Hlavním cílem této bakalářské práce bylo zanalyzovat postoje k pregraduálnímu
a postgraduálnímu vzdělávání formou inovativních a simulačních metod a postoje
k celoživotnímu vzdělávání v rámci zdravotnických pracovníků. Simulační metody byly popsány v teoretické části. Dále jsme se v teoretické části věnovali formám studia, kompetencím zdravotnického záchranáře a také osobností zdravotnického záchranáře. V další části jsme rozebírali dílčí cíle. K dosažení cílů byla použita metoda kvantitativního výzkumu. V empirické části byly nejprve vymezeny průzkumné problémy, na základě kterých byly poté stanoveny pravděpodobné odpovědi. Výsledky postojů byly zapsány do kontingenčních tabulek a dále byly hodnoceny pomocí testu nezávislosti - chí - kvadrát. Dle získaných výsledků jsme analyzovali rozdíl v postoji k celoživotnímu vzdělávání mezi studenty a zdravotnickými pracovníky. Také jsme analyzovali postoje ke vzdělávání zdravotnických pracovníků na základě délky praxe. Dále jsme podrobili analýze postoje k simulačním metodám výuky mezi studenty a zdravotnickými pracovníky. Výsledkem této práce je pozitivní přístup studentů a zdravotnických pracovníkům k inovativním metodám a také pozitivní přístup k celoživotnímu vzdělávání zdravotnických pracovníků. Získaná data z této práce mohou sloužit vedoucím pracovníkům ve vzdělávání jako forma zpětné vazby a zdrojový materiál pro možnost dalšího směřování postgraduálního celoživotního vzdělávání zdravotnických pracovníků.
Anotace v angličtině
The objective of this bachelor thesis is to analyze attitudes towards undergraduate and postgraduate education using innovative and simulation-based methods, as well as attitudes towards lifelong learning amongst healthcare professionals. In the theoretical section we describe simulation-based methods. Furthermore, it addresses forms of education, competencies of EMTs (emergency medical technicians) and their personality traits. In the subsequent section, we analyze partial goals using a quantitative research method. In the empirical section, exploratory problems are first defined and probable responses are then determined based on them. Attitude results are recorded in contingency tables and further evaluated using the chi-square test of independence. We analyze the differences in attitudes towards lifelong learning between students and healthcare professionals using obtained results. We also analyze attitudes towards education amongst healthcare professionals based on their length of practice. Additionally, we subject attitudes towards simulation-based teaching methods to analysis amongst students and healthcare professionals. The result of this thesis is a positive attitude of students and healthcare professionals
towards innovative methods, as well as a positive attitude towards lifelong learning among healthcare professionals. The data obtained from this thesis can serve as feedback and source material for further directing post-graduate lifelong education of healthcare professionals by education leaders.
Hlavním cílem této bakalářské práce bylo zanalyzovat postoje k pregraduálnímu
a postgraduálnímu vzdělávání formou inovativních a simulačních metod a postoje
k celoživotnímu vzdělávání v rámci zdravotnických pracovníků. Simulační metody byly popsány v teoretické části. Dále jsme se v teoretické části věnovali formám studia, kompetencím zdravotnického záchranáře a také osobností zdravotnického záchranáře. V další části jsme rozebírali dílčí cíle. K dosažení cílů byla použita metoda kvantitativního výzkumu. V empirické části byly nejprve vymezeny průzkumné problémy, na základě kterých byly poté stanoveny pravděpodobné odpovědi. Výsledky postojů byly zapsány do kontingenčních tabulek a dále byly hodnoceny pomocí testu nezávislosti - chí - kvadrát. Dle získaných výsledků jsme analyzovali rozdíl v postoji k celoživotnímu vzdělávání mezi studenty a zdravotnickými pracovníky. Také jsme analyzovali postoje ke vzdělávání zdravotnických pracovníků na základě délky praxe. Dále jsme podrobili analýze postoje k simulačním metodám výuky mezi studenty a zdravotnickými pracovníky. Výsledkem této práce je pozitivní přístup studentů a zdravotnických pracovníkům k inovativním metodám a také pozitivní přístup k celoživotnímu vzdělávání zdravotnických pracovníků. Získaná data z této práce mohou sloužit vedoucím pracovníkům ve vzdělávání jako forma zpětné vazby a zdrojový materiál pro možnost dalšího směřování postgraduálního celoživotního vzdělávání zdravotnických pracovníků.
Anotace v angličtině
The objective of this bachelor thesis is to analyze attitudes towards undergraduate and postgraduate education using innovative and simulation-based methods, as well as attitudes towards lifelong learning amongst healthcare professionals. In the theoretical section we describe simulation-based methods. Furthermore, it addresses forms of education, competencies of EMTs (emergency medical technicians) and their personality traits. In the subsequent section, we analyze partial goals using a quantitative research method. In the empirical section, exploratory problems are first defined and probable responses are then determined based on them. Attitude results are recorded in contingency tables and further evaluated using the chi-square test of independence. We analyze the differences in attitudes towards lifelong learning between students and healthcare professionals using obtained results. We also analyze attitudes towards education amongst healthcare professionals based on their length of practice. Additionally, we subject attitudes towards simulation-based teaching methods to analysis amongst students and healthcare professionals. The result of this thesis is a positive attitude of students and healthcare professionals
towards innovative methods, as well as a positive attitude towards lifelong learning among healthcare professionals. The data obtained from this thesis can serve as feedback and source material for further directing post-graduate lifelong education of healthcare professionals by education leaders.
