Cílem mé bakalářské práce bylo navrhnout možnosti, jak zatraktivnit a zefektivnit webový obsah katedry sociální práce na FSE UJEP. Porovnávala jsem vysoké školy, které nabízejí studium oboru sociální práce a jak prezentují tento obor na svých webových stránkách a sociálních sítích. K získání dat jsem využila kvantitativní a kvalitativní metodu sběru dat v podobě strukturovaného rozhovoru se studenty oboru sociální politika a sociální práce na FSE UJEP. K porovnání prezentace oboru sociální práce na webových stránkách a sociálních sítích jsem využila metodu ke sběru dat, a sice obsahovou analýzu. Výsledkem mé práce bylo, že vysoké školy aktivně využívají sociální sítě jako je Facebook, Instagram a YouTube, kde se snaží propagovat nabízené studijní programy. Zjistila jsem, že obor sociální práce je málo propagován na sociálních sítích vysokých škol a nejsou uvedeny obecné informace o tomto oboru. Na webových stránkách vysokých škol jsem zjistila, že ne každá vysoká škola má základní informace o tom, co studium sociální práce obnáší, jaké absolvent může zastávat pracovní pozice a jaké jsou cílové skupiny sociální práce. Na základě rozhovorů se studenty FSE UJEP jsem zjistila, že by více ocenili propagaci oboru na sociálních sítích než na webových stránkách, kvůli tomu, že dnes je již více populární získávání informací právě ze sociálních sítích.
Anotace v angličtině
The aim of my bachelor's thesis was to propose ways to make the web content of the Department of Social Work at the Faculty of Social Work at the Faculty of Social Work of the Jagiellonian University more attractive and effective. I compared universities that offer social work studies and how they present this field on their websites and social networks. I used a quantitative and qualitative method of data collection in the form of structured interviews with students of social policy and social work at the FSE UJEP. To compare the presentation of the field of social work on websites and social networks, I used a method to collect data, namely content analysis. As a result of my work, I found that universities actively use social networks such as Facebook, Instagram and YouTube to promote the study programmes they offer. I found that the field of social work is poorly promoted on the social networks of universities and general information about the field is not provided. On college websites, I found that not every college has basic information about what studying social work entails, what jobs a graduate can
hold, and what social work target groups are. Based on my interviews with students of the FSE UJEP, I found that they would appreciate more the promotion of the field on social networks than on websites, due to the fact that nowadays it is more popular to get information just from social networks.
Klíčová slova
Sociální práce, vzdělávání, marketing, marketingová komunikace, vysoké školy, sociální sítě
Klíčová slova v angličtině
Social work, education, marketing, marketing communication, universities, social networks
Rozsah průvodní práce
57 s. (88 068 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem mé bakalářské práce bylo navrhnout možnosti, jak zatraktivnit a zefektivnit webový obsah katedry sociální práce na FSE UJEP. Porovnávala jsem vysoké školy, které nabízejí studium oboru sociální práce a jak prezentují tento obor na svých webových stránkách a sociálních sítích. K získání dat jsem využila kvantitativní a kvalitativní metodu sběru dat v podobě strukturovaného rozhovoru se studenty oboru sociální politika a sociální práce na FSE UJEP. K porovnání prezentace oboru sociální práce na webových stránkách a sociálních sítích jsem využila metodu ke sběru dat, a sice obsahovou analýzu. Výsledkem mé práce bylo, že vysoké školy aktivně využívají sociální sítě jako je Facebook, Instagram a YouTube, kde se snaží propagovat nabízené studijní programy. Zjistila jsem, že obor sociální práce je málo propagován na sociálních sítích vysokých škol a nejsou uvedeny obecné informace o tomto oboru. Na webových stránkách vysokých škol jsem zjistila, že ne každá vysoká škola má základní informace o tom, co studium sociální práce obnáší, jaké absolvent může zastávat pracovní pozice a jaké jsou cílové skupiny sociální práce. Na základě rozhovorů se studenty FSE UJEP jsem zjistila, že by více ocenili propagaci oboru na sociálních sítích než na webových stránkách, kvůli tomu, že dnes je již více populární získávání informací právě ze sociálních sítích.
