Primárním cílem každé společnosti je maximalizace zisku. Za tímto účelem využívá společnost AUTODROM MOST, a. s., jako nástroj přímého marketingu obchodní sdělení formou newsletteru. Je snahou koncipovat e-mail tak, aby vedl k co nejvyšším prodejům. Za jednu z ucelených marketingových forem práce je považovaná hierarchie marketingových kroků AIDA rozdělených do fází Attention, Interest, Desire a Action.
Cílem této práce je specifikovat jednotlivé části obchodního e-mailu a jeho podobu vedoucí k dosažení maximální úspěšnosti, od přečtení až po samotnou konverzi v podobě požadované aktivity zákazníka. Experimenty k odhalení vhodných prvků navázaných na marketingový kompletní model AIDA byly uskutečněny od listopadu 2022 do ledna 2023 v rámci specializovaného rozesílkového programu Mailkit, provozovaného společností AUTODROM MOST, a. s., pro komunikaci s firemní databází kontaktů.
Získaná data byla zpracována metodou A/B testování a potvrzena statistickým vyhodnocením p-hodnotou. Data byla dále analyzována v rámci testů hypotézy o shodě parametrů dvou binomických rozdělení, neparametrickým testem hypotézy o shodě parametrů dvou nepárových pokusů Mann-Whitney a statistickými metodami korelace dvou veličin, závislosti dvou veličin či popisnou statistikou.
Výsledky šetření odhalily, že drtivá většina adresátů obchodní rozesílky otevírá e-maily při použití oslovení v předmětu newsletteru a v době od 17.01 do 20.00, přičemž větší počet reakcí a prokliků byl ve zprávách bez použití tlačítek Call to action, s použitím textových polí oproti obrázkovým, s finální akcí a konverzní nefinanční aktivitou. Z výsledků vyplývá, že klienti nerozlišují grafické zpracování pro pevný počítač a mobilní zařízení. Slabou stránkou společnosti je malá diverzifikace a popis získaných kontaktů.
Anotace v angličtině
The primary goal of each company is to maximize profits. For this purpose, Autodrom Most, a. s., use a as a tool of direct marketing a business communications in the form of a newsletter. It is an effort to design e-mail to lead to the highest sales. One of the comprehensive marketing forms of work is considered the hierarchy of marketing effects of AIDA divided into the Attention, Interest, Desire and Action.
The aim of this work was to specify the individual parts of the business e-mail and its form to achieve maximum success, from reading to the conversion itself in the form of the required customer activity. Experiments to uncover suitable elements linked to the marketing complete AIDA model were made from November 2022 to January 2023 as part of a specialized Mailkit program, operated by Autodrom Most, as, for communication with the company database of contacts.
The obtained data was processed by the A/B testing method and confirmed by statistical evaluation of P-value. The data was further analyzed in the hypothesis tests on the conformity of the parameters of two binomic distribution, a non-parametric hypothesis test on the conformity of two non-wailing experiments Mann-Whitney and statistical methods of correlation of two quantities, dependencies of two quantities or descriptive statistics.
The results of the investigation revealed that the vast majority of the commercial addressees open up these e-mails primarily, when using addressing in the newsletter and from 17.01 to 20.00, more reactions and clicks from the e-mail message were in the message without use Call to Action buttons, using text boxes compared to image, with the final action and conversion of non-financial activity, and clients do not distinguish graphic design for fixed computer or mobile devices. The weakness of the company is a small diversification and a description of the acquired contacts.
E-mail marketing, AIDA, hierarchy of effects, A/B testing
Rozsah průvodní práce
61 s.(72 803 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Primárním cílem každé společnosti je maximalizace zisku. Za tímto účelem využívá společnost AUTODROM MOST, a. s., jako nástroj přímého marketingu obchodní sdělení formou newsletteru. Je snahou koncipovat e-mail tak, aby vedl k co nejvyšším prodejům. Za jednu z ucelených marketingových forem práce je považovaná hierarchie marketingových kroků AIDA rozdělených do fází Attention, Interest, Desire a Action.
Cílem této práce je specifikovat jednotlivé části obchodního e-mailu a jeho podobu vedoucí k dosažení maximální úspěšnosti, od přečtení až po samotnou konverzi v podobě požadované aktivity zákazníka. Experimenty k odhalení vhodných prvků navázaných na marketingový kompletní model AIDA byly uskutečněny od listopadu 2022 do ledna 2023 v rámci specializovaného rozesílkového programu Mailkit, provozovaného společností AUTODROM MOST, a. s., pro komunikaci s firemní databází kontaktů.
Získaná data byla zpracována metodou A/B testování a potvrzena statistickým vyhodnocením p-hodnotou. Data byla dále analyzována v rámci testů hypotézy o shodě parametrů dvou binomických rozdělení, neparametrickým testