Diplomová práce se zabývá využitím robotické pomůcky Bee-Bot v 1. třídě 1. stupně základní školy. Teoretická část práce se věnuje zastoupení ICT v RVP ZŠ a popisuje robotické hračky vhodné pro 1. stupeň ZŠ.
Praktická část diplomové práce je orientovaná na tvorbu pracovních listů pro výuku matematiky v 1. třídě ZŠ a jejich následné vyzkoušení v praxi. Pracovní listy mají sloužit jako zpestření běžné výuky a jsou zaměřené na porovnávání přirozených čísel od 1 do 10, početní operace s přirozenými čísly od 1 do 10, jednoduché slovní úlohy, základní rovinné útvary, rozvoj orientace žáků v prostoru a výuku jednoduchého programování pomocí robotické pomůcky.
Cílem diplomové práce je vyzkoušet vytvořené pracovní listy v praxi. Funkčnost pracovních listů je ověřena kvalitativním výzkumem prostřednictvím pozorování žáků, rozhovoru se žáky i učiteli a prostřednictvím hodnocení pracovních listů učiteli.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the use of the robotic device Bee-Bot in the 1st grade of elementary school. The theoretical part of the thesis is devoted to representation of ICT in the RVP elementary school and describes robotic toys suitable for the 1st grade of elementary school.
The practical part of the thesis is oriented towards the creation of worksheets for teaching mathematics in the 1st grade of elementary schools and their subsequent testing in practice. The worksheets are intended to diversify regular teaching and are focused on comparing natural numbers from 1 to 10, arithmetic operations with natural numbers from 1 to 10, simple word problems, basic geometric shapes, developing pupils orientation in space and teaching simple programming using a robotic device.
The aim of the thesis is to test the created worksheets in practise. The functionality of the worksheets is verified by qualitative research through observation of pupils, interview with pupils and teachers, and evaluation of the worksheets by teachers.
Klíčová slova
matematika v 1. třídě, pracovní listy, robotická pomůcka Bee-Bot
Klíčová slova v angličtině
mathematics in the 1st grade, robotic device Bee-Bot, worksheets
Rozsah průvodní práce
87 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá využitím robotické pomůcky Bee-Bot v 1. třídě 1. stupně základní školy. Teoretická část práce se věnuje zastoupení ICT v RVP ZŠ a popisuje robotické hračky vhodné pro 1. stupeň ZŠ.
Praktická část diplomové práce je orientovaná na tvorbu pracovních listů pro výuku matematiky v 1. třídě ZŠ a jejich následné vyzkoušení v praxi. Pracovní listy mají sloužit jako zpestření běžné výuky a jsou zaměřené na porovnávání přirozených čísel od 1 do 10, početní operace s přirozenými čísly od 1 do 10, jednoduché slovní úlohy, základní rovinné útvary, rozvoj orientace žáků v prostoru a výuku jednoduchého programování pomocí robotické pomůcky.
Cílem diplomové práce je vyzkoušet vytvořené pracovní listy v praxi. Funkčnost pracovních listů je ověřena kvalitativním výzkumem prostřednictvím pozorování žáků, rozhovoru se žáky i učiteli a prostřednictvím hodnocení pracovních listů učiteli.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the use of the robotic device Bee-Bot in the 1st grade of elementary school. The theoretical part of the thesis is devoted to representation of ICT in the RVP elementary school and describes robotic toys suitable for the 1st grade of elementary school.
The practical part of the thesis is oriented towards the creation of worksheets for teaching mathematics in the 1st grade of elementary schools and their subsequent testing in practice. The worksheets are intended to diversify regular teaching and are focused on comparing natural numbers from 1 to 10, arithmetic operations with natural numbers from 1 to 10, simple word problems, basic geometric shapes, developing pupils orientation in space and teaching simple programming using a robotic device.
The aim of the thesis is to test the created worksheets in practise. The functionality of the worksheets is verified by qualitative research through observation of pupils, interview with pupils and teachers, and evaluation of the worksheets by teachers.
Klíčová slova
matematika v 1. třídě, pracovní listy, robotická pomůcka Bee-Bot
Klíčová slova v angličtině
mathematics in the 1st grade, robotic device Bee-Bot, worksheets
Zásady pro vypracování
Diplomová práce se zabývá využitím robotické pomůcky Bee-Bot v 1. třídě 1. stupně základní školy. Teoretická část práce se bude věnovat zastoupení ICT v RVP ZŠ a popíše robotické hračky vhodné pro 1. stupeň ZŠ.
Praktická část diplomové práce je orientovaná na tvorbu pracovních listů pro výuku matematiky v 1. třídě ZŠ a jejich následné vyzkoušení v praxi. Pracovní listy mají sloužit jako zpestření běžné výuky a jsou zaměřené na porovnávání přirozených čísel od 1 do 10, početní operace s přirozenými čísly od 1 do 10, jednoduché slovní úlohy, základní rovinné útvary, rozvoj orientace žáků v prostoru a výuku jednoduchého programování pomocí robotické pomůcky.
Cílem diplomové práce je vyzkoušet vytvořené pracovní listy v praxi. Funkčnost pracovních listů bude ověřena kvalitativním výzkumem prostřednictvím pozorování žáků, rozhovoru se žáky i učiteli a prostřednictvím hodnocení pracovních listů učiteli.
Zásady pro vypracování
Diplomová práce se zabývá využitím robotické pomůcky Bee-Bot v 1. třídě 1. stupně základní školy. Teoretická část práce se bude věnovat zastoupení ICT v RVP ZŠ a popíše robotické hračky vhodné pro 1. stupeň ZŠ.
Praktická část diplomové práce je orientovaná na tvorbu pracovních listů pro výuku matematiky v 1. třídě ZŠ a jejich následné vyzkoušení v praxi. Pracovní listy mají sloužit jako zpestření běžné výuky a jsou zaměřené na porovnávání přirozených čísel od 1 do 10, početní operace s přirozenými čísly od 1 do 10, jednoduché slovní úlohy, základní rovinné útvary, rozvoj orientace žáků v prostoru a výuku jednoduchého programování pomocí robotické pomůcky.
Cílem diplomové práce je vyzkoušet vytvořené pracovní listy v praxi. Funkčnost pracovních listů bude ověřena kvalitativním výzkumem prostřednictvím pozorování žáků, rozhovoru se žáky i učiteli a prostřednictvím hodnocení pracovních listů učiteli.
Seznam doporučené literatury
KALAŠ, Ivan. Premeny školy v digitálnom veku. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladateľstvo, 2013. ISBN 978-80-10-02409-4.
TOCHÁČEK, Daniel a Jakub LAPEŠ. Edukační robotika. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2012. ISBN 978-80-7290-577-5.