Autorka se ve své diplomové práci bude zabývat problematikou přínosu hiporehabilitace u dětí s poruchami chování vyrůstajících v dětském domově se školou. V teoretické části budou zpracované pojmy vztahující se ke zvolenému tématu, zejména se bude jednat o otázky hiporehabilitace - čím se zabývá, jaké jsou její principy a disciplíny nebo jaká je historie této metody. Dále autorka v teoretické části popíše problematiku poruch chování - jejich vymezení či klasifikaci.
Praktickou část budou tvořit výsledky vlastního šetření, jehož cílem bude zjistit vliv hiporehabilitace na míru agresivity a nevhodného chování dětí z dětského domova. Zvolenou metodou pro toto šetření jsou rozhovory s dětmi a pracovníky doplněné o informace z prostudované dokumentace domova. Součástí práce budou konkrétní závěry a doporučení pro praxi.
Anotace v angličtině
In her diploma thesis, the author will elaborate on the benefits of hiporehabilitation for children growing up in orphanage with a focus on children with behavioral disorders. In the theoretical part, terminology related to the chosen topic will be elaborated, special focus will be on the issues of hiporehabilitation - what it deals with, what are its principles and disciplines or what is the history of this method. Furthermore, in the theoretical part, the author will describe the issue of behavioral disorders - their definition or classification.
The practical part will consist of the results of the author´s proper investigation with the aim of determining the effect of hiporehabilitation on the level of aggressiveness and inappropriate behavior of children from orphanages. The chosen method for this investigation are primarily interviews with children and workers suplemented by information acquired from orphanage documentation. The work will include specific conclusions and recommendations for practice.
Klíčová slova
Kůň, hiporehabilitace, dítě, poruchy chování, ústavní a ochranná výchova
Klíčová slova v angličtině
Horse, hiporehabilitation, child, behavioral disorders, institutional and protective education
Rozsah průvodní práce
59
Jazyk
CZ
Anotace
Autorka se ve své diplomové práci bude zabývat problematikou přínosu hiporehabilitace u dětí s poruchami chování vyrůstajících v dětském domově se školou. V teoretické části budou zpracované pojmy vztahující se ke zvolenému tématu, zejména se bude jednat o otázky hiporehabilitace - čím se zabývá, jaké jsou její principy a disciplíny nebo jaká je historie této metody. Dále autorka v teoretické části popíše problematiku poruch chování - jejich vymezení či klasifikaci.
Praktickou část budou tvořit výsledky vlastního šetření, jehož cílem bude zjistit vliv hiporehabilitace na míru agresivity a nevhodného chování dětí z dětského domova. Zvolenou metodou pro toto šetření jsou rozhovory s dětmi a pracovníky doplněné o informace z prostudované dokumentace domova. Součástí práce budou konkrétní závěry a doporučení pro praxi.
Anotace v angličtině
In her diploma thesis, the author will elaborate on the benefits of hiporehabilitation for children growing up in orphanage with a focus on children with behavioral disorders. In the theoretical part, terminology related to the chosen topic will be elaborated, special focus will be on the issues of hiporehabilitation - what it deals with, what are its principles and disciplines or what is the history of this method. Furthermore, in the theoretical part, the author will describe the issue of behavioral disorders - their definition or classification.
The practical part will consist of the results of the author´s proper investigation with the aim of determining the effect of hiporehabilitation on the level of aggressiveness and inappropriate behavior of children from orphanages. The chosen method for this investigation are primarily interviews with children and workers suplemented by information acquired from orphanage documentation. The work will include specific conclusions and recommendations for practice.
Klíčová slova
Kůň, hiporehabilitace, dítě, poruchy chování, ústavní a ochranná výchova
Klíčová slova v angličtině
Horse, hiporehabilitation, child, behavioral disorders, institutional and protective education
Zásady pro vypracování
V teoretiké části budou zpracované pojmy vztahující se ke zvolenému tématu, zejména otázky k oblastem hiporehabilitace a poruch chování.
