Expanze malého podniku na zahraniční trhy je mnohdy doprovázena omezujícími bariérami. Snahou společnosti Labox je koncipovat komunikační a marketingové nástroje tak, aby uspěla na zahraničním trhu. Pro řešení omezujících bariér a návrh komunikačních nástrojů jsou používány poznatky z vědeckých studií zabývajících se vstupem společnosti na teritoriálně blízké trhy. Cílem práce je navrhnout komunikační nástroje vhodné pro expanzi české společnosti Labox na německý trh klinik asistované reprodukce za účelem prodeje laminárního boxu. Vhodné komunikační nástroje pro německý trh jsou navrženy na základě výsledků provedené PESTLE analýzy německého trhu, Porterova modelu 5 sil, SWOT analýzy, produktového benchmarkingu a e-mailingu, kterým jsou osloveni potenciální zákazníci. Pomocí získaných statistických dat z e-mailingového programu Acymailing je zkoumána úspěšnost kampaně a reakce adresátů, jako je míra doručitelnosti, otevření, kliknutí a odrazivosti. Pro zhodnocení aktuální prodejní situace jsou využita data o aktuální prodejnosti produktu, u kterých jsou stanoveny hypotézy, zejména zda podniky střední velikosti odebírají více než 50 % produktů, zda se do zahraničí prodá více než 50 % produktů a jestli závisí počet prodaných kusů na velikosti společnosti. Tyto hypotézy jsou následně testovány pomocí metod Kruskal-Wallis test, Mann-Whitney test, Spearmanův korelační koeficient a Chí kvadrát test nezávislosti. Také je z dat o aktuální prodejní situaci zjišťováno, kteří zákazníci patří k největším odběratelům. Rozhovor s ředitelem společnosti je proveden pro zjištění záměru, vhodné strategie vstupu na německý trh, komunikaci a vizi do budoucna. Z výsledků práce vyplývá, že je vhodné investovat do reklamy na Facebooku, Google a oslovovat zákazníky emailingem. Dále je vhodné se zákazníky komunikovat v jejich jazyce a účastnit se konferencí a výstav.
Anotace v angličtině
The expansion of a small enterprise into foreign markets is often accompanied by restrictive barriers. Labox strives to design communication and marketing tools to succeed in the foreign market. Knowledge from scientific studies focusing on the entry of enterprises into territorially close markets is used to overcome these restrictive barriers and design communication tools. The aim of this work is to design communication tools suitable for the expansion of the Czech company Labox into the German market of assisted reproduction clinics for the purpose of selling laminar boxes. Suitable communication tools for the German market are designed based on the results of a PESTLE analysis of the German market, Porter's 5 forces model, SWOT analysis, product benchmarking and e-mailing to address potential customers. Using the obtained statistical data from the Acymailing e-mailing program, the success of the campaign and the response of the recipients, such as deliverability, opening, click, and bounce rates, are investigated. Data on current product sales are used to assess the current sales situation, for which hypotheses are made, in particular, whether medium-sized enterprises purchase more than 50% of the products, whether more than 50% of the products are sold abroad, and whether the number of units sold depends on the size of the enterprise. These hypotheses are subsequently tested using the Kruskal-Wallis test, Mann-Whitney test, Spearman's correlation coefficient and the Chi-square test of independence. The data on the current sales situation are also used to determine which customers are the largest buyers. An interview with the Director of the enterprise is conducted to determine their intentions, a suitable strategy for entering the German market, communication, and their vision for the future. The results of the work show that it is advisable to invest in advertising on Facebook and Google and to contact customers by email. Furthermore, it is advisable to communicate with customers in their language and participate in conferences and exhibitions.
