Sociální sítě jsou zvláště důležité v oblasti cestovního ruchu. Hlavním cílem sociálních sítí v hotelovém průmyslu je zvýšit počet rezervací, a tím získat větší zájem hostů. Klienti se neustále více obracejí na sociální sítě jako na prostředek pro získávání informací a interakci s podniky. Hotel Almond v Teplicích naplno nevyužívá sociální sítě, tím pádem přichází o možné potencionální klienty, kteří by se o nich na sociálních sítích mohli dozvědět
a přesvědčit je tímto způsobem k rezervaci pokoje. Cílem práce bylo doporučení úprav správy stávajících sociálních sítích na základě rešerše literatury a výsledků analýzy. Před uskutečněním kvantitativního výzkumu byla provedena příprava zahrnující hloubkový rozhovor s majitelem hotelu. Na základě přípravy a na základě odborných studií byl vytvořen dotazník. Dotazník byl rozesílán online formou, stávajícím a potencionálním zákazníkům hotelu, kteří vlastní účet na sociálních sítích. V dotazníku byly především použity škálové otázky. S ohledem na získaný typ dat a stanovený cíl, byly použity neparametrické testy pro srovnání několika závislých, ale i nezávislých výběrů, čímž byla vyšetřena důležitost jednotlivých faktorů v rámci skupin zákazníků různých typů. Dále byly využity intervaly spolehlivosti pro určení míry spokojenosti s jednotlivými faktory. Pro odhalení vztahů mezi sledovanými faktory bylo využito pořadové korelace. Výsledky nastínily soubor doporučení, ve kterém jsou efektivní postupy, jakým směrem má hotel svoji marketingovou komunikaci na sociálních sítích spravovat, a tím dosáhnout zvýšení rezervací, zviditelnění se v cestovním ruchu, což v současné době hotelu schází.
Anotace v angličtině
Social networks are particularly important in the tourism industry. The main objective of social networks in the hotel industry is to increase the number of bookings and thus gain more interest from guests. Clients are increasingly turning to social networking to get information and interact with businesses. Hotel Almond in Teplice does not make full use of social networks, hence the coming potential clients who could find out about them on social media. and convince them to book a room. The aim of the thesis was to recommend modifications to the management of existing social networks based on the literature search and the results of the analysis. Before conducting the quantitative research, preparation was carried out including an in-depth interview with the hotel owner. A questionnaire was developed based on the preparation and based on professional studies. The questionnaire was distributed online, to existing and potential customers of the hotel who have a social media account. The questionnaire mainly used scaled questions. Considering the type of data obtained and the stated objective, non-parametric tests were used to compare several dependent as well as independent samples, thus investigating the importance of each factor within groups of customers of different types. Furthermore, confidence intervals were used to determine the level of satisfaction with each factor. An ordinal correlation was used to reveal the relationships between the factors under study. The results outlined a set of recommendations which included effective practices on how the hotel should manage its social media marketing communication to achieve increased bookings, and visibility in the tourism industry, which is currently missing in the hotel.
