Motivem sepsání této bakalářské práce byl stoupající vliv politického marketingu a to zejména online-marketingu ve volební kampani. Stav poznání tohoto tématu je především v zahraničí na dobré úrovni. Bylo již provedeno několik velmi konkrétních studií zabývajících se tímto tématem a jejich výsledky jsou dalším dobrým důvodem, proč vliv online marketingu na výsledek voleb otestovat i v České republice, a to zejména na komunální úrovni. Cílem práce bylo zjistit, zda existuje příčinný vztah mezi mírou aktivity a uživatelské odezvy na sociálních sítích politických stran a hnutí a jejich výsledkem ve Volbách do zastupitelstev měst a obcí v toce 2022, konkrétně pro město Krupka, za účelem maximalizace volebního úspěchu pomocí vedení kampaně na sociálních sítích politických stran usilujících o úspěch ve volbách v budoucnosti. Byla zkoumána výhradně sekundární data, proběhlo shromáždění a analýza příspěvků jednotlivých politických stran, hnutí a uskupení a uživatelské odezvy na ně a následné porovnání s výsledky voleb, za cílem určení existence, či neexistence příčinného vztahu mezi těmito dvěma statistickými soubory. Výsledky práce mohou být využity pro lepší vedení politické kampaně na sociálních sítích, vedoucí k maximalizaci úspěchu v různých typech voleb v České republice, zvláště v komunálních volbách.
Anotace v angličtině
The motivation for writing this bachelor's thesis was the increasing influence of political marketing, particularly online marketing, in electoral campaigns. The state of knowledge on this topic is particularly advanced abroad, with several very specific studies already conducted on this subject, and their results provide a good reason to test the influence of online marketing on election outcomes in the Czech Republic, particularly at the municipal level. The aim of the thesis was to determine whether there is a causal relationship between the level of activity and user response on social media of political parties and movements and their results in the 2022 Municipal Elections, specifically for the city of Krupka, in order to maximize electoral success through social media campaigns of political parties seeking success in future elections. The research was based exclusively on secondary data, gathering and analyzing posts of individual political parties, movements, and groups, along with user feedback, and then comparing these results with election outcomes to determine the existence or non-existence of a causal relationship between these two statistical sets. The results of the study could be utilized to better lead political campaigns on social media, leading to maximizing success in various types of elections in the Czech Republic, particularly in municipal elections.
Klíčová slova
sociální sítě, volby, politický marketing, komunální politika
Klíčová slova v angličtině
social media, elections, political marketing, municipal politics
Rozsah průvodní práce
72 s (137 394 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Motivem sepsání této bakalářské práce byl stoupající vliv politického marketingu a to zejména online-marketingu ve volební kampani. Stav poznání tohoto tématu je především v zahraničí na dobré úrovni. Bylo již provedeno několik velmi konkrétních studií zabývajících se tímto tématem a jejich výsledky jsou dalším dobrým důvodem, proč vliv online marketingu na výsledek voleb otestovat i v České republice, a to zejména na komunální úrovni. Cílem práce bylo zjistit, zda existuje příčinný vztah mezi mírou aktivity a uživatelské odezvy na sociálních sítích politických stran a hnutí a jejich výsledkem ve Volbách do zastupitelstev měst a obcí v toce 2022, konkrétně pro město Krupka, za účelem maximalizace volebního úspěchu pomocí vedení kampaně na sociálních sítích politických stran usilujících o úspěch ve volbách v budoucnosti. Byla zkoumána výhradně sekundární data, proběhlo shromáždění a analýza příspěvků jednotlivých politických stran, hnutí a uskupení a uživatelské odezvy na ně a následné porovnání s výsledky voleb, za cílem určení existence, či neexistence příčinného vztahu mezi těmito dvěma statistickými soubory. Výsledky práce mohou být využity pro lepší vedení politické kampaně na sociálních sítích, vedoucí k maximalizaci úspěchu v různých typech voleb v České republice, zvláště v komunálních volbách.
Anotace v angličtině
The motivation for writing this bachelor's thesis was the increasing influence of political marketing, particularly online marketing, in electoral campaigns. The state of knowledge on this topic is particularly advanced abroad, with several very specific studies already conducted on this subject, and their results provide a good reason to test the influence of online marketing on election outcomes in the Czech Republic, particularly at the municipal level. The aim of the thesis was to determine whether there is a causal relationship between the level of activity and user response on social media of political parties and movements and their results in the 2022 Municipal Elections, specifically for the city of Krupka, in order to maximize electoral success through social media campaigns of political parties seeking success in future elections. The research was based exclusively on secondary data, gathering and analyzing posts of individual political parties, movements, and groups, along with user feedback, and then comparing these results with election outcomes to determine the existence or non-existence of a causal relationship between these two statistical sets. The results of the study could be utilized to better lead political campaigns on social media, leading to maximizing success in various types of elections in the Czech Republic, particularly in municipal elections.