Klíčová slova
expanze, mezinárodní obchod, e-mail marketing, německý trh
Klíčová slova v angličtině
expansion, international business, e-mail marketing, German market
Rozsah průvodní práce
67 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Expanze malého podniku na zahraniční trhy je mnohdy doprovázena omezujícími bariérami. Snahou společnosti Labox je koncipovat komunikační a marketingové nástroje tak, aby uspěla na zahraničním trhu. Pro řešení omezujících bariér a návrh komunikačních nástrojů jsou používány poznatky z vědeckých studií zabývajících se vstupem společnosti na teritoriálně blízké trhy. Cílem práce je navrhnout komunikační nástroje vhodné pro expanzi české společnosti Labox na německý trh klinik asistované reprodukce za účelem prodeje laminárního boxu. Vhodné komunikační nástroje pro německý trh jsou navrženy na základě výsledků provedené PESTLE analýzy německého trhu, Porterova modelu 5 sil, SWOT analýzy, produktového benchmarkingu a e-mailingu, kterým jsou osloveni potenciální zákazníci. Pomocí získaných statistických dat z e-mailingového programu Acymailing je zkoumána úspěšnost kampaně a reakce adresátů, jako je míra doručitelnosti, otevření, kliknutí a odrazivosti. Pro zhodnocení aktuální prodejní situace jsou využita data o aktuální prodejnosti produktu, u kterých jsou stanoveny hypotézy, zejména zda podniky střední velikosti odebírají více než 50 % produktů, zda se do zahraničí prodá více než 50 % produktů a jestli závisí počet prodaných kusů na velikosti společnosti. Tyto hypotézy jsou následně testovány pomocí metod Kruskal-Wallis test, Mann-Whitney test, Spearmanův korelační koeficient a Chí kvadrát test nezávislosti. Také je z dat o aktuální prodejní situaci zjišťováno, kteří zákazníci patří k největším odběratelům. Rozhovor s ředitelem společnosti je proveden pro zjištění záměru, vhodné strategie vstupu na německý trh, komunikaci a vizi do budoucna. Z výsledků práce vyplývá, že je vhodné investovat do reklamy na Facebooku, Google a oslovovat zákazníky emailingem. Dále je vhodné se zákazníky komunikovat v jejich jazyce a účastnit se konferencí a výstav.
Anotace v angličtině
The expansion of a small enterprise into foreign markets is often accompanied by restrictive barriers. Labox strives to design communication and marketing tools to succeed in the foreign market. Knowledge from scientific studies focusing on the entry of enterprises into territorially close markets is used to overcome these restrictive barriers and design communication tools. The aim of this work is to design communication tools suitable for the expansion of the Czech company Labox into the German market of assisted reproduction clinics for the purpose of selling laminar boxes. Suitable communication tools for the German market are designed based on the results of a PESTLE analysis of the German market, Porter's 5 forces model, SWOT analysis, product benchmarking and e-mailing to address potential customers. Using the obtained statistical data from the Acymailing e-mailing program, the success of the campaign and the response of the recipients, such as deliverability, opening, click, and bounce rates, are investigated. Data on current product sales are used to assess the current sales situation, for which hypotheses are made, in particular, whether medium-sized enterprises purchase more than 50% of the products, whether more than 50% of the products are sold abroad, and whether the number of units sold depends on the size of the enterprise. These hypotheses are subsequently tested using the Kruskal-Wallis test, Mann-Whitney test, Spearman's correlation coefficient and the Chi-square test of independence. The data on the current sales situation are also used to determine which customers are the largest buyers. An interview with the Director of the enterprise is conducted to determine their intentions, a suitable strategy for entering the German market, communication, and their vision for the future. The results of the work show that it is advisable to invest in advertising on Facebook and Google and to contact customers by email. Furthermore, it is advisable to communicate with customers in their language and participate in conferences and exhibitions.
Klíčová slova
expanze, mezinárodní obchod, e-mail marketing, německý trh
Klíčová slova v angličtině
expansion, international business, e-mail marketing, German market
Zásady pro vypracování
Expanze malého podniku na zahraniční trhy je mnohdy doprovázena omezujícími bariérami. Za účelem expanze na německý trh bude snahou společnosti Labox, s.r.o, koncipovat komunikační a marketingové nástroje tak, aby na zahraničním trhu uspěla. K řešení omezujících bariér a úspěchu na novém trhu budou využívány poznatky z vědeckých studií, které se zabývají vstupem společnosti na teritoriálně blízké trhy, stanovením jasné vize a kroky pro úspěšnou expanzi, jako je analýza trhu, konkurence a vhodná volba komunikačních nástrojů. Cílem práce bude navrhnout komunikační nástroje vhodné pro expanzi české společnosti Labox, s.r.o., na německý trh klinik asistované reprodukce za účelem prodeje laminárního boxu. Vhodné komunikační nástroje pro německý trh budou navrženy na základě výsledků provedené Pestle analýzy německého trhu, Porterova modelu 5 sil, SWOT analýzy, produktového benchmarkingu a e-mailingu, kterým budou osloveni potenciální zákazníci a pomocí získaných statistických dat z e-mailingového programu Acymailing bude zkoumána úspěšnost kampaně a reakce adresátů, jako je míra doručitelnosti, otevření, kliknutí a odrazivosti. Pro zhodnocení aktuální prodejní situace budou využita data o aktuální prodejnosti produktu, u kterých budou stanoveny hypotézy, zejména zda podniky střední velikosti odebírají více než 50 % produktů, zda se do zahraničí prodá více než 50 % produktů a jestli závisí počet prodaných kusů na velikosti společnosti. Tyto hypotézy budou následně testovány statistickými metodami. Také bude z dat o aktuální prodejní situaci zjišťováno, kteří zákazníci patři k největším odběratelům. Pro zjištění vize společnosti bude proveden sběr sekundárních dat prostřednictvím rozhovoru s ředitelem společnosti se zaměřením na strategii vstupu na německý trh, produkt, komunikaci a vizi do budoucna. Výsledky práce může společnost Labox, s.r.o., uplatnit v praxi k úpravě či změně komunikačních nástrojů, získání zpětné vazby a případně k navázání nových obchodních vztahů.
