Tato diplomová práce popisuje proces tvorby herní aktivity pro výuku anglického jazyka, jejích doplňujících částí a využitých herních principů. Zabývá se také předcházejícím výzkumem nutným pro funkční design této aktivity, odůvodněním jednotlivých kroků během tvorby a jejím následným zhodnocením. Součástí práce je popis jak pilotní tak následně upravené druhé verze aktivity, s uvedenými změnami provedenými na základě dílčích závěrů učiněných během výzkumu. V závěru se práce věnuje benefity podobného přístupu pro výuku jazyka a možnostmi další aplikace.
Anotace v angličtině
This thesis describes the process of creation of a game-like activity to be used as a tool for English language learning, its supplemental components and used gaming principles. It deals with a preceding research needed for its well-functioning design, reasoning for each of the steps during its creation and overall final evaluation. It also includes description of both pilot and modified second version of the activity with explanations for the modifications needed, based on partial conclusions reached during the research process. Last part of the thesis explores benefits of such approach for language learning and discusses possible future applications.
Tato diplomová práce popisuje proces tvorby herní aktivity pro výuku anglického jazyka, jejích doplňujících částí a využitých herních principů. Zabývá se také předcházejícím výzkumem nutným pro funkční design této aktivity, odůvodněním jednotlivých kroků během tvorby a jejím následným zhodnocením. Součástí práce je popis jak pilotní tak následně upravené druhé verze aktivity, s uvedenými změnami provedenými na základě dílčích závěrů učiněných během výzkumu. V závěru se práce věnuje benefity podobného přístupu pro výuku jazyka a možnostmi další aplikace.
Anotace v angličtině
This thesis describes the process of creation of a game-like activity to be used as a tool for English language learning, its supplemental components and used gaming principles. It deals with a preceding research needed for its well-functioning design, reasoning for each of the steps during its creation and overall final evaluation. It also includes description of both pilot and modified second version of the activity with explanations for the modifications needed, based on partial conclusions reached during the research process. Last part of the thesis explores benefits of such approach for language learning and discusses possible future applications.
Diplomová práce se bude zabývat využitím principů stolních společenských her ve výuce anglického jazyka. Autor nejprve definuje herní principy, jejich porovnáním se současnými trendy výuky pak vyvodí možnosti apliakce v procesu osvojování anglického jazyka.
Práce bude obsahovat propojení didaktických poznatků s definovanými principy a jejich následnou aplikaci v praxi. Tato aplikace bude popsána z hlediska designu aktivit, úspěšnosti a následných úprav provedených na základě pilotního testování. Data pro zhodnocení výsledků budou získávána přímým pozorováním, řízeným rozhovorem a krátkým anonymním dotazníkem.
Cílem práce je prokázat pozitivní vliv herně zaměřeného přístupu na motivaci a postoje vůči vyučovanému předmětu.
Zásady pro vypracování
Diplomová práce se bude zabývat využitím principů stolních společenských her ve výuce anglického jazyka. Autor nejprve definuje herní principy, jejich porovnáním se současnými trendy výuky pak vyvodí možnosti apliakce v procesu osvojování anglického jazyka.
Práce bude obsahovat propojení didaktických poznatků s definovanými principy a jejich následnou aplikaci v praxi. Tato aplikace bude popsána z hlediska designu aktivit, úspěšnosti a následných úprav provedených na základě pilotního testování. Data pro zhodnocení výsledků budou získávána přímým pozorováním, řízeným rozhovorem a krátkým anonymním dotazníkem.
Cílem práce je prokázat pozitivní vliv herně zaměřeného přístupu na motivaci a postoje vůči vyučovanému předmětu.
Seznam doporučené literatury
Chráska, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu
Reichel, Jiří. Kapitoly metodologie sociálních výzkumů
Hendl, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace
Merton, Robert K. Focused Interview
Brown, Henry D. Teaching by principles: An interactive approach to language pedagogy
Madsen, Kristen B. Teorie motivace
Ambridge, Ben. Lieven, Elena V. M. Child language acquisition: Contrasting theoretical approaches
Tomasello, Michael. Constructing a language
Seznam doporučené literatury
Chráska, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu
Reichel, Jiří. Kapitoly metodologie sociálních výzkumů
Hendl, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace
Merton, Robert K. Focused Interview
Brown, Henry D. Teaching by principles: An interactive approach to language pedagogy
Madsen, Kristen B. Teorie motivace
Ambridge, Ben. Lieven, Elena V. M. Child language acquisition: Contrasting theoretical approaches