V České republice je pouze hrstka měst, které pro rozvoj city brandu využívají sociální síť Instagram. Šíření informací jako jsou veřejná doporučení zde mají za pomocí infografiky velký potenciál rychle a jednoduše oslovit rozsáhlé publikum. Infografika umožňuje instagramovému uživateli zvýšit požitek ze čtení a lépe vstřebat informace, díky kterým bude zapojen do místního dění ještě více. Cílem práce bylo předložit příspěvky mající potenciál vyvolat pozornost uživatelů sítě prostřednictvím využití infografiky, která byla testována metodou eye-tracking v oblasti otázek životního prostředí měst. Byla vytvořena sada návrhů instagramových příspěvků v podobě informační grafiky, a prostřednictvím eye-trackingu a dotazníkového šetření bylo následně zkoumán čas strávený u příspěvku. Na základě délky fixace a zapamatovatelnosti bylo z nasbíraných dat možno vyhodnotit, že větší potenciál zaujmout uživatele sítě má prostý text pod příspěvkem než infografika. I přes to může ale finální podoba infografik z této práce sloužit jako šablona infografického příspěvku při snaze o rychlou a stručnou komunikaci aktuálního dění mezi vedením měst s občany a turisty.
Anotace v angličtině
In the Czech Republic, there are only a handful of cities that use the social network Instagram to develop their city brand. Disseminating information such as public recommendations here has great potential to reach a large audience quickly and easily using infographics. Infographics allow the Instagram user to increase reading enjoyment and better absorb information that will make them even more engaged in local events. The aim of this work was to present posts having the potential to trigger the attention of the network users through the use of infographics, which were tested by eye-tracking method in the field of urban environmental issues. A set of draft instagram posts in the form of infographics was created, and time spent on the post was then investigated through eye-tracking and questionnaire surveys. Based on fixation time and memorability, it was possible to evaluate from the collected data that plain text under the post has a greater potential to engage network users than infographics. Despite this, the final form of the infographics from this work can serve as a template for infographic posts when trying to quickly and concisely communicate current events between city leaders and citizens and tourists.
Klíčová slova
životní prostředí, eye-tracking, sociální sítě, Instagram
Klíčová slova v angličtině
environment, eye-tracking, social networks, Instagram
Rozsah průvodní práce
60
Jazyk
CZ
Anotace
V České republice je pouze hrstka měst, které pro rozvoj city brandu využívají sociální síť Instagram. Šíření informací jako jsou veřejná doporučení zde mají za pomocí infografiky velký potenciál rychle a jednoduše oslovit rozsáhlé publikum. Infografika umožňuje instagramovému uživateli zvýšit požitek ze čtení a lépe vstřebat informace, díky kterým bude zapojen do místního dění ještě více. Cílem práce bylo předložit příspěvky mající potenciál vyvolat pozornost uživatelů sítě prostřednictvím využití infografiky, která byla testována metodou eye-tracking v oblasti otázek životního prostředí měst. Byla vytvořena sada návrhů instagramových příspěvků v podobě informační grafiky, a prostřednictvím eye-trackingu a dotazníkového šetření bylo následně zkoumán čas strávený u příspěvku. Na základě délky fixace a zapamatovatelnosti bylo z nasbíraných dat možno vyhodnotit, že větší potenciál zaujmout uživatele sítě má prostý text pod příspěvkem než infografika. I přes to může ale finální podoba infografik z této práce sloužit jako šablona infografického příspěvku při snaze o rychlou a stručnou komunikaci aktuálního dění mezi vedením měst s občany a turisty.
Anotace v angličtině
In the Czech Republic, there are only a handful of cities that use the social network Instagram to develop their city brand. Disseminating information such as public recommendations here has great potential to reach a large audience quickly and easily using infographics. Infographics allow the Instagram user to increase reading enjoyment and better absorb information that will make them even more engaged in local events. The aim of this work was to present posts having the potential to trigger the attention of the network users through the use of infographics, which were tested by eye-tracking method in the field of urban environmental issues. A set of draft instagram posts in the form of infographics was created, and time spent on the post was then investigated through eye-tracking and questionnaire surveys. Based on fixation time and memorability, it was possible to evaluate from the collected data that plain text under the post has a greater potential to engage network users than infographics. Despite this, the final form of the infographics from this work can serve as a template for infographic posts when trying to quickly and concisely communicate current events between city leaders and citizens and tourists.
