Bakalářská práce bude zaměřena na realizaci logopedické intervence u dětí předškolního věku navštěvujících mezinárodní jazykovou mateřskou školu. Teoretická část práce se bude věnovat narušené komunikační schopnosti, řečovému vývoji dítěte a nejnovějším metodám v oblasti rozvoje komunikačních a řečových schopností, artikulace, výslovnosti a osvojení si základů českého mluveného jazyka. Praktická část práce bude orientována na logopedickou intervenci realizovanou na základě intervenčního programu a praktických logopedických cvičení u třech vybraných dětí předškolního věku. V závěrečné části práce budou prezentovány výsledky předkládaného šetření v návaznosti na již realizované výzkumy.
Anotace v angličtině
The Bachelor's thesis is about realization of speech therapy intervention of children of preschool age who attend international language kindergarten. The theoretical part of the thesis focuses on impaired communication skills, the child's speech development and the latest modern methods of development of communication, articulation, pronunciation, and learning of the Czech language. The practical part of the thesis focuses on the speech therapy intervention program and the practical speech therapy exercises that were practiced by three selected preschool age children. The final part of the thesis presents the results of the research.
Speech therapy intervention, interrupted ability to communicate, bilingualism, preschool age
Rozsah průvodní práce
50
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce bude zaměřena na realizaci logopedické intervence u dětí předškolního věku navštěvujících mezinárodní jazykovou mateřskou školu. Teoretická část práce se bude věnovat narušené komunikační schopnosti, řečovému vývoji dítěte a nejnovějším metodám v oblasti rozvoje komunikačních a řečových schopností, artikulace, výslovnosti a osvojení si základů českého mluveného jazyka. Praktická část práce bude orientována na logopedickou intervenci realizovanou na základě intervenčního programu a praktických logopedických cvičení u třech vybraných dětí předškolního věku. V závěrečné části práce budou prezentovány výsledky předkládaného šetření v návaznosti na již realizované výzkumy.
Anotace v angličtině
The Bachelor's thesis is about realization of speech therapy intervention of children of preschool age who attend international language kindergarten. The theoretical part of the thesis focuses on impaired communication skills, the child's speech development and the latest modern methods of development of communication, articulation, pronunciation, and learning of the Czech language. The practical part of the thesis focuses on the speech therapy intervention program and the practical speech therapy exercises that were practiced by three selected preschool age children. The final part of the thesis presents the results of the research.
Speech therapy intervention, interrupted ability to communicate, bilingualism, preschool age
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce bude zaměřena na realizaci logopedické intervence u dětí předškolního věku navštěvujících mezinárodní jazykovou mateřskou školu. Teoretická část práce se bude věnovat narušené komunikační schopnosti, řečovému vývoji dítěte a nejnovějším metodám v oblasti rozvoji komunikačních a řečových schopností, artikulace, výslovnosti a osvojení si základů českého mluveného jazyka. Praktická část práce bude orientována na logopedickou intervenci realizovanou na základě intervenčního programu a praktických logopedických cvičení u třech vybraných dětí předškolního věku. V závěrečné části práce budou prezentovány výsledky předkládaného šetření v návaznosti na již realizované výzkumy.
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce bude zaměřena na realizaci logopedické intervence u dětí předškolního věku navštěvujících mezinárodní jazykovou mateřskou školu. Teoretická část práce se bude věnovat narušené komunikační schopnosti, řečovému vývoji dítěte a nejnovějším metodám v oblasti rozvoji komunikačních a řečových schopností, artikulace, výslovnosti a osvojení si základů českého mluveného jazyka. Praktická část práce bude orientována na logopedickou intervenci realizovanou na základě intervenčního programu a praktických logopedických cvičení u třech vybraných dětí předškolního věku. V závěrečné části práce budou prezentovány výsledky předkládaného šetření v návaznosti na již realizované výzkumy.
Seznam doporučené literatury
KLENKOVÁ, Jiřina. Logopedie: narušení komunikační schopnosti, logopedická prevence, logopedická intervence v ČR, příklady z praxe. Praha: Grada, 2006. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-1110-2
VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie: dětství, dospělost, stáří. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-308-0
BEDNÁŘOVÁ, Jiřina, ŠMARDOVÁ, Vlasta. Diagnostika dítěte předškolního věku: co by dítě mělo umět ve věku od 3 do 6 let. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2007, 212 s. ISBN 978-802-5118-290
KOŤÁTKOVÁ, Soňa. Dítě a mateřská škola. Praha: Grada, 2008. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-1568-1
OPRAVILOVÁ, Eva. Předškolní pedagogika. Praha: Grada, 2016. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-5107-8
Seznam doporučené literatury
KLENKOVÁ, Jiřina. Logopedie: narušení komunikační schopnosti, logopedická prevence, logopedická intervence v ČR, příklady z praxe. Praha: Grada, 2006. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-1110-2
VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie: dětství, dospělost, stáří. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-308-0
BEDNÁŘOVÁ, Jiřina, ŠMARDOVÁ, Vlasta. Diagnostika dítěte předškolního věku: co by dítě mělo umět ve věku od 3 do 6 let. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2007, 212 s. ISBN 978-802-5118-290
KOŤÁTKOVÁ, Soňa. Dítě a mateřská škola. Praha: Grada, 2008. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-1568-1
OPRAVILOVÁ, Eva. Předškolní pedagogika. Praha: Grada, 2016. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-5107-8