Tato bakalářská práce se zaměřuje na zhodnocení stávajícího obchodního modelu. Po pandemii Covid-19 musela fitness centra přehodnotit své dosavadní strategie a obchodní modely. Tato nepříznivá situace postihla i sportovní centrum T-club. Cílem práce je navrhnout změny v obchodním modelu firmy T-club pomocí analýzy marketingového mixu, zejména na základě dotazníkového šetření zaměřeného na návštěvnost centra a nabízení klientům poskytovaných služeb. Konkrétně jde o navržení vhodné budoucí strategie firmy. Teoretická část vychází z odborné literatury. Výzkumná část práce využívá dva strukturované dotazníky: jeden určený pro klienty centra, kteří si platí měsíční poplatek za členství, a druhý zaměřený na klienty bez členství. Dále byla provedena regresní analýza týkající se spokojenosti klientů s výší měsíčního poplatku za členství, která ukázala, že výše ceny permanentky závisí na nabízených benefitech. Byla také vytvořena Customer Journey Map (CJM), která sloužila k lepšímu odhalení klíčových bodů v procesu prodeje pro firmu. Na základě výsledků byly v poslední kapitole uvedeny návrhy a doporučení, které mají zlepšit produktové portfolio a vést ke zvýšení spokojenosti zákazníků.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis focuses on the evaluation of the current business model. After the Covid-19 pandemic, fitness centers had to rethink their current strategies and business models. This unfavourable situation also affected the T-club sports centre. The aim of this thesis is to propose changes in the business model of T-club by analysing the marketing mix, in particular through a questionnaire survey focused on the centre's attendance and the services offered to clients. Specifically, it is about proposing an appropriate future strategy for the firm. The theoretical part is based on the literature. The research part of the thesis uses two structured questionnaires: one designed for clients of the centre who pay a monthly membership fee, and the other aimed at clients without membership. Furthermore, a regression analysis was conducted on clients' satisfaction with the amount of the monthly membership fee, which showed that the price of the season pass depends on the benefits offered. A Customer Journey Map (CJM) was also created to better reveal the key points in the sales process for the company. Based on the results, suggestions and recommendations were given in the last chapter to improve the product portfolio and lead to increased customer satisfaction.
Klíčová slova
Marketingový mix, obchodní model, CJM, regresní analýza, sportovní centrum
Klíčová slova v angličtině
Marketing mix, business model, Customer Journey Map, regression analysis, sports centre
Rozsah průvodní práce
65
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zaměřuje na zhodnocení stávajícího obchodního modelu. Po pandemii Covid-19 musela fitness centra přehodnotit své dosavadní strategie a obchodní modely. Tato nepříznivá situace postihla i sportovní centrum T-club. Cílem práce je navrhnout změny v obchodním modelu firmy T-club pomocí analýzy marketingového mixu, zejména na základě dotazníkového šetření zaměřeného na návštěvnost centra a nabízení klientům poskytovaných služeb. Konkrétně jde o navržení vhodné budoucí strategie firmy. Teoretická část vychází z odborné literatury. Výzkumná část práce využívá dva strukturované dotazníky: jeden určený pro klienty centra, kteří si platí měsíční poplatek za členství, a druhý zaměřený na klienty bez členství. Dále byla provedena regresní analýza týkající se spokojenosti klientů s výší měsíčního poplatku za členství, která ukázala, že výše ceny permanentky závisí na nabízených benefitech. Byla také vytvořena Customer Journey Map (CJM), která sloužila k lepšímu odhalení klíčových bodů v procesu prodeje pro firmu. Na základě výsledků byly v poslední kapitole uvedeny návrhy a doporučení, které mají zlepšit produktové portfolio a vést ke zvýšení spokojenosti zákazníků.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis focuses on the evaluation of the current business model. After the Covid-19 pandemic, fitness centers had to rethink their current strategies and business models. This unfavourable situation also affected the T-club sports centre. The aim of this thesis is to propose changes in the business model of T-club by analysing the marketing mix, in particular through a questionnaire survey focused on the centre's attendance and the services offered to clients. Specifically, it is about proposing an appropriate future strategy for the firm. The theoretical part is based on the literature. The research part of the thesis uses two structured questionnaires: one designed for clients of the centre who pay a monthly membership fee, and the other aimed at clients without membership. Furthermore, a regression analysis was conducted on clients' satisfaction with the amount of the monthly membership fee, which showed that the price of the season pass depends on the benefits offered. A Customer Journey Map (CJM) was also created to better reveal the key points in the sales process for the company. Based on the results, suggestions and recommendations were given in the last chapter to improve the product portfolio and lead to increased customer satisfaction.