Cílem práce je představení moderních a inovativních metod výuky využívaných v oblastech pregraduálního a postgraduálního vzdělávání nelékařských zdravotnických pracovníků v oboru zdravotnický záchranář. Bakalářská práce představuje aktuální a moderní výukové nástroje, které jsou v současné době využívány pro výuku zdravotnických pracovníků.
Teoretická část bude zaměřena na problematiku celoživotního vzdělávání. Součástí teoretické části bude rovněž popis specifik simulační medicíny a E-learningu. Praktická část bude obsahovat vlastní výzkum. Bude se jednat o mapující kvantitativní výzkum. Ke zjišťování dat bude použito metody dotazování.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je představení moderních a inovativních metod výuky využívaných v oblastech pregraduálního a postgraduálního vzdělávání nelékařských zdravotnických pracovníků v oboru zdravotnický záchranář. Bakalářská práce představuje aktuální a moderní výukové nástroje, které jsou v současné době využívány pro výuku zdravotnických pracovníků.
Teoretická část bude zaměřena na problematiku celoživotního vzdělávání. Součástí teoretické části bude rovněž popis specifik simulační medicíny a E-learningu. Praktická část bude obsahovat vlastní výzkum. Bude se jednat o mapující kvantitativní výzkum. Ke zjišťování dat bude použito metody dotazování.
Seznam doporučené literatury
KALIANKOVÁ, Ivana a Petra KOCOURKOVÁ, 2013. Kurz ALS Provider a jeho přínos pro dvě klinické profese. Urgentní medicína. 16(4), s. 47. ISSN 1212-1924
MADAR, Jiří a kol., 2004. Řízení kvality ve zdravotnickém zařízení. První vydání. Praha: GRADA. ISBN 978-80-271-2396-6
STERN, Michael. Úloha simulační medicíny v rozvoji anestezie a intenzivní medicíny. Anesteziologie a intenzivní medicína. 2016, 27(3), 187-190. ISSN 1214-2158
ŠEBLOVÁ, Jana., Jiří KNOR a kol., 2013. Urgentní medicína v klinické praxi lékaře. První vydání. Praha: GRADA. ISBN 978-80-247-4434-6
Seznam doporučené literatury
KALIANKOVÁ, Ivana a Petra KOCOURKOVÁ, 2013. Kurz ALS Provider a jeho přínos pro dvě klinické profese. Urgentní medicína. 16(4), s. 47. ISSN 1212-1924
MADAR, Jiří a kol., 2004. Řízení kvality ve zdravotnickém zařízení. První vydání. Praha: GRADA. ISBN 978-80-271-2396-6
STERN, Michael. Úloha simulační medicíny v rozvoji anestezie a intenzivní medicíny. Anesteziologie a intenzivní medicína. 2016, 27(3), 187-190. ISSN 1214-2158
ŠEBLOVÁ, Jana., Jiří KNOR a kol., 2013. Urgentní medicína v klinické praxi lékaře. První vydání. Praha: GRADA. ISBN 978-80-247-4434-6
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Hlavním cílem této bakalářské práce bylo zanalyzovat postoje k pregraduálnímu a postgraduálnímu vzdělávání formou inovativních a simulačních metod a postoje k celoživotnímu vzdělávání v rámci zdravotnických pracovníků.
Simulační metody byly popsány v teoretické části. Dále jsme se v teoretické části věnovali formám studia, kompetencím zdravotnického záchranáře a také osobností zdravotnického záchranáře. V další části jsme rozebírali dílčí cíle. K dosažení cílů byla použita metoda kvantitativního výzkumu. V empirické části byly nejprve vymezeny průzkumné problémy, na základě kterých byly poté stanoveny pravděpodobné odpovědi. Výsledky postojů byly zapsány do kontingenčních tabulek a dále byly hodnoceny pomocí testu nezávislosti - chí – kvadrát.
Dle získaných výsledků jsme analyzovali rozdíl v postoji k celoživotnímu vzdělávání mezi studenty a zdravotnickými pracovníky. Také jsme analyzovali postoje ke vzdělávání zdravotnických pracovníků na základě délky praxe. Dále jsme podrobili analýze postoje k simulačním metodám výuky mezi studenty a zdravotnickými pracovníky.
Výsledkem této práce je pozitivní přístup studentů a zdravotnických pracovníkům k inovativním metodám a také pozitivní přístup k celoživotnímu vzdělávání zdravotnických pracovníků.
Získaná data z této práce mohou sloužit vedoucím pracovníkům ve vzdělávání jako forma zpětné vazby a zdrojový materiál pro možnost dalšího směřování postgraduálního celoživotního vzdělávání zdravotnických pracovníků.
Připomínky a dotazy vedoucího bakalářské práce
Žádné
Připomínky a dotazy oponenta bakalářské práce
Žádné
Zkušební komise se shodla na celkovém hodnocení obhajoby bakalářské práce známkou VELMI DOBŘE.