Klíčová slova
sociální sítě, volby, politický marketing, komunální politika
Klíčová slova v angličtině
social media, elections, political marketing, municipal politics
Zásady pro vypracování
Motivem sepsání této bakalářské práce je stoupající vliv politického marketingu a to zejména online-marketingu ve volební kampani. Stav poznání v tomto tématu je však především v zahraničí na dobré úrovni. Bylo již provedeno několik velmi konkrétních studií zabývajících se tímto tématem a jejich výsledky jsou dalším dobrým důvodem, proč vliv online marketingu na výsledek voleb otestovat i v ČR. Cílem práce je zjistit, zda existuje příčinný vztah mezi mírou aktivity a uživatelské odezvy na sociálních sítích politických stran a jejich výsledkem ve volbách do Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR 2021, za účelem maximalizace volebního úspěchu pomocí vedení kampaně na sociálních sítích politických stran usilujících o úspěch ve volbách v budoucnosti. Budou zkoumána výhradně sekundární data, proběhne shromáždění a analýza příspěvků jednotlivých politických stran, hnutí a jejich představitelů a uživatelské odezvy na ně a následné porovnání s výsledky voleb, za cílem určení existence, či neexistence příčinného vztahu mezi těmito dvěma statistickými soubory. Výsledky práce mohou být využity pro lepší vedení politické kampaně na sociálních sítích, vedoucí k maximalizaci úspěchu v různých typech voleb v České republice, zvláště ve volbách do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky.
Zásady pro vypracování
Motivem sepsání této bakalářské práce je stoupající vliv politického marketingu a to zejména online-marketingu ve volební kampani. Stav poznání v tomto tématu je však především v zahraničí na dobré úrovni. Bylo již provedeno několik velmi konkrétních studií zabývajících se tímto tématem a jejich výsledky jsou dalším dobrým důvodem, proč vliv online marketingu na výsledek voleb otestovat i v ČR. Cílem práce je zjistit, zda existuje příčinný vztah mezi mírou aktivity a uživatelské odezvy na sociálních sítích politických stran a jejich výsledkem ve volbách do Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR 2021, za účelem maximalizace volebního úspěchu pomocí vedení kampaně na sociálních sítích politických stran usilujících o úspěch ve volbách v budoucnosti. Budou zkoumána výhradně sekundární data, proběhne shromáždění a analýza příspěvků jednotlivých politických stran, hnutí a jejich představitelů a uživatelské odezvy na ně a následné porovnání s výsledky voleb, za cílem určení existence, či neexistence příčinného vztahu mezi těmito dvěma statistickými soubory. Výsledky práce mohou být využity pro lepší vedení politické kampaně na sociálních sítích, vedoucí k maximalizaci úspěchu v různých typech voleb v České republice, zvláště ve volbách do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky.
Seznam doporučené literatury
Carlisle, J. E., & Patton, R. C. (2013). Is social media changing how we understand political engagement? An analysis of Facebook and the 2008 presidential election. Political research quarterly, 66(4), 883-895.
Pew Research Center. (2012). How the Presidential Candidates Use the Web and Social Media. Dostupné 27. 3. 2022 z https://www.pewresearch.org/journalism/2012/08/15/how-presidential-candidates-use-web-and-social-media/
Singh, P., Dwivedi, Y. K., Kahlon, K. S., Pathania, A., & Sawhney, R. S. (2020). Can twitter analytics predict election outcome? An insight from 2017 Punjab assembly elections. Government Information Quarterly, 37(2), 101444.
Seznam doporučené literatury
Carlisle, J. E., & Patton, R. C. (2013). Is social media changing how we understand political engagement? An analysis of Facebook and the 2008 presidential election. Political research quarterly, 66(4), 883-895.
Pew Research Center. (2012). How the Presidential Candidates Use the Web and Social Media. Dostupné 27. 3. 2022 z https://www.pewresearch.org/journalism/2012/08/15/how-presidential-candidates-use-web-and-social-media/
Singh, P., Dwivedi, Y. K., Kahlon, K. S., Pathania, A., & Sawhney, R. S. (2020). Can twitter analytics predict election outcome? An insight from 2017 Punjab assembly elections. Government Information Quarterly, 37(2), 101444.