Cílem překládané bakalářské práce je zjistit, jaký vliv má animoterapie na rozvoj komunikačních schopností dětí předškolního věku. V teoretické části bakalářské práce jsou vymezeny pojmy související s rozvojem řeči, s ontogenezí vývoje řeči a charakteristikou aminoterapie. Praktická část práce je realizována prostřednictvím metody singlecase se zaměřením na uskutečňování pravidelné intervence u jedince v předškolním věku se zacílením na rozvoj komunikačních dovednostní prostřednictvím animoterapie. V závěru bakalářské práci jsou zformulovány výsledky pravidelné intervence a navržena opatření z toho vyplývající.
Anotace v angličtině
,,Animotherapy and it´s influence on the development of communication skills at preschool children" aims to find out wheter animotherapy has an effect on speech development.
The target of this bachelor´s thesis is to find out what effect animotherapy has on children´s speech development at preschool age children.
In the theoretical part of the bachelor´s thesis are defined terms related to speech development, the ontogeny of speech development and the characteristics of animotherapy.
The practical part of the thesis is implemented through the single-case method with a focus on the regular intervention realization with an preschool age individual targeting the development of communication skills through the animotherapy.
At the end of the bachelor´s thesis, the results of the regular intervention are formulated and the resulting measures are propřed.
Klíčová slova
animoterapie, hipoterapie, logopedie, vývoj řeči, narušená komunikace
Klíčová slova v angličtině
animotherapy, hippotherapy, speech therapist, speech development, disrupted communication
Rozsah průvodní práce
65
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem překládané bakalářské práce je zjistit, jaký vliv má animoterapie na rozvoj komunikačních schopností dětí předškolního věku. V teoretické části bakalářské práce jsou vymezeny pojmy související s rozvojem řeči, s ontogenezí vývoje řeči a charakteristikou aminoterapie. Praktická část práce je realizována prostřednictvím metody singlecase se zaměřením na uskutečňování pravidelné intervence u jedince v předškolním věku se zacílením na rozvoj komunikačních dovednostní prostřednictvím animoterapie. V závěru bakalářské práci jsou zformulovány výsledky pravidelné intervence a navržena opatření z toho vyplývající.
Anotace v angličtině
,,Animotherapy and it´s influence on the development of communication skills at preschool children" aims to find out wheter animotherapy has an effect on speech development.
The target of this bachelor´s thesis is to find out what effect animotherapy has on children´s speech development at preschool age children.
In the theoretical part of the bachelor´s thesis are defined terms related to speech development, the ontogeny of speech development and the characteristics of animotherapy.
The practical part of the thesis is implemented through the single-case method with a focus on the regular intervention realization with an preschool age individual targeting the development of communication skills through the animotherapy.
At the end of the bachelor´s thesis, the results of the regular intervention are formulated and the resulting measures are propřed.
Klíčová slova
animoterapie, hipoterapie, logopedie, vývoj řeči, narušená komunikace
Klíčová slova v angličtině
animotherapy, hippotherapy, speech therapist, speech development, disrupted communication
Zásady pro vypracování
Cílem překládané bakalářské práce je zjistit, jaký vliv má animoterapie na rozvoj komunikačních schopností dětí předškolního věku. V teoretické části bakalářské práce jsou vymezeny pojmy související s rozvojem řeči, s ontogenezí vývoje řeči a charakteristikou aminoterapie. Praktická část práce je realizována prostřednictvím metody single-case se zaměřením na uskutečňování pravidelné intervence u jedince v předškolním věku se zacílením na rozvoj komunikačních dovednostní prostřednictvím animoterapie. V závěru bakalářské práci jsou zformulovány výsledky pravidelné intervence a navržena opatření z toho vyplývající.
Zásady pro vypracování
Cílem překládané bakalářské práce je zjistit, jaký vliv má animoterapie na rozvoj komunikačních schopností dětí předškolního věku. V teoretické části bakalářské práce jsou vymezeny pojmy související s rozvojem řeči, s ontogenezí vývoje řeči a charakteristikou aminoterapie. Praktická část práce je realizována prostřednictvím metody single-case se zaměřením na uskutečňování pravidelné intervence u jedince v předškolním věku se zacílením na rozvoj komunikačních dovednostní prostřednictvím animoterapie. V závěru bakalářské práci jsou zformulovány výsledky pravidelné intervence a navržena opatření z toho vyplývající.
Seznam doporučené literatury
SLOUPOVÁ, Miroslava. Rok s krtkem: [náměty pro práci s předškolními dětmi]. Vyd. 2. Ilustroval Edita PLICKOVÁ. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0650-7.
OPRAVILOVÁ, Eva a Vladimíra GEBHARTOVÁ. Rok v mateřské škole: učebnice pro pedagogické obory středních, vyšších a vysokých škol. Vyd. 2. Praha: Portál, 2011. Kurikulum předškolní výchovy. ISBN 978-80-7367-703-9.
BEDNÁŘOVÁ, Jiřina a Vlasta ŠMARDOVÁ. Diagnostika dítěte předškolního věku: co by dítě mělo umět ve věku od 3 do 6 let. 2. vydání. Ilustroval Richard ŠMARDA. Brno: Edika, 2015. Moderní metodika pro rodiče a učitele. ISBN 978-80-266-0658-1.
KEJKLÍČKOVÁ, Ilona. Vady řeči u dětí: návody pro praxi. Praha: Grada, 2016. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-3941-0.
KLENKOVÁ, Jiřina. Logopedie: narušení komunikační schopnosti, logopedická prevence, logopedická intervence v ČR, příklady z praxe. Praha: Grada, 2006. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-1110-2.
BICKOVÁ, Jaroslava, ed. Zooterapie v kostce: minimum pro terapeutické a edukativní aktivity za pomoci zvířete. Praha: Portál, 2020. ISBN 978-80-262-1585-1.
Seznam doporučené literatury
SLOUPOVÁ, Miroslava. Rok s krtkem: [náměty pro práci s předškolními dětmi]. Vyd. 2. Ilustroval Edita PLICKOVÁ. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0650-7.
OPRAVILOVÁ, Eva a Vladimíra GEBHARTOVÁ. Rok v mateřské škole: učebnice pro pedagogické obory středních, vyšších a vysokých škol. Vyd. 2. Praha: Portál, 2011. Kurikulum předškolní výchovy. ISBN 978-80-7367-703-9.
BEDNÁŘOVÁ, Jiřina a Vlasta ŠMARDOVÁ. Diagnostika dítěte předškolního věku: co by dítě mělo umět ve věku od 3 do 6 let. 2. vydání. Ilustroval Richard ŠMARDA. Brno: Edika, 2015. Moderní metodika pro rodiče a učitele. ISBN 978-80-266-0658-1.
KEJKLÍČKOVÁ, Ilona. Vady řeči u dětí: návody pro praxi. Praha: Grada, 2016. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-3941-0.
KLENKOVÁ, Jiřina. Logopedie: narušení komunikační schopnosti, logopedická prevence, logopedická intervence v ČR, příklady z praxe. Praha: Grada, 2006. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-1110-2.
BICKOVÁ, Jaroslava, ed. Zooterapie v kostce: minimum pro terapeutické a edukativní aktivity za pomoci zvířete. Praha: Portál, 2020. ISBN 978-80-262-1585-1.