Klíčová slova
Sociální sítě, cestovní ruch, hotel Almond, marketingová komunikace na sociálních sítích
Klíčová slova v angličtině
Social networks, tourism, hotel Almond, marketing communication on social networks
Rozsah průvodní práce
66
Jazyk
CZ
Anotace
Sociální sítě jsou zvláště důležité v oblasti cestovního ruchu. Hlavním cílem sociálních sítí v hotelovém průmyslu je zvýšit počet rezervací, a tím získat větší zájem hostů. Klienti se neustále více obracejí na sociální sítě jako na prostředek pro získávání informací a interakci s podniky. Hotel Almond v Teplicích naplno nevyužívá sociální sítě, tím pádem přichází o možné potencionální klienty, kteří by se o nich na sociálních sítích mohli dozvědět
a přesvědčit je tímto způsobem k rezervaci pokoje. Cílem práce bylo doporučení úprav správy stávajících sociálních sítích na základě rešerše literatury a výsledků analýzy. Před uskutečněním kvantitativního výzkumu byla provedena příprava zahrnující hloubkový rozhovor s majitelem hotelu. Na základě přípravy a na základě odborných studií byl vytvořen dotazník. Dotazník byl rozesílán online formou, stávajícím a potencionálním zákazníkům hotelu, kteří vlastní účet na sociálních sítích. V dotazníku byly především použity škálové otázky. S ohledem na získaný typ dat a stanovený cíl, byly použity neparametrické testy pro srovnání několika závislých, ale i nezávislých výběrů, čímž byla vyšetřena důležitost jednotlivých faktorů v rámci skupin zákazníků různých typů. Dále byly využity intervaly spolehlivosti pro určení míry spokojenosti s jednotlivými faktory. Pro odhalení vztahů mezi sledovanými faktory bylo využito pořadové korelace. Výsledky nastínily soubor doporučení, ve kterém jsou efektivní postupy, jakým směrem má hotel svoji marketingovou komunikaci na sociálních sítích spravovat, a tím dosáhnout zvýšení rezervací, zviditelnění se v cestovním ruchu, což v současné době hotelu schází.
Anotace v angličtině
Social networks are particularly important in the tourism industry. The main objective of social networks in the hotel industry is to increase the number of bookings and thus gain more interest from guests. Clients are increasingly turning to social networking to get information and interact with businesses. Hotel Almond in Teplice does not make full use of social networks, hence the coming potential clients who could find out about them on social media. and convince them to book a room. The aim of the thesis was to recommend modifications to the management of existing social networks based on the literature search and the results of the analysis. Before conducting the quantitative research, preparation was carried out including an in-depth interview with the hotel owner. A questionnaire was developed based on the preparation and based on professional studies. The questionnaire was distributed online, to existing and potential customers of the hotel who have a social media account. The questionnaire mainly used scaled questions. Considering the type of data obtained and the stated objective, non-parametric tests were used to compare several dependent as well as independent samples, thus investigating the importance of each factor within groups of customers of different types. Furthermore, confidence intervals were used to determine the level of satisfaction with each factor. An ordinal correlation was used to reveal the relationships between the factors under study. The results outlined a set of recommendations which included effective practices on how the hotel should manage its social media marketing communication to achieve increased bookings, and visibility in the tourism industry, which is currently missing in the hotel.
Klíčová slova
Sociální sítě, cestovní ruch, hotel Almond, marketingová komunikace na sociálních sítích
Klíčová slova v angličtině
Social networks, tourism, hotel Almond, marketing communication on social networks
Zásady pro vypracování
Sociální sítě jsou zvláště důležité v oblasti cestovního ruchu. Hlavním cílem sociálních sítích v hotelovém průmyslu je zvýšit počet rezervací, a tím získat větší zájem hostů. Klienti se neustále více obracejí na sociální sítě jako na prostředek pro získávání informací a interakci s podniky. Hotel Almond v Teplicích naplno nevyužívá sociální sítě, tím pádem přichází o možné potencionální klienty, kteří by se o nich na sociálních sítích mohli dozvědět a přesvědčit je tímto způsobem k rezervaci pokoje. Cílem práce je doporučení úprav správy stávajících sociálních sítích na základě rešerše literatury a výsledků analýzy. Před uskutečněním kvantitativního výzkumu bude provedena příprava zahrnující hloubkový rozhovor s majitelem hotelu. Na základě přípravy a na základě odborných studií bude vytvořen dotazník. Dotazník bude rozesílán jak bývalým hostům hotelu Almond tak obyvatelům Ústeckého kraje za pomocí facebookových stránek měst. V dotazníku budou především použité škálové otázky. S ohledem na získaný typ dat a stanovený cíl, budou použity neparametrické testy pro srovnání několika závislých ale i nezávislých výběrů, čímž bude vyšetřena důležitost jednotlivých faktorů v rámci skupin zákazníků různých typů. Dále budou využity intervaly spolehlivosti pro určení míry spokojenosti s jednotlivými faktory. Pro odhalení vztahů mezi sledovanými faktory bude využito korelace, popřípadě i regrese. Výsledky nastíní, jakým směrem má hotel svoje sociální sítě spravovat, a tím dosáhnout zvýšení rezervací, zviditelnění se v cestovním ruchu a pokusí se navázat bližší vztahy se zákazníky, což v současné době hotelu schází.
