Sociální sítě jsou v oblasti cestovního ruchu zvláště důležité. Hlavním cílem sociálních sítí v hotelovém průmyslu je zvýšit počet rezervací a tím získat větší zájem hostů. Klienti se stále častěji obracejí na sociální sítě jako na prostředek pro získávání informací a pro interakci s podniky. Hotel Almond v Teplicích naplno nevyužívá sociální sítě, tím pádem přichází o možné (potenciální) klienty, kteří by se o něm ze sociálních sítí mohli dozvědět, a přichází o možnost přesvědčit je tímto způsobem o výhodách takové rezervace pokoje. Cílem práce bylo doporučení úprav správy stávajících sociálních sítí na základě rešerše literatury a podle výsledků vlastní analýzy. Před uskutečněním kvantitativního výzkumu byla provedena příprava formou hloubkového rozhovoru s majitelem hotelu. Na základě přípravy a na základě odborných studií byl vytvořen dotazník. Dotazník byl rozesílán online formou stávajícím a potenciálním zákazníkům hotelu, kteří vlastní účet na sociálních sítích. V dotazníku byly použity především škálové otázky. Po sběru dat z dotazníku a s využitím částečných znalostí a informací z prvotního šetření byl proveden dodatečný hloubkový rozhovor s majitelem hotelu. S ohledem na získaný typ dat a stanovený cíl byla použita shluková analýza pro nalezení ideálního shluku zákazníků, dále byl využit neparametrický test Mann-Whitney pro srovnání několika závislých, ale i nezávislých výběrů, čímž byla vyšetřena důležitost jednotlivých faktorů v rámci skupin zákazníků různých typů.Výsledky nastínily soubor doporučení, ve kterém jsou efektivní výstupy, které ukazují, jakým směrem má hotel svoje marketingové aktivity na sociálních sítích vést, na jaké zákazníky cílit, a tím dosáhl navýšení počtu rezervací. Díky implementaci doporučených úprav může tento hotel dosáhnout zvýšení svého zastoupení v cestovním ruchu, což je v současnosti oblast, ve které zaostává.
Anotace v angličtině
Social networks are particularly important in the tourism industry. The main goal of social networking in the hotel industry is to increase the number of bookings and thus gain more interest from guests. Increasingly, clients are turning to social networks to get information and to interact with businesses. Hotel Almond in Teplice does not make full use of social networks, hence the possible (potential) clients who could learn about it from social networks and loses the opportunity to convince them of the benefits of booking a room in this way. The aim of this paper was to recommend modifications to the management of existing social networks based on a literature search and the results of our own analysis. Prior to conducting the quantitative research, preparation in the form of an in-depth interview with the hotel owner was carried out. Based on the preparation and based on the professional studies, a questionnaire was developed. The questionnaire was distributed online to existing and potential customers of the hotel who have a social media account. The questionnaire mainly used scaled questions. After collecting data from the questionnaire and using partial knowledge and information from the initial survey, an additional in-depth interview was conducted with the hotel owner.
Considering the type of data obtained and the stated objective, cluster analysis was used to find the ideal cluster of customers, and the non-parametric Mann-Whitney test was used to compare several dependent as well as independent samples to investigate the importance of individual factors within groups of customers of different types. The results outlined a set of recommendations, in which effective outputs are provided to show in which direction the hotel should conduct its social media marketing activities, which customers to target, and thus achieve an increase in bookings. By implementing the recommended adjustments, the hotel can achieve an increase in its presence in the tourism industry, an area in which it is currently lagging.
