Práce se věnuje záznamu prožitku a prožití záznamu, jejich vzájemnému provázání a recipročním vlivům v procesuální proměně založené na časovosti. Táže se po formě zachycení a jeho následné re-prezentaci sekundárnímu vnímateli prostřednictvím rozmanitosti médií, jež byla užita ve spojení s aktem chůze, ať již chůze jako motivu, prostředku, nebo samotného obsahu díla.
Anotace v angličtině
The thesis focuses on the documenting of experience and the experience of documenting, their interconnection and reciprocal influences in a process transformation based on temporality. It inquiries into the form of capture and its subsequent re-presentation to a secondary perceiver through the variety of media that have been used in conjunction with the act of walking, whether walking as a motif, as means, or the content of the work itself. It highlights the qualities of walking as a way of achieving self-reflection in a landscape.
Klíčová slova
záznam, prožitek, zkušenost, percepce, akční umění, poutnictví, chůze, médium, instalace
Práce se věnuje záznamu prožitku a prožití záznamu, jejich vzájemnému provázání a recipročním vlivům v procesuální proměně založené na časovosti. Táže se po formě zachycení a jeho následné re-prezentaci sekundárnímu vnímateli prostřednictvím rozmanitosti médií, jež byla užita ve spojení s aktem chůze, ať již chůze jako motivu, prostředku, nebo samotného obsahu díla.
Anotace v angličtině
The thesis focuses on the documenting of experience and the experience of documenting, their interconnection and reciprocal influences in a process transformation based on temporality. It inquiries into the form of capture and its subsequent re-presentation to a secondary perceiver through the variety of media that have been used in conjunction with the act of walking, whether walking as a motif, as means, or the content of the work itself. It highlights the qualities of walking as a way of achieving self-reflection in a landscape.
Klíčová slova
záznam, prožitek, zkušenost, percepce, akční umění, poutnictví, chůze, médium, instalace
Susan Sontag, O fotografii. Vyd. 1. V Praze: Paseka, 2002, 181 s. ISBN 80-718- 5471-9.
Hana Buddeus, Zobrazení bez reprodukce / Fotografie a performance v českém umění sedmdesátých let 20. století. Vyd. 1. V Praze: UMPRUM, 2007, 150 s. ISBN 978-80-87989-36-4
Susan Brigh, Auto Focus: The Self-Portrait in Contemporary Photography, 2010
Lucie-Smith, E., Art Today. Phaidon Press, 1999
Nicholas Mirzoeff, Jak vidět svět, ArtMap, ISBN: 978?80?906599?5?7, 2018, Překlad: Andrea Průchová Hrůzová a Jan J. Škrob
Postmoderní fotografie, Robert Silverio NAMU 2007, ISBN 978-80-7331-083-7, vydala Akademie múzických umění v Praze, filmová a televizní fakulta, katedra fotografie, 1.vydání, Praha 2007
Seznam doporučené literatury
Susan Sontag, O fotografii. Vyd. 1. V Praze: Paseka, 2002, 181 s. ISBN 80-718- 5471-9.
Hana Buddeus, Zobrazení bez reprodukce / Fotografie a performance v českém umění sedmdesátých let 20. století. Vyd. 1. V Praze: UMPRUM, 2007, 150 s. ISBN 978-80-87989-36-4
Susan Brigh, Auto Focus: The Self-Portrait in Contemporary Photography, 2010
Lucie-Smith, E., Art Today. Phaidon Press, 1999
Nicholas Mirzoeff, Jak vidět svět, ArtMap, ISBN: 978?80?906599?5?7, 2018, Překlad: Andrea Průchová Hrůzová a Jan J. Škrob
Postmoderní fotografie, Robert Silverio NAMU 2007, ISBN 978-80-7331-083-7, vydala Akademie múzických umění v Praze, filmová a televizní fakulta, katedra fotografie, 1.vydání, Praha 2007