Tato studie se zabývá ochotou studentů prvního a čtvrtého ročníku středních škol komunikovat v angličtině a zaměřuje se na faktory ovlivňující tuto ochotu. Cílem je porozumět vztahu mezi ochotou komunikovat a učením se angličtiny ve volném času. Data byla získána prostřednictvím dotazníku hodnotícího připravenost k komunikaci a motivaci a byla analyzována pomocí programu Microsoft Excel. Závěry studie naznačují, že studenti čtvrtého ročníku vykazují vyšší ochotu komunikovat v angličtině než studenti prvního ročníku. Dostupnost času byla zkoumána jako možný ovlivňující faktor, avšak nebyla považována za významnou. Mezi volnočasové aktivity, které respondenti vykonávají v angličtině, převažuje sledování filmů, následované interakcemi s rodilými mluvčími a učiteli, zatímco četba anglických knih je nejméně častá.
Anotace v angličtině
This study examines the communication readiness of first-year and fourth-year upper-secondary students in using English, focusing on factors influencing their willingness and proposing potential solutions. It investigates the relationship between willingness to communicate and learning English in free time. Data were collected through a questionnaire assessing communication readiness and motivation and analyzed using Microsoft Excel. Findings indicate a higher inclination among fourth-year students to communicate in English compared to first-year students. Time availability is explored as a potential influencing factor, albeit deemed insignificant. Among leisure activities, watching movies emerges as the predominant English engagement activity, followed by interactions with native speakers and teachers, with reading English books being the least common.
Willingness to communicate, motivation of students, anxiety, motivation, communication.
Rozsah průvodní práce
45 s. (59 491 znaků)
Jazyk
AN
Anotace
Tato studie se zabývá ochotou studentů prvního a čtvrtého ročníku středních škol komunikovat v angličtině a zaměřuje se na faktory ovlivňující tuto ochotu. Cílem je porozumět vztahu mezi ochotou komunikovat a učením se angličtiny ve volném času. Data byla získána prostřednictvím dotazníku hodnotícího připravenost k komunikaci a motivaci a byla analyzována pomocí programu Microsoft Excel. Závěry studie naznačují, že studenti čtvrtého ročníku vykazují vyšší ochotu komunikovat v angličtině než studenti prvního ročníku. Dostupnost času byla zkoumána jako možný ovlivňující faktor, avšak nebyla považována za významnou. Mezi volnočasové aktivity, které respondenti vykonávají v angličtině, převažuje sledování filmů, následované interakcemi s rodilými mluvčími a učiteli, zatímco četba anglických knih je nejméně častá.
Anotace v angličtině
This study examines the communication readiness of first-year and fourth-year upper-secondary students in using English, focusing on factors influencing their willingness and proposing potential solutions. It investigates the relationship between willingness to communicate and learning English in free time. Data were collected through a questionnaire assessing communication readiness and motivation and analyzed using Microsoft Excel. Findings indicate a higher inclination among fourth-year students to communicate in English compared to first-year students. Time availability is explored as a potential influencing factor, albeit deemed insignificant. Among leisure activities, watching movies emerges as the predominant English engagement activity, followed by interactions with native speakers and teachers, with reading English books being the least common.
Willingness to communicate, motivation of students, anxiety, motivation, communication.
Zásady pro vypracování
Práce se zabývá ochotou komunikace žáků středních škol ve výuce Anglického jazyka a faktory, který mohou mít na ochotu vliv. Cílem mé práce je zjistit a porovnat do jaké míry jsou žáci 1. ročníků a 4. ročníků na středních školách ochotni komunikovat v Anglickém jazyce a determinovat faktory, které by mohly mít na míru komunikace vliv. Pro svůj výzkum budu používat kvantitativní design výzkumu, kdy prostřednictvím dotazníkového šetření shromáždím data. Postup práce:
Student vypracuje rešerši literatury, do které zahrne české i zahraniční zdroje.
Připraví výzkumný nástroj a zajistí dostatečně velký vzorek respondentů. (1. a 4. ročník)
Připraví sběr kvantitativních dat, data bude analyzovat pomocí statistického programu JASP.
Zpracuje praktickou část.
Zásady pro vypracování
Práce se zabývá ochotou komunikace žáků středních škol ve výuce Anglického jazyka a faktory, který mohou mít na ochotu vliv. Cílem mé práce je zjistit a porovnat do jaké míry jsou žáci 1. ročníků a 4. ročníků na středních školách ochotni komunikovat v Anglickém jazyce a determinovat faktory, které by mohly mít na míru komunikace vliv. Pro svůj výzkum budu používat kvantitativní design výzkumu, kdy prostřednictvím dotazníkového šetření shromáždím data. Postup práce:
Student vypracuje rešerši literatury, do které zahrne české i zahraniční zdroje.
Připraví výzkumný nástroj a zajistí dostatečně velký vzorek respondentů. (1. a 4. ročník)
Připraví sběr kvantitativních dat, data bude analyzovat pomocí statistického programu JASP.
Zpracuje praktickou část.
Seznam doporučené literatury
Adair, John Eric. Efektivní Motivace. Alfa Publishing, 2004.
Borg, James. Řeč těla: Jak Poznat, Co Kdo Doopravdy říká. Grada, 2012.
Čáp Jan, and Mareš Jiří. Psychologie Pro učitele. Portál, 2007.
Gavora, Peter. Pedagogická komunikácia V Základnej škole. Veda, 1988.
Gavora, Peter. Učitel a žáci V Komunikaci. Paido, 2005.
Hartl, Pavel, et al. Velký psychologický slovník. Portál, 2010.
Hartl, Pavel, and Hartlová Helena. Psychologický slovník. Portál, 2015.
Kalhous Zdeněk, and Otto Obst. Školní Didaktika. Portál, 2009.
Křivohlavý Jaro, and Jan Solpera. Jak Si Navzájem Lépe porozumíme: Kapitoly z Psychologie Sociální Komunikace. Svoboda, 1988.
Linhartová Dana. Pedagogická Komunikace Pro Učitele. Mendelova zemědělská a lesnická Univerzita, 2001.
Lokšová Irena, et al. Pozornost, Motivace, Relaxace a tvořivost dětí Ve škole. Portál, 1999.
Mareš Jiří, and Křivohlavý Jaro. Komunikace Ve škole. Masarykova Univerzita, 1995.