Anotace v angličtině
The aim of my bachelor's thesis was to propose ways to make the web content of the Department of Social Work at the Faculty of Social Work at the Faculty of Social Work of the Jagiellonian University more attractive and effective. I compared universities that offer social work studies and how they present this field on their websites and social networks. I used a quantitative and qualitative method of data collection in the form of structured interviews with students of social policy and social work at the FSE UJEP. To compare the presentation of the field of social work on websites and social networks, I used a method to collect data, namely content analysis. As a result of my work, I found that universities actively use social networks such as Facebook, Instagram and YouTube to promote the study programmes they offer. I found that the field of social work is poorly promoted on the social networks of universities and general information about the field is not provided. On college websites, I found that not every college has basic information about what studying social work entails, what jobs a graduate can
hold, and what social work target groups are. Based on my interviews with students of the FSE UJEP, I found that they would appreciate more the promotion of the field on social networks than on websites, due to the fact that nowadays it is more popular to get information just from social networks.
Klíčová slova
Sociální práce, vzdělávání, marketing, marketingová komunikace, vysoké školy, sociální sítě
Klíčová slova v angličtině
Social work, education, marketing, marketing communication, universities, social networks
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se bude zabývat internetovou prezentací kateder sociální práce na vysokých školách v České republice. Na základě obsahové analýzy webových stránek a sociálních sítí kateder a také skupinového rozhovoru se studenty, budou navrženy možnosti zatraktivnění a zefektivnění webového obsahu katedry sociální práce na FSE UJEP pro všechny cílové skupiny.
Struktura práce :
Akademické vzdělávání budoucích sociálních pracovníků
Principy online PR
Online prezentace kateder sociální práce na univerzitách
Možnosti zatraktivnění a zefektivnění webového obsahu katedry sociální práce na FSE UJEP
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se bude zabývat internetovou prezentací kateder sociální práce na vysokých školách v České republice. Na základě obsahové analýzy webových stránek a sociálních sítí kateder a také skupinového rozhovoru se studenty, budou navrženy možnosti zatraktivnění a zefektivnění webového obsahu katedry sociální práce na FSE UJEP pro všechny cílové skupiny.
Struktura práce :
Akademické vzdělávání budoucích sociálních pracovníků
Principy online PR
Online prezentace kateder sociální práce na univerzitách
Možnosti zatraktivnění a zefektivnění webového obsahu katedry sociální práce na FSE UJEP
Seznam doporučené literatury
Burton, G., Jirák, J. (2001). Úvod do studia médií. Brno: Barrister and Principal o.s.
Brnula, P. (2013). Sociálna práca: Dejiny, teorie a metódy. Bratislava: IRIS.
Franklin, B., Parton, N. (2013). Social Work, the Media and Public Relations. Routledge.
Janebová, R. (2014). Teorie a metody sociální práce – reflexivní přístup. Hradec Králové: Gaudeamus.
Jirák, J., Köpplová, B. (2015). Masová média. Praha: Portál.
Thompson, J. B. (2004). Média a modernita: sociální teorie médií. (z anglického originálu The Media and Modernity přeložil Jan Jirák). Praha: Karolinum.
Seznam doporučené literatury
Burton, G., Jirák, J. (2001). Úvod do studia médií. Brno: Barrister and Principal o.s.
Brnula, P. (2013). Sociálna práca: Dejiny, teorie a metódy. Bratislava: IRIS.
Franklin, B., Parton, N. (2013). Social Work, the Media and Public Relations. Routledge.
Janebová, R. (2014). Teorie a metody sociální práce – reflexivní přístup. Hradec Králové: Gaudeamus.
Jirák, J., Köpplová, B. (2015). Masová média. Praha: Portál.
Thompson, J. B. (2004). Média a modernita: sociální teorie médií. (z anglického originálu The Media and Modernity přeložil Jan Jirák). Praha: Karolinum.