Věda je nedílnou součástí všech výzkumných zařízení, kde vzniká mnoho zajímavých poznání, ale málokdy se o nich dozvídají jednotliví stakeholdeři. Literatura označuje jako velkou bariéru volbu nevhodného jazyka, tzv. žargonu pro stanovenou cílovou skupinu, a s tím spjatou i vhodnou aktivitu pro popularizaci vědy. Pro samotnou popularizaci je používáno mnoho nástrojů, ale je opomíjen velice silný nástroj, e-mail marketing. Cílem této práce bylo navrhnout e-mail marketingovou strategii za účelem informování cílové skupiny o vědeckých aktivitách na Univerzitě Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (dále jen UJEP). Výzkum newsletterové šablony a předmětu samotného e-mailu byl prováděn metodou eye-tracking s dotazníkovým šetřením na cílové skupině, kterou jsou studenti, absolventi a zaměstnanci UJEP. Ten byl uskutečněn v Laboratořích Behaviorálních Studií (LABS), které jsou součástí Centra behaviorálních studií (REGBES) na UJEP na výzkumném materiálu pěti párů odlišných newsletterových šablon. Následně na podkladu výsledků vznikl návrh e-mailové šablony, tvaru předmětu, kdy předmět i šablona respektují výsledky výzkumu. Z nichž mimo jiné vzešla větší úspěšnost fotografií s osobami nebo rozložení šablony ve svislém sloupcovitém provedení než křížem. Poté byl definován návrh celého procesního řetězce od získání kontaktu, až po odeslání samotného newsletteru ve vybraném e-mail marketingovém nástroji. Tento návrh strategie lze následně aplikovat do komunikace UJEP, aby bylo možné zvýšit povědomí nejen o vědeckých aktivitách, ale také o celkové popularizaci UJEP pomocí newsletteru.
Anotace v angličtině
Science is an integral part of all research facilities, where much interesting knowledge is produced, but rarely known by individual stakeholders. The literature identifies the choice of inappropriate language, so-called jargon, for the intended target audience as a major barrier, and with it the appropriate activity for popularising science. Many tools are used for the actual popularization, but a very powerful tool, e-mail marketing, is neglected. The aim of this thesis was to design an e-mail marketing strategy for the purpose of informing the target group about scientific activities at Jan Evangelista Purkyně University in Ústí nad Labem (hereinafter referred to as UJEP). The research of the newsletter template and the subject of the e-mail itself was carried out using the eye-tracking method with a questionnaire survey on the target group, which are students, graduates and employees of UJEP. It was conducted in the Laboratories of Behavioral Studies (LABS), which are part of the Center for Behavioral Studies (REGBES) at UJEP, on research material of five pairs of different newsletter templates. Subsequently, based on the results, a design for an email template was created, the shape of the subject line, where both the subject line and the template respect the research results. From which, among other things, a higher success rate of photos with people or template layouts in a vertical bar design than in a cross design emerged. Then the design of the whole process chain was defined, from the acquisition of the contact to the sending of the newsletter itself in the selected email marketing tool. This draft strategy can then be applied to the UJEP communication in order to raise awareness not only of the scientific activities but also of the overall popularization of the UJEP through the newsletter.
Věda je nedílnou součástí všech výzkumných zařízení, kde vzniká mnoho zajímavých poznání, ale málokdy se o nich dozvídají jednotliví stakeholdeři. Literatura označuje jako velkou bariéru volbu nevhodného jazyka, tzv. žargonu pro stanovenou cílovou skupinu, a s tím spjatou i vhodnou aktivitu pro popularizaci vědy. Pro samotnou popularizaci je používáno mnoho nástrojů, ale je opomíjen velice silný nástroj, e-mail marketing. Cílem této práce bylo navrhnout e-mail marketingovou strategii za účelem informování cílové skupiny o vědeckých aktivitách na Univerzitě Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (dále jen UJEP). Výzkum newsletterové šablony a předmětu samotného e-mailu byl prováděn metodou eye-tracking s dotazníkovým šetřením na cílové skupině, kterou jsou studenti, absolventi a zaměstnanci UJEP. Ten byl uskutečněn v Laboratořích Behaviorálních Studií (LABS), které jsou součástí Centra behaviorálních studií (REGBES) na UJEP na výzkumném materiálu pěti párů odlišných newsletterových šablon. Následně na podkladu výsledků vznikl návrh e-mailové šablony, tvaru předmětu, kdy předmět i šablona respektují výsledky výzkumu. Z nichž mimo jiné vzešla větší úspěšnost fotografií s osobami nebo rozložení šablony ve svislém sloupcovitém provedení než křížem. Poté byl definován návrh celého procesního řetězce od získání kontaktu, až po odeslání samotného newsletteru ve vybraném e-mail marketingovém nástroji. Tento návrh strategie lze následně aplikovat do komunikace UJEP, aby bylo možné zvýšit povědomí nejen o vědeckých aktivitách, ale také o celkové popularizaci UJEP pomocí newsletteru.