Zásady pro vypracování
Sociální sítě jsou zvláště důležité v oblasti cestovního ruchu. Hlavním cílem sociálních sítích v hotelovém průmyslu je zvýšit počet rezervací, a tím získat větší zájem hostů. Klienti se neustále více obracejí na sociální sítě jako na prostředek pro získávání informací a interakci s podniky. Hotel Almond v Teplicích naplno nevyužívá sociální sítě, tím pádem přichází o možné potencionální klienty, kteří by se o nich na sociálních sítích mohli dozvědět a přesvědčit je tímto způsobem k rezervaci pokoje. Cílem práce je doporučení úprav správy stávajících sociálních sítích na základě rešerše literatury a výsledků analýzy. Před uskutečněním kvantitativního výzkumu bude provedena příprava zahrnující hloubkový rozhovor s majitelem hotelu. Na základě přípravy a na základě odborných studií bude vytvořen dotazník. Dotazník bude rozesílán jak bývalým hostům hotelu Almond tak obyvatelům Ústeckého kraje za pomocí facebookových stránek měst. V dotazníku budou především použité škálové otázky. S ohledem na získaný typ dat a stanovený cíl, budou použity neparametrické testy pro srovnání několika závislých ale i nezávislých výběrů, čímž bude vyšetřena důležitost jednotlivých faktorů v rámci skupin zákazníků různých typů. Dále budou využity intervaly spolehlivosti pro určení míry spokojenosti s jednotlivými faktory. Pro odhalení vztahů mezi sledovanými faktory bude využito korelace, popřípadě i regrese. Výsledky nastíní, jakým směrem má hotel svoje sociální sítě spravovat, a tím dosáhnout zvýšení rezervací, zviditelnění se v cestovním ruchu a pokusí se navázat bližší vztahy se zákazníky, což v současné době hotelu schází.
Seznam doporučené literatury
Jiménez, M. Á. S., Alles, M. T. F., a Franco, J. J. M. T. (2020). The use and importance of social networks in the hotel sector from the perspective of those responsible for their management. Investigaciones Turísticas, (20), 50-78.
Diffley, S., a McCole, P. (2019). The value of social networking sites in hotels. Qualitative Market Research: An International Journal.
Ibrahim, M. (2016). Evaluating hotel websites as a marketing communication channel: A dialogic perspective. Information Development, 32(3), 718-727.
Theocharidis, A. I., Argyropoulou, M., Karavasilis, G., Vranav, V., a Kehris, E. (2020). An approach towards investigating factors affecting intention to book a hotel room through social media. Sustainability, 12(21), 8973.
Verma, M., a Verma, K. (2017). Social media a promotional tool: hotel industry. Journal of Advances in Humanities, 5(1), 221-223
Seznam doporučené literatury
Jiménez, M. Á. S., Alles, M. T. F., a Franco, J. J. M. T. (2020). The use and importance of social networks in the hotel sector from the perspective of those responsible for their management. Investigaciones Turísticas, (20), 50-78.
Diffley, S., a McCole, P. (2019). The value of social networking sites in hotels. Qualitative Market Research: An International Journal.
Ibrahim, M. (2016). Evaluating hotel websites as a marketing communication channel: A dialogic perspective. Information Development, 32(3), 718-727.
Theocharidis, A. I., Argyropoulou, M., Karavasilis, G., Vranav, V., a Kehris, E. (2020). An approach towards investigating factors affecting intention to book a hotel room through social media. Sustainability, 12(21), 8973.
Verma, M., a Verma, K. (2017). Social media a promotional tool: hotel industry. Journal of Advances in Humanities, 5(1), 221-223