Práce se zabývá zvýšením využití SMART aplikace Munipolis mezi obyvateli vybrané obce. Dílčím cílem byla revize využití dosavadních komunikačních kanálů. Ve spolupráci s vedením obce byl vytvořen dotazník, který se zaměřoval na spokojenost s komunikací ze strany obce k občanům, informovanost obyvatel a sílu jednotlivých komunikačních kanálů. Na základě vyhodnocených dat z dotazníků a literární rešerše byla provedena revize současných komunikačních kanálů, která byla doplněna o návrhy na jejich úpravu. Také byla vytvořena propagační strategie, pomocí které byla aplikace Munipolis zpropagována. Naplnění cíle bylo vyhodnoceno porovnáním počtu registrovaných uživatelů v aplikaci před a po propagaci.
Anotace v angličtině
The work deals with increasing the use of the Munipolis SMART application among residents of a selected municipality. A partial goal was to review the use of existing communication channels. In cooperation with the management of the municipality, a questionnaire was created that focused on satisfaction with communication from the municipality to citizens, residents' awareness and the strength of individual communication channels. Based on the evaluated data from the questionnaires and literature research, a revision of the current communication channels was carried out, which was supplemented with proposals for their modification. A promotional strategy was also created to promote the Munipolis app. The fulfillment of the goal was evaluated by comparing the number of registered users in the application before and after the promotion.
Klíčová slova
SMART koncept, aplikace Munipolis, komunikace, informovanost
Práce se zabývá zvýšením využití SMART aplikace Munipolis mezi obyvateli vybrané obce. Dílčím cílem byla revize využití dosavadních komunikačních kanálů. Ve spolupráci s vedením obce byl vytvořen dotazník, který se zaměřoval na spokojenost s komunikací ze strany obce k občanům, informovanost obyvatel a sílu jednotlivých komunikačních kanálů. Na základě vyhodnocených dat z dotazníků a literární rešerše byla provedena revize současných komunikačních kanálů, která byla doplněna o návrhy na jejich úpravu. Také byla vytvořena propagační strategie, pomocí které byla aplikace Munipolis zpropagována. Naplnění cíle bylo vyhodnoceno porovnáním počtu registrovaných uživatelů v aplikaci před a po propagaci.
Anotace v angličtině
The work deals with increasing the use of the Munipolis SMART application among residents of a selected municipality. A partial goal was to review the use of existing communication channels. In cooperation with the management of the municipality, a questionnaire was created that focused on satisfaction with communication from the municipality to citizens, residents' awareness and the strength of individual communication channels. Based on the evaluated data from the questionnaires and literature research, a revision of the current communication channels was carried out, which was supplemented with proposals for their modification. A promotional strategy was also created to promote the Munipolis app. The fulfillment of the goal was evaluated by comparing the number of registered users in the application before and after the promotion.
Klíčová slova
SMART koncept, aplikace Munipolis, komunikace, informovanost
Koncept SMART village se zaměřuje především na integraci informačních a komunikačních technologií do vesnic, aby se pomocí budování kritické infrastruktury zlepšovalo životní prostředí a zvyšovala se kvalita života. Informovanost obyvatel je v mnoha ohledech zanedbávána, to je jeden z faktorů ovlivňující klesající kvalitu života v obci. Cílem práce je zvýšení využití aplikace Munipolis mezi obyvateli vybrané obce. Dílčím cílem bude revize využití dosavadních komunikačních kanálů na základě získaných dat z dotazníku. Ve spolupráci s vybranou obcí budou získána sekundární data o počtu registrovaných uživatelů, a také o informacích sdílených vedením obce občanům, na základě kterých budou vytvořeny otázky do dotazníku z oblasti informovanosti obyvatel, který bude vyplněn dvěma skupinami respondentů, uživateli a neuživateli aplikace. Výsledky budou statisticky zpracovány. Na základě výsledků bude vytvořena propagační strategie na zvýšení povědomí o aplikaci, a tím také zvýšení počtu registrovaných. Zvýšení počtu občanů užívajících aplikaci Munipolis bude vyhodnoceno porovnáním počtu registrovaných před a po propagaci. Za pomocí získaných dat z dotazníků bude podána také zpětná vazba vedení obce pro přizpůsobení dosavadních komunikačních kanálů potřebám obyvatel vybrané obce a zkvalitnění poskytovaných informací.
Zásady pro vypracování
Koncept SMART village se zaměřuje především na integraci informačních a komunikačních technologií do vesnic, aby se pomocí budování kritické infrastruktury zlepšovalo životní prostředí a zvyšovala se kvalita života. Informovanost obyvatel je v mnoha ohledech zanedbávána, to je jeden z faktorů ovlivňující klesající kvalitu života v obci. Cílem práce je zvýšení využití aplikace Munipolis mezi obyvateli vybrané obce. Dílčím cílem bude revize využití dosavadních komunikačních kanálů na základě získaných dat z dotazníku. Ve spolupráci s vybranou obcí budou získána sekundární data o počtu registrovaných uživatelů, a také o informacích sdílených vedením obce občanům, na základě kterých budou vytvořeny otázky do dotazníku z oblasti informovanosti obyvatel, který bude vyplněn dvěma skupinami respondentů, uživateli a neuživateli aplikace. Výsledky budou statisticky zpracovány. Na základě výsledků bude vytvořena propagační strategie na zvýšení povědomí o aplikaci, a tím také zvýšení počtu registrovaných. Zvýšení počtu občanů užívajících aplikaci Munipolis bude vyhodnoceno porovnáním počtu registrovaných před a po propagaci. Za pomocí získaných dat z dotazníků bude podána také zpětná vazba vedení obce pro přizpůsobení dosavadních komunikačních kanálů potřebám obyvatel vybrané obce a zkvalitnění poskytovaných informací.
Seznam doporučené literatury
Chevtaeva, N., Kachanova E., Ruchkin A. a Kukhar V. (2021). Improving communication between citizens and authorities in the process of providing municipal services in urban and rural areas. E3S Web of Conferences, 254, 10026. https://doi.org/10.1051/e3sconf/202125410026
Lakomý, M., Hlavová, R., Machackova, H., Bohlin, G., Lindholm, M., Bertero, M. G. a Dettenhofer, M. (2020). The motivation for citizens’ involvement in life sciences research is predicted by age and gender. PloS One, 15(8), e0237140. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0237140
Vaishar, A. a Šťastná, M. (2019). Smart Village and Sustainability. Southern Moravia Case Study. European Countryside, 11(4), 651–660. https://doi.org/10.2478/euco-2019-0036
Seznam doporučené literatury
Chevtaeva, N., Kachanova E., Ruchkin A. a Kukhar V. (2021). Improving communication between citizens and authorities in the process of providing municipal services in urban and rural areas. E3S Web of Conferences, 254, 10026. https://doi.org/10.1051/e3sconf/202125410026
Lakomý, M., Hlavová, R., Machackova, H., Bohlin, G., Lindholm, M., Bertero, M. G. a Dettenhofer, M. (2020). The motivation for citizens’ involvement in life sciences research is predicted by age and gender. PloS One, 15(8), e0237140. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0237140
Vaishar, A. a Šťastná, M. (2019). Smart Village and Sustainability. Southern Moravia Case Study. European Countryside, 11(4), 651–660. https://doi.org/10.2478/euco-2019-0036