Anotace v angličtině
Science is an integral part of all research facilities, where much interesting knowledge is produced, but rarely known by individual stakeholders. The literature identifies the choice of inappropriate language, so-called jargon, for the intended target audience as a major barrier, and with it the appropriate activity for popularising science. Many tools are used for the actual popularization, but a very powerful tool, e-mail marketing, is neglected. The aim of this thesis was to design an e-mail marketing strategy for the purpose of informing the target group about scientific activities at Jan Evangelista Purkyně University in Ústí nad Labem (hereinafter referred to as UJEP). The research of the newsletter template and the subject of the e-mail itself was carried out using the eye-tracking method with a questionnaire survey on the target group, which are students, graduates and employees of UJEP. It was conducted in the Laboratories of Behavioral Studies (LABS), which are part of the Center for Behavioral Studies (REGBES) at UJEP, on research material of five pairs of different newsletter templates. Subsequently, based on the results, a design for an email template was created, the shape of the subject line, where both the subject line and the template respect the research results. From which, among other things, a higher success rate of photos with people or template layouts in a vertical bar design than in a cross design emerged. Then the design of the whole process chain was defined, from the acquisition of the contact to the sending of the newsletter itself in the selected email marketing tool. This draft strategy can then be applied to the UJEP communication in order to raise awareness not only of the scientific activities but also of the overall popularization of the UJEP through the newsletter.
Věda je nedílnou součástí všech výzkumných zařízení, kde vzniká mnoho zajímavých poznání, ale málo kdy se o nich dozvídají jednotliví stakeholdeři. Literatura označuje jako velkou bariéru volbu nevhodného jazyka, tzv. žargonu pro stanovenou cílovou skupinu a s tím spjatou i vhodnou aktivitu pro popularizaci vědy. Pro samotnou popularizaci je používáno mnoho nástrojů, ale je opomíjen velice silný nástroj, e-mail marketing. Cílem této práce je navrhnout e-mail marketingovou strategii za účelem informování cílové skupiny o vědeckých aktivitách na Univerzitě Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (dále jen UJEP). Výzkum newsletterové šablony a předmětu samotného e-mailu bude prováděn metodou eye-tracking s dotazníkovým šetřením na cílové skupině, kterou jsou studenti, absolventi a zaměstnanci UJEP. Vznikne tak návrh e-mailové šablony, tvaru předmětu a návrh celého procesního řetězce od získání kontaktu, až po odeslání samotného newsletteru ve vybraném e-mail marketingovém nástroji. Tento návrh strategie lze následně aplikovat do komunikace UJEP, aby bylo možné zvýšit povědomí nejen o vědeckých aktivitách, ale také o celkové popularizaci UJEP pomocí newsletteru.
Zásady pro vypracování
Věda je nedílnou součástí všech výzkumných zařízení, kde vzniká mnoho zajímavých poznání, ale málo kdy se o nich dozvídají jednotliví stakeholdeři. Literatura označuje jako velkou bariéru volbu nevhodného jazyka, tzv. žargonu pro stanovenou cílovou skupinu a s tím spjatou i vhodnou aktivitu pro popularizaci vědy. Pro samotnou popularizaci je používáno mnoho nástrojů, ale je opomíjen velice silný nástroj, e-mail marketing. Cílem této práce je navrhnout e-mail marketingovou strategii za účelem informování cílové skupiny o vědeckých aktivitách na Univerzitě Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (dále jen UJEP). Výzkum newsletterové šablony a předmětu samotného e-mailu bude prováděn metodou eye-tracking s dotazníkovým šetřením na cílové skupině, kterou jsou studenti, absolventi a zaměstnanci UJEP. Vznikne tak návrh e-mailové šablony, tvaru předmětu a návrh celého procesního řetězce od získání kontaktu, až po odeslání samotného newsletteru ve vybraném e-mail marketingovém nástroji. Tento návrh strategie lze následně aplikovat do komunikace UJEP, aby bylo možné zvýšit povědomí nejen o vědeckých aktivitách, ale také o celkové popularizaci UJEP pomocí newsletteru.
Seznam doporučené literatury
Andrews, E., Weaver, A., Hanley, D., Shamatha, J., & Melton, G. (2005). Scientists and public outreach: Participation, motivations, and impediments. Journal of Geoscience Education, 53(3), 281-293.
Budac, C. (2016). Theoretical Approaches on Successful Email Marketing Campaigns. Ovidius University
McGarvey, D. J., & Mason, C. A. (2015). Re‐envisioning the communication of our science. Limnology and Oceanography Bulletin, 24(1), 1-4.
Rakedzon, T., Segev, E., Chapnik, N., Yosef, R., Baram-Tsabari, A., & Lozano, S. (2017). Automatic jargon identifier for scientists engaging with the public and science communication educators. PLOS ONE, 12(8). https://doi.org/10.1371/journal.pone.0181742
Singh, G., Singh, H., & Shriwastav, S. (2019). Improving Email Marketing Campaign Success Rate Using Personalization. Advances in Analytics and Applications, 77-83. https://doi.org/10.1007/978-981-13-1208-3_8
Seznam doporučené literatury
Andrews, E., Weaver, A., Hanley, D., Shamatha, J., & Melton, G. (2005). Scientists and public outreach: Participation, motivations, and impediments. Journal of Geoscience Education, 53(3), 281-293.
Budac, C. (2016). Theoretical Approaches on Successful Email Marketing Campaigns. Ovidius University
McGarvey, D. J., & Mason, C. A. (2015). Re‐envisioning the communication of our science. Limnology and Oceanography Bulletin, 24(1), 1-4.
Rakedzon, T., Segev, E., Chapnik, N., Yosef, R., Baram-Tsabari, A., & Lozano, S. (2017). Automatic jargon identifier for scientists engaging with the public and science communication educators. PLOS ONE, 12(8). https://doi.org/10.1371/journal.pone.0181742
Singh, G., Singh, H., & Shriwastav, S. (2019). Improving Email Marketing Campaign Success Rate Using Personalization. Advances in Analytics and Applications, 77-83. https://doi.org/10.1007/978-981-13-1208-3_8