Klíčová slova
sociální sítě, cestovní ruch, hotel Almond, marketingové aktivity na sociálních sítích, segmentace
Klíčová slova v angličtině
social networks, tourism, hotel Almond, social media marketing activities, segmentation
Rozsah průvodní práce
80
Jazyk
CZ
Anotace
Sociální sítě jsou v oblasti cestovního ruchu zvláště důležité. Hlavním cílem sociálních sítí v hotelovém průmyslu je zvýšit počet rezervací a tím získat větší zájem hostů. Klienti se stále častěji obracejí na sociální sítě jako na prostředek pro získávání informací a pro interakci s podniky. Hotel Almond v Teplicích naplno nevyužívá sociální sítě, tím pádem přichází o možné (potenciální) klienty, kteří by se o něm ze sociálních sítí mohli dozvědět, a přichází o možnost přesvědčit je tímto způsobem o výhodách takové rezervace pokoje. Cílem práce bylo doporučení úprav správy stávajících sociálních sítí na základě rešerše literatury a podle výsledků vlastní analýzy. Před uskutečněním kvantitativního výzkumu byla provedena příprava formou hloubkového rozhovoru s majitelem hotelu. Na základě přípravy a na základě odborných studií byl vytvořen dotazník. Dotazník byl rozesílán online formou stávajícím a potenciálním zákazníkům hotelu, kteří vlastní účet na sociálních sítích. V dotazníku byly použity především škálové otázky. Po sběru dat z dotazníku a s využitím částečných znalostí a informací z prvotního šetření byl proveden dodatečný hloubkový rozhovor s majitelem hotelu. S ohledem na získaný typ dat a stanovený cíl byla použita shluková analýza pro nalezení ideálního shluku zákazníků, dále byl využit neparametrický test Mann-Whitney pro srovnání několika závislých, ale i nezávislých výběrů, čímž byla vyšetřena důležitost jednotlivých faktorů v rámci skupin zákazníků různých typů.Výsledky nastínily soubor doporučení, ve kterém jsou efektivní výstupy, které ukazují, jakým směrem má hotel svoje marketingové aktivity na sociálních sítích vést, na jaké zákazníky cílit, a tím dosáhl navýšení počtu rezervací. Díky implementaci doporučených úprav může tento hotel dosáhnout zvýšení svého zastoupení v cestovním ruchu, což je v současnosti oblast, ve které zaostává.
Anotace v angličtině
Social networks are particularly important in the tourism industry. The main goal of social networking in the hotel industry is to increase the number of bookings and thus gain more interest from guests. Increasingly, clients are turning to social networks to get information and to interact with businesses. Hotel Almond in Teplice does not make full use of social networks, hence the possible (potential) clients who could learn about it from social networks and loses the opportunity to convince them of the benefits of booking a room in this way. The aim of this paper was to recommend modifications to the management of existing social networks based on a literature search and the results of our own analysis. Prior to conducting the quantitative research, preparation in the form of an in-depth interview with the hotel owner was carried out. Based on the preparation and based on the professional studies, a questionnaire was developed. The questionnaire was distributed online to existing and potential customers of the hotel who have a social media account. The questionnaire mainly used scaled questions. After collecting data from the questionnaire and using partial knowledge and information from the initial survey, an additional in-depth interview was conducted with the hotel owner.
Considering the type of data obtained and the stated objective, cluster analysis was used to find the ideal cluster of customers, and the non-parametric Mann-Whitney test was used to compare several dependent as well as independent samples to investigate the importance of individual factors within groups of customers of different types. The results outlined a set of recommendations, in which effective outputs are provided to show in which direction the hotel should conduct its social media marketing activities, which customers to target, and thus achieve an increase in bookings. By implementing the recommended adjustments, the hotel can achieve an increase in its presence in the tourism industry, an area in which it is currently lagging.
Klíčová slova
sociální sítě, cestovní ruch, hotel Almond, marketingové aktivity na sociálních sítích, segmentace
Klíčová slova v angličtině
social networks, tourism, hotel Almond, social media marketing activities, segmentation
Zásady pro vypracování
Sociální sítě jsou zvláště důležité v oblasti cestovního ruchu. Hlavním cílem sociálních sítích v hotelovém průmyslu je zvýšit počet rezervací, a tím získat větší zájem hostů. Klienti se neustále více obracejí na sociální sítě jako na prostředek pro získávání informací a interakci s podniky. Hotel Almond v Teplicích naplno nevyužívá sociální sítě, tím pádem přichází o možné potencionální klienty, kteří by se o nich na sociálních sítích mohli dozvědět a přesvědčit je tímto způsobem k rezervaci pokoje. Cílem práce je doporučení úprav správy stávajících sociálních sítích na základě rešerše literatury a výsledků analýzy. Před uskutečněním kvantitativního výzkumu bude provedena příprava zahrnující hloubkový rozhovor s majitelem hotelu. Na základě přípravy a na základě odborných studií bude vytvořen dotazník. Dotazník bude rozesílán jak bývalým hostům hotelu Almond tak obyvatelům Ústeckého kraje za pomocí facebookových stránek měst. V dotazníku budou především použité škálové otázky. S ohledem na získaný typ dat a stanovený cíl, budou použity neparametrické testy pro srovnání několika závislých ale i nezávislých výběrů, čímž bude vyšetřena důležitost jednotlivých faktorů v rámci skupin zákazníků různých typů. Dále budou využity intervaly spolehlivosti pro určení míry spokojenosti s jednotlivými faktory. Pro odhalení vztahů mezi sledovanými faktory bude využito korelace, popřípadě i regrese. Výsledky nastíní, jakým směrem má hotel svoje sociální sítě spravovat, a tím dosáhnout zvýšení rezervací, zviditelnění se v cestovním ruchu a pokusí se navázat bližší vztahy se zákazníky, což v současné době hotelu schází.
