Bakalářská práce se zabývá využitím muzikoterapie v projektovém vyučování na
střední škole. Práce je rozdělena na teoretickou část a metodicko-praktickou část.
Teoretická část obsahuje informace o muzikoterapii a projektové výuce. V metodicko-praktické části je podrobně rozpracovaný čtyřhodinový projekt "Do romantismu skrze
melodram", který je zaměřen na výuku předmětu Hudební výchova s využitím
muzikoterapie a je propojený s předmětem Český jazyk. Projekt je zpracován formou
metodické příručky pro učitele střední školy, obsahující pedagogické přípravy pro jeho
realizaci v praxi.
Anotace v angličtině
The bachelors thesis deals with the use of music therapy in project teaching at a
secondary school. The work is divided into a theoretical part and a methodological-practical part. The theoretical part contains information about music therapy and project teaching. In the methodological-practical part, a four-hour project "Do romantismu skrze melodram", is developed in detail, which is focused on the teaching of the subject Music education with the use of music therapy and is connected with the subject Czech language. The project is developed in the form of a methodological manual for secondary school teachers, containing pedagogical preparations for its realization in practice.
Klíčová slova
projektové vyučování, výuka na střední škole, muzikoterapie, využití muzikoterapie
v projektovém vyučování, metodická příručka
Klíčová slova v angličtině
project teaching, teaching at a secondary school, music therapy, use of music therapy in project teaching, methodological manual
Rozsah průvodní práce
53 s. (79 195 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá využitím muzikoterapie v projektovém vyučování na
střední škole. Práce je rozdělena na teoretickou část a metodicko-praktickou část.
Teoretická část obsahuje informace o muzikoterapii a projektové výuce. V metodicko-praktické části je podrobně rozpracovaný čtyřhodinový projekt "Do romantismu skrze
melodram", který je zaměřen na výuku předmětu Hudební výchova s využitím
muzikoterapie a je propojený s předmětem Český jazyk. Projekt je zpracován formou
metodické příručky pro učitele střední školy, obsahující pedagogické přípravy pro jeho
realizaci v praxi.
Anotace v angličtině
The bachelors thesis deals with the use of music therapy in project teaching at a
secondary school. The work is divided into a theoretical part and a methodological-practical part. The theoretical part contains information about music therapy and project teaching. In the methodological-practical part, a four-hour project "Do romantismu skrze melodram", is developed in detail, which is focused on the teaching of the subject Music education with the use of music therapy and is connected with the subject Czech language. The project is developed in the form of a methodological manual for secondary school teachers, containing pedagogical preparations for its realization in practice.
Klíčová slova
projektové vyučování, výuka na střední škole, muzikoterapie, využití muzikoterapie
v projektovém vyučování, metodická příručka
Klíčová slova v angličtině
project teaching, teaching at a secondary school, music therapy, use of music therapy in project teaching, methodological manual
Zásady pro vypracování
1. Studium odborné literatury
2. Vypracování teoretické části práce
3. Vypracování praktické části práce - příprava projektu na SŠ (ČJ+HV)
4. Pravidelné konzultace s vedoucím práce
Zásady pro vypracování
1. Studium odborné literatury
2. Vypracování teoretické části práce
3. Vypracování praktické části práce - příprava projektu na SŠ (ČJ+HV)
4. Pravidelné konzultace s vedoucím práce
Seznam doporučené literatury
KANTOR Jiří, Matěj LIPSKÝ a Jana WEBER. Základy muzikoterapie. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2846-9.
ŠIMANOVSKÝ, Zdeněk. Hry s hudbou a techniky muzikoterapie ve výchově, sociální práci a klinické praxi. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-339-0
ZELEIOVÁ, Jaroslava. Muzikoterapie: východiska, koncepty, principy a praxe [Kniha]. - Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-237-9.
KALHOUS Zdeněk, OBST Oto a kol. Školní didaktika. - Praha: Portál. ISBN 80-7178-253-X.
KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Teorie a praxe projektové výuky. 2. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2016. ISBN 978-80-210-8163-5.
JEZBEROVÁ, Romana et al. Žákovské projekty: cesta ke kompetencím: příručka pro učitele středních odborných škol. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků, 2011. ISBN 978-80-86856-77-3
Seznam doporučené literatury
KANTOR Jiří, Matěj LIPSKÝ a Jana WEBER. Základy muzikoterapie. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2846-9.
ŠIMANOVSKÝ, Zdeněk. Hry s hudbou a techniky muzikoterapie ve výchově, sociální práci a klinické praxi. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-339-0
ZELEIOVÁ, Jaroslava. Muzikoterapie: východiska, koncepty, principy a praxe [Kniha]. - Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-237-9.
KALHOUS Zdeněk, OBST Oto a kol. Školní didaktika. - Praha: Portál. ISBN 80-7178-253-X.
KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Teorie a praxe projektové výuky. 2. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2016. ISBN 978-80-210-8163-5.
JEZBEROVÁ, Romana et al. Žákovské projekty: cesta ke kompetencím: příručka pro učitele středních odborných škol. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků, 2011. ISBN 978-80-86856-77-3