zvolit. Poslední část tohoto oddílu je věnována motivaci a náctiletým.
Praktická část popisuje školu, kde se tento experiment konal, dále žáky, kteří se ho zúčastnili a jaký byl podnět pro používání online aplikací v dané škole. Gramatika, která byla použita pro tuto část, je minulý čas prostý v šesté třídě.
Anotace v angličtině
This diploma thesis looks for various types of practicing grammar with the help of mobile online apps.
This paper is divided into a theoretical section, which focuses on grammar as a component in the teaching of English language. It also provides basic information about online apps and how to select them. The last part of this section is devoted to motivation and to teenagers.
The empirical section describes the school, where this experiment has taken place, the students, who were involved in it and the motivation for using online apps. Past simple tense was used as a grammatical phenomenon in the sixth grade.
Klíčová slova
Gramatika, on-line/off-line výuka, mobilní telefon, aplikace, minulý čas prostý.
Klíčová slova v angličtině
Grammar, on-line/off-line teaching, mobile phone, application, past simple.
Zásady pro vypracování
Tato diplomová práce se bude věnovat hledání různých způsobů procvičování gramatiky s pomocí on-line aplikací. Student si sám zvolí konkrétní pomůcky zaměřené na gramatické jevy, odůvodní svůj výběr a následně navrhne možný postup využití ve vyučovacích hodinách.
Poslední část bude zaměřena na samotné vyzkoušení zvolených aktivit během výuky a na zhodnocení znalostí studentů po jejich aplikaci.
Zásady pro vypracování
Tato diplomová práce se bude věnovat hledání různých způsobů procvičování gramatiky s pomocí on-line aplikací. Student si sám zvolí konkrétní pomůcky zaměřené na gramatické jevy, odůvodní svůj výběr a následně navrhne možný postup využití ve vyučovacích hodinách.
Poslední část bude zaměřena na samotné vyzkoušení zvolených aktivit během výuky a na zhodnocení znalostí studentů po jejich aplikaci.
Seznam doporučené literatury
Brown, H. D. (2007). Teaching by principles. An interactive approach to language pedagody. (3rd. ed.). NY: Pearson Education.
Common European framework of reference for languages. Learning, teaching, assessment. Companion volume with new descriptors. (2018). Council of Europe www.coe.int/lang-cerf
Newby, D. (2014). Do Grammar exercises help? Assessing the effectiveness of grammar pedagogy. In Haase, C. & Orlova, N. (eds). ELT –Current approaches and viewpoints. Newcastle: Cambridge Scholars.
Scrivener, J. (2005). Learning teaching. London: Macmillan.
Thornbury, S. (2002). How to teach grammar. Harlow, UK: Pearson Education.
Ur, P. (2009). Grammar practice activities. Cambridge: Cambridge University Press.
Seznam doporučené literatury
Brown, H. D. (2007). Teaching by principles. An interactive approach to language pedagody. (3rd. ed.). NY: Pearson Education.
Common European framework of reference for languages. Learning, teaching, assessment. Companion volume with new descriptors. (2018). Council of Europe www.coe.int/lang-cerf
Newby, D. (2014). Do Grammar exercises help? Assessing the effectiveness of grammar pedagogy. In Haase, C. & Orlova, N. (eds). ELT –Current approaches and viewpoints. Newcastle: Cambridge Scholars.
Scrivener, J. (2005). Learning teaching. London: Macmillan.
Thornbury, S. (2002). How to teach grammar. Harlow, UK: Pearson Education.
Ur, P. (2009). Grammar practice activities. Cambridge: Cambridge University Press.