Zásady pro vypracování
Sociální sítě jsou zvláště důležité v oblasti cestovního ruchu. Hlavním cílem sociálních sítích v hotelovém průmyslu je zvýšit počet rezervací, a tím získat větší zájem hostů. Klienti se neustále více obracejí na sociální sítě jako na prostředek pro získávání informací a interakci s podniky. Hotel Almond v Teplicích naplno nevyužívá sociální sítě, tím pádem přichází o možné potencionální klienty, kteří by se o nich na sociálních sítích mohli dozvědět a přesvědčit je tímto způsobem k rezervaci pokoje. Cílem práce je doporučení úprav správy stávajících sociálních sítích na základě rešerše literatury a výsledků analýzy. Před uskutečněním kvantitativního výzkumu bude provedena příprava zahrnující hloubkový rozhovor s majitelem hotelu. Na základě přípravy a na základě odborných studií bude vytvořen dotazník. Dotazník bude rozesílán jak bývalým hostům hotelu Almond tak obyvatelům Ústeckého kraje za pomocí facebookových stránek měst. V dotazníku budou především použité škálové otázky. S ohledem na získaný typ dat a stanovený cíl, budou použity neparametrické testy pro srovnání několika závislých ale i nezávislých výběrů, čímž bude vyšetřena důležitost jednotlivých faktorů v rámci skupin zákazníků různých typů. Dále budou využity intervaly spolehlivosti pro určení míry spokojenosti s jednotlivými faktory. Pro odhalení vztahů mezi sledovanými faktory bude využito korelace, popřípadě i regrese. Výsledky nastíní, jakým směrem má hotel svoje sociální sítě spravovat, a tím dosáhnout zvýšení rezervací, zviditelnění se v cestovním ruchu a pokusí se navázat bližší vztahy se zákazníky, což v současné době hotelu schází.
Seznam doporučené literatury
Jiménez, M. Á. S., Alles, M. T. F., a Franco, J. J. M. T. (2020). The use and importance of social networks in the hotel sector from the perspective of those responsible for their management. Investigaciones Turísticas, (20), 50-78.
Diffley, S., a McCole, P. (2019). The value of social networking sites in hotels. Qualitative Market Research: An International Journal.
Ibrahim, M. (2016). Evaluating hotel websites as a marketing communication channel: A dialogic perspective. Information Development, 32(3), 718-727.
Theocharidis, A. I., Argyropoulou, M., Karavasilis, G., Vranav, V., a Kehris, E. (2020). An approach towards investigating factors affecting intention to book a hotel room through social media. Sustainability, 12(21), 8973.
Verma, M., a Verma, K. (2017). Social media a promotional tool: hotel industry. Journal of Advances in Humanities, 5(1), 221-223
Seznam doporučené literatury
Jiménez, M. Á. S., Alles, M. T. F., a Franco, J. J. M. T. (2020). The use and importance of social networks in the hotel sector from the perspective of those responsible for their management. Investigaciones Turísticas, (20), 50-78.
Diffley, S., a McCole, P. (2019). The value of social networking sites in hotels. Qualitative Market Research: An International Journal.
Ibrahim, M. (2016). Evaluating hotel websites as a marketing communication channel: A dialogic perspective. Information Development, 32(3), 718-727.
Theocharidis, A. I., Argyropoulou, M., Karavasilis, G., Vranav, V., a Kehris, E. (2020). An approach towards investigating factors affecting intention to book a hotel room through social media. Sustainability, 12(21), 8973.
Verma, M., a Verma, K. (2017). Social media a promotional tool: hotel industry. Journal of Advances in Humanities, 5(1), 221-223