Téma bakalářská práce se zabývá hodnocením projevu YouTuberů žáky 2. stupně základní školy. V teoretické části se věnuje především mluveným projevům a jejich přípravě, vývojem osobnosti dětí v období zhruba od deseti let a také představuje sociální sítě a samotné YouTubery. V neposlední řadě představuje diferenciaci a stratifikaci národního jazyka a přibližuje mluvu současné mládeže.
Druhá část práce se zabývá analýzou dotazníkového šetření mezi žáky základní školy, jehož úkolem bylo zjistit, jak vnímají a hodnotí mluvený projev dvou předem vybraných YouTuberů (Kovy, Agraelus).
Anotace v angličtině
The topic of the bachelor's thesis deals with the evaluation of the speech of YouTubers by pupils of the 2nd grade up of elementary school. The theoretical part mainly deals with spoken speeches and their preparation, the development of the children´s personalities from the age of ten, and introduces social networks and YouTubers. Last but not least, it represents the national language´s differentiation and stratification and assimilates the speech of teenagers nowadays.
The second part of the work deals with a questionnaire survey among elementary school students, the task was to find out how they perceive and evaluate the speech of two pre-selected YouTubers (Kovy, Agraelus).
Téma bakalářská práce se zabývá hodnocením projevu YouTuberů žáky 2. stupně základní školy. V teoretické části se věnuje především mluveným projevům a jejich přípravě, vývojem osobnosti dětí v období zhruba od deseti let a také představuje sociální sítě a samotné YouTubery. V neposlední řadě představuje diferenciaci a stratifikaci národního jazyka a přibližuje mluvu současné mládeže.
Druhá část práce se zabývá analýzou dotazníkového šetření mezi žáky základní školy, jehož úkolem bylo zjistit, jak vnímají a hodnotí mluvený projev dvou předem vybraných YouTuberů (Kovy, Agraelus).
Anotace v angličtině
The topic of the bachelor's thesis deals with the evaluation of the speech of YouTubers by pupils of the 2nd grade up of elementary school. The theoretical part mainly deals with spoken speeches and their preparation, the development of the children´s personalities from the age of ten, and introduces social networks and YouTubers. Last but not least, it represents the national language´s differentiation and stratification and assimilates the speech of teenagers nowadays.
The second part of the work deals with a questionnaire survey among elementary school students, the task was to find out how they perceive and evaluate the speech of two pre-selected YouTubers (Kovy, Agraelus).