Zásady pro vypracování
Expanze malého podniku na zahraniční trhy je mnohdy doprovázena omezujícími bariérami. Za účelem expanze na německý trh bude snahou společnosti Labox, s.r.o, koncipovat komunikační a marketingové nástroje tak, aby na zahraničním trhu uspěla. K řešení omezujících bariér a úspěchu na novém trhu budou využívány poznatky z vědeckých studií, které se zabývají vstupem společnosti na teritoriálně blízké trhy, stanovením jasné vize a kroky pro úspěšnou expanzi, jako je analýza trhu, konkurence a vhodná volba komunikačních nástrojů. Cílem práce bude navrhnout komunikační nástroje vhodné pro expanzi české společnosti Labox, s.r.o., na německý trh klinik asistované reprodukce za účelem prodeje laminárního boxu. Vhodné komunikační nástroje pro německý trh budou navrženy na základě výsledků provedené Pestle analýzy německého trhu, Porterova modelu 5 sil, SWOT analýzy, produktového benchmarkingu a e-mailingu, kterým budou osloveni potenciální zákazníci a pomocí získaných statistických dat z e-mailingového programu Acymailing bude zkoumána úspěšnost kampaně a reakce adresátů, jako je míra doručitelnosti, otevření, kliknutí a odrazivosti. Pro zhodnocení aktuální prodejní situace budou využita data o aktuální prodejnosti produktu, u kterých budou stanoveny hypotézy, zejména zda podniky střední velikosti odebírají více než 50 % produktů, zda se do zahraničí prodá více než 50 % produktů a jestli závisí počet prodaných kusů na velikosti společnosti. Tyto hypotézy budou následně testovány statistickými metodami. Také bude z dat o aktuální prodejní situaci zjišťováno, kteří zákazníci patři k největším odběratelům. Pro zjištění vize společnosti bude proveden sběr sekundárních dat prostřednictvím rozhovoru s ředitelem společnosti se zaměřením na strategii vstupu na německý trh, produkt, komunikaci a vizi do budoucna. Výsledky práce může společnost Labox, s.r.o., uplatnit v praxi k úpravě či změně komunikačních nástrojů, získání zpětné vazby a případně k navázání nových obchodních vztahů.
Seznam doporučené literatury
Hånell, S.M. & Ghauri, P.N. (2016). Internationalization of Smaller Firms: Opportunity Development through Networks. Thunderbird International Business Review, 58: 465-477. DOI: 10.1002/tie.21763.
Jangl, P. (2015). Relationship Between Market Orientation and Business Performance in Czech and German High-Tech Firms. Tržište, 27(2), 153-170.
Zhang, X. (Alan), Kumar, V., & Cosguner, K. (2017). Dynamically Managing a Profitable Email Marketing Program. Journal of Marketing Research, 54(6), 851–866. DOI: 10.1509/jmr.16.0210.
Seznam doporučené literatury
Hånell, S.M. & Ghauri, P.N. (2016). Internationalization of Smaller Firms: Opportunity Development through Networks. Thunderbird International Business Review, 58: 465-477. DOI: 10.1002/tie.21763.
Jangl, P. (2015). Relationship Between Market Orientation and Business Performance in Czech and German High-Tech Firms. Tržište, 27(2), 153-170.
Zhang, X. (Alan), Kumar, V., & Cosguner, K. (2017). Dynamically Managing a Profitable Email Marketing Program. Journal of Marketing Research, 54(6), 851–866. DOI: 10.1509/jmr.16.0210.