Klíčová slova
Marketingový mix, obchodní model, CJM, regresní analýza, sportovní centrum
Klíčová slova v angličtině
Marketing mix, business model, Customer Journey Map, regression analysis, sports centre
Zásady pro vypracování
Vlivem covidové pandemie se fitness centra přizpůsobují novým trendům ze sociálního, ale i technologického prostředí. V současné digitalizované době se podniky musí více zaměřovat na marketingové aktivity, konkurenceschopnost a rozšiřování svého obchodního modelu. Cílem této práce je zhodnocení obchodního modelu firmy T-club analýzou marketingového mixu na základě dotazníkového šetření se zaměřením na návštěvnost centra a nabízení klientských služeb, resp. navržení vhodné budoucí strategie firmy. Data budou v práci sbírána skrze dotazníkové šetření a použita bude také analýza produktového portfolia pomocí metody Customer Journey. Získaná primární data budou vyhodnocena pomocí regresní analýzy. Na základě výsledků analýzy bude vytvořena Customer Journey Map a klíčová doporučení pro zvýšení návštěvnosti sportovního centra. Výsledná práce bude využita jako podklad pro provozovatele sportovního centra T-club pro inovaci marketingových aktivit, nabídnutí nových typů členství, rozšíření nabídky produktů, zvýšení spokojenosti.
Zásady pro vypracování
Vlivem covidové pandemie se fitness centra přizpůsobují novým trendům ze sociálního, ale i technologického prostředí. V současné digitalizované době se podniky musí více zaměřovat na marketingové aktivity, konkurenceschopnost a rozšiřování svého obchodního modelu. Cílem této práce je zhodnocení obchodního modelu firmy T-club analýzou marketingového mixu na základě dotazníkového šetření se zaměřením na návštěvnost centra a nabízení klientských služeb, resp. navržení vhodné budoucí strategie firmy. Data budou v práci sbírána skrze dotazníkové šetření a použita bude také analýza produktového portfolia pomocí metody Customer Journey. Získaná primární data budou vyhodnocena pomocí regresní analýzy. Na základě výsledků analýzy bude vytvořena Customer Journey Map a klíčová doporučení pro zvýšení návštěvnosti sportovního centra. Výsledná práce bude využita jako podklad pro provozovatele sportovního centra T-club pro inovaci marketingových aktivit, nabídnutí nových typů členství, rozšíření nabídky produktů, zvýšení spokojenosti.
Seznam doporučené literatury
Čáslavová, E. (2009). Management a marketing sportu. Praha: Olympia. ISBN: 978-80-737-6150-9.
Gocłowska, S., Piątkowska, M., & Lenartowicz, M. (2019). Customer satisfaction and its measurement in fitness clubs of Warsaw. Economics and Sociology, 12(2), 205-218. DOI: 10.14254/2071-789X.2019/12-2/12.
Kotler, P. & Kelner, L. K. (2007). Marketing management. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-1359-5.
Veitch, J., Salmon, J., Abbott, G., Timperio, A., Sahlqvist S. (2021). Understanding the impact of the installation of outdoor fitness equipment and a multi-sports court on park visitation and park-based physical activity: A natural experiment. Health & Place, 71, 102662. DOI: 10.1016/j.healthplace.2021.102662.
Seznam doporučené literatury
Čáslavová, E. (2009). Management a marketing sportu. Praha: Olympia. ISBN: 978-80-737-6150-9.
Gocłowska, S., Piątkowska, M., & Lenartowicz, M. (2019). Customer satisfaction and its measurement in fitness clubs of Warsaw. Economics and Sociology, 12(2), 205-218. DOI: 10.14254/2071-789X.2019/12-2/12.
Kotler, P. & Kelner, L. K. (2007). Marketing management. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-1359-5.
Veitch, J., Salmon, J., Abbott, G., Timperio, A., Sahlqvist S. (2021). Understanding the impact of the installation of outdoor fitness equipment and a multi-sports court on park visitation and park-based physical activity: A natural experiment. Health & Place, 71, 102662. DOI: 10.1016/j.healthplace.2021.102662.