Praktická část bude zaměřena na výsledky šetření, které proběhne formou rozhovorů s dětmi a pracovníky z Dětského domova se školou v Býchorech. Cílem bude zjistit vliv hiporehabilitace na míru agresivity a nevhodného chování dětí z dětského domova.
Součástí práce budou konkrétní závěry a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
V teoretiké části budou zpracované pojmy vztahující se ke zvolenému tématu, zejména otázky k oblastem hiporehabilitace a poruch chování.
Praktická část bude zaměřena na výsledky šetření, které proběhne formou rozhovorů s dětmi a pracovníky z Dětského domova se školou v Býchorech. Cílem bude zjistit vliv hiporehabilitace na míru agresivity a nevhodného chování dětí z dětského domova.
Součástí práce budou konkrétní závěry a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
FISCHER, Slavomil. Edukace a rozvoj osob s vybranými psychickými poruchami a poruchami chování. Ústí nad Labem: Univerzita J. E. Purkyně v Ústí nad Labem, 2012. ISBN 978-80-7414-515-5.
HOLLÝ, Karol a Karol HORNÁČEK. Hipoterapie: léčba pomocí koně. Ostrava: Montanex, 2005. Kůň v životě člověka. ISBN 80-7225-190-2.
HUTYROVÁ, Miluše. Děti a problémy v chování: etopedie v praxi. Praha: Portál, 2019. ISBN 978-80-262-1523-3.
JONES, Janet L. Koňský mozek, lidský mozek. I. vydání. Přeložila Dominika ŠVEHLOVÁ. Jihlava: Arcaro, 2021. ISBN 978-80-88452-00-3.
LANTELME-FAISAN, Věra. Historie hiporehabilitace a ČHS. Hostivice: Baron, 2021. ISBN 978-80-88121-66-4.3.
MARTÍNEK, Zdeněk. Agresivita a kriminalita školní mládeže. 2., aktualizované a rozšířené vydání. Praha: Grada, 2015. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-5309-6.
NERANDŽIČ, Zoran. Animoterapie, aneb, Jak nás zvířata léčí: praktický průvodce pro veřejnost, pedagogy i pracovníky zdravotnických zařízení a sociálních ústavů. Praha: Albatros, 2006. Albatros Plus. ISBN 80-00-01809-8.
Seznam doporučené literatury
FISCHER, Slavomil. Edukace a rozvoj osob s vybranými psychickými poruchami a poruchami chování. Ústí nad Labem: Univerzita J. E. Purkyně v Ústí nad Labem, 2012. ISBN 978-80-7414-515-5.
HOLLÝ, Karol a Karol HORNÁČEK. Hipoterapie: léčba pomocí koně. Ostrava: Montanex, 2005. Kůň v životě člověka. ISBN 80-7225-190-2.
HUTYROVÁ, Miluše. Děti a problémy v chování: etopedie v praxi. Praha: Portál, 2019. ISBN 978-80-262-1523-3.
JONES, Janet L. Koňský mozek, lidský mozek. I. vydání. Přeložila Dominika ŠVEHLOVÁ. Jihlava: Arcaro, 2021. ISBN 978-80-88452-00-3.
LANTELME-FAISAN, Věra. Historie hiporehabilitace a ČHS. Hostivice: Baron, 2021. ISBN 978-80-88121-66-4.3.
MARTÍNEK, Zdeněk. Agresivita a kriminalita školní mládeže. 2., aktualizované a rozšířené vydání. Praha: Grada, 2015. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-5309-6.
NERANDŽIČ, Zoran. Animoterapie, aneb, Jak nás zvířata léčí: praktický průvodce pro veřejnost, pedagogy i pracovníky zdravotnických zařízení a sociálních ústavů. Praha: Albatros, 2006. Albatros Plus. ISBN 80-00-01809-8.