Tato diplomová práce se zaměřuje na tvorbu uměleckého díla, které kombinuje prvky
lidské interakce, manipulace obrazu a fiktivního zobrazení světa z hlediska lidského
vnímání. Práce analyzuje různé metody a techniky, které umožňují umělcům vytvářet díla,
jež zahrnují interakci s divákem a zároveň pracují s manipulací vizuálních prvků. Cílem
práce je prozkoumat, jak tyto aspekty ovlivňují vnímání diváka a jak mohou být využity k
vytvoření působivého a originálního uměleckého díla, které odráží jedinečný pohled na
svět.
Anotace v angličtině
This thesis focuses on the creation of an artistic work that combines elements of human
interaction, image manipulation, and a fictitious representation of the world from the
perspective of human perception. The work analyzes various methods and techniques that
allow artists to create pieces that involve interaction with the viewer while working with
the manipulation of visual elements. The aim of the thesis is to explore how these aspects
influence the viewer's perception and how they can be used to create an impressive and
original piece of art that reflects a unique view of the world
Tato diplomová práce se zaměřuje na tvorbu uměleckého díla, které kombinuje prvky
lidské interakce, manipulace obrazu a fiktivního zobrazení světa z hlediska lidského
vnímání. Práce analyzuje různé metody a techniky, které umožňují umělcům vytvářet díla,
jež zahrnují interakci s divákem a zároveň pracují s manipulací vizuálních prvků. Cílem
práce je prozkoumat, jak tyto aspekty ovlivňují vnímání diváka a jak mohou být využity k
vytvoření působivého a originálního uměleckého díla, které odráží jedinečný pohled na
svět.
Anotace v angličtině
This thesis focuses on the creation of an artistic work that combines elements of human
interaction, image manipulation, and a fictitious representation of the world from the
perspective of human perception. The work analyzes various methods and techniques that
allow artists to create pieces that involve interaction with the viewer while working with
the manipulation of visual elements. The aim of the thesis is to explore how these aspects
influence the viewer's perception and how they can be used to create an impressive and
original piece of art that reflects a unique view of the world
1. Průzkum témat interaktivního umění, druhů cenzury a jejich vzájemném vztahu.
2. Inspirce současným uměním
3. Návrhy a jejich zpracování
4. Zkoušení materiálu a technologie
5. Fotodokumentace
Zásady pro vypracování
1. Průzkum témat interaktivního umění, druhů cenzury a jejich vzájemném vztahu.
2. Inspirce současným uměním
3. Návrhy a jejich zpracování
4. Zkoušení materiálu a technologie
5. Fotodokumentace
Seznam doporučené literatury
STURKEN, Marita a Lisa CARTWRIGHT. Studia vizuální kultury. Praha: Portál, 2009. ISBN 9788073675561
ZEMÁNEK, Jiří a Marco BISCHOF. Ejhle světlo: Moravská galerie v Brně 16.10.2003-29.2.2004 : Jízdárna Pražského hradu 26.3.-6.6.2004 : [katalog výstavy]. Brno: Moravská galerie, 2003. ISBN 80-86217-61-2
FOSTER, Hal. Umění po roce 1900: modernismus, antimodernismus, postmodernismus. V Praze: Slovart, 2007. ISBN 978-80-7209-952-8
MERLEAU-PONTY, Maurice. Fenomenologie vnímání. Praha: OIKOYMENH, 2013. Knihovna novověké tradice a současnosti. ISBN 978-80-7298-485-5
Mýtus a umění v pojetí Jana Patočky. Praha: Karolinum, 2014. Acta Universitatis Carolinae.
Seznam doporučené literatury
STURKEN, Marita a Lisa CARTWRIGHT. Studia vizuální kultury. Praha: Portál, 2009. ISBN 9788073675561
ZEMÁNEK, Jiří a Marco BISCHOF. Ejhle světlo: Moravská galerie v Brně 16.10.2003-29.2.2004 : Jízdárna Pražského hradu 26.3.-6.6.2004 : [katalog výstavy]. Brno: Moravská galerie, 2003. ISBN 80-86217-61-2
FOSTER, Hal. Umění po roce 1900: modernismus, antimodernismus, postmodernismus. V Praze: Slovart, 2007. ISBN 978-80-7209-952-8
MERLEAU-PONTY, Maurice. Fenomenologie vnímání. Praha: OIKOYMENH, 2013. Knihovna novověké tradice a současnosti. ISBN 978-80-7298-485-5
Mýtus a umění v pojetí Jana Patočky. Praha: Karolinum, 2014. Acta Universitatis Carolinae.