Klíčová slova
životní prostředí, eye-tracking, sociální sítě, Instagram
Klíčová slova v angličtině
environment, eye-tracking, social networks, Instagram
Zásady pro vypracování
V České republice je pouze hrstka měst, které pro rozvoj city brandu využívají sociální síť Instagram. Šíření informací jako jsou veřejná doporučení zde mají za pomocí infografiky velký potenciál rychle a jednoduše oslovit rozsáhlé publikum. Infografika umožňuje instagramovému uživateli zvýšit požitek ze čtení a lépe vstřebat informace, díky kterým bude zapojen do místního dění ještě více. Cílem práce je předložit příspěvky mající potenciál vyvolat pozornost uživatelů sítě prostřednictvím využití infografiky, která bude testována metodou eye-tracking v oblasti otázek životního prostředí měst. Bude vytvořena sada návrhů instagramových příspěvků v podobě informační grafiky, a prostřednictvím eye-trackingu a dotazníkového šetření bude následně zkoumán čas strávený u příspěvku, či jaké části příspěvku je věnována vyšší pozornost. Z nasbíraných dat bude možno vyhodnotit, který návrh infografiky má největší potenciál zaujmout uživatele sítě. Její finální podoba bude sloužit jako šablona příspěvku při snaze o rychlou a efektivní komunikaci aktuálního dění mezi vedením měst s občany a turisty.
Zásady pro vypracování
V České republice je pouze hrstka měst, které pro rozvoj city brandu využívají sociální síť Instagram. Šíření informací jako jsou veřejná doporučení zde mají za pomocí infografiky velký potenciál rychle a jednoduše oslovit rozsáhlé publikum. Infografika umožňuje instagramovému uživateli zvýšit požitek ze čtení a lépe vstřebat informace, díky kterým bude zapojen do místního dění ještě více. Cílem práce je předložit příspěvky mající potenciál vyvolat pozornost uživatelů sítě prostřednictvím využití infografiky, která bude testována metodou eye-tracking v oblasti otázek životního prostředí měst. Bude vytvořena sada návrhů instagramových příspěvků v podobě informační grafiky, a prostřednictvím eye-trackingu a dotazníkového šetření bude následně zkoumán čas strávený u příspěvku, či jaké části příspěvku je věnována vyšší pozornost. Z nasbíraných dat bude možno vyhodnotit, který návrh infografiky má největší potenciál zaujmout uživatele sítě. Její finální podoba bude sloužit jako šablona příspěvku při snaze o rychlou a efektivní komunikaci aktuálního dění mezi vedením měst s občany a turisty.
Seznam doporučené literatury
Molinillo, S., Anaya-Sánchez, R., Morrison, A. M., Coca-Stefaniak, J. A. (2019). Smart city communication via social media: Analysing residents' and visitors' engagement. Cities 94, 247-255. https://doi.org/10.1016/j.cities.2019.06.003
Uzunoglu, E. (2017). Using Social Media for Participatory City Branding: The Case of @cityofizmir, an Instagram Project. In I. Management Association (Eds.), Advertising and Branding: Concepts, Methodologies, Tools, and Applications (pp. 1459-1481). IGI Global. https://doi.org/10.4018/978-1-5225-1793-1.ch067
Zawadzki, P. (2021). Social Media as An Innovative Communication Tool in Polish Cities. In Proceedings of the 37th International Business Information Management Association (IBIMA), Cordoba. https://ibima.org/accepted-paper/social-media-as-an-innovative-communication-tool-in-polish-cities/.
Seznam doporučené literatury
Molinillo, S., Anaya-Sánchez, R., Morrison, A. M., Coca-Stefaniak, J. A. (2019). Smart city communication via social media: Analysing residents' and visitors' engagement. Cities 94, 247-255. https://doi.org/10.1016/j.cities.2019.06.003
Uzunoglu, E. (2017). Using Social Media for Participatory City Branding: The Case of @cityofizmir, an Instagram Project. In I. Management Association (Eds.), Advertising and Branding: Concepts, Methodologies, Tools, and Applications (pp. 1459-1481). IGI Global. https://doi.org/10.4018/978-1-5225-1793-1.ch067
Zawadzki, P. (2021). Social Media as An Innovative Communication Tool in Polish Cities. In Proceedings of the 37th International Business Information Management Association (IBIMA), Cordoba. https://ibima.org/accepted-paper/social-media-as-an-innovative-communication-tool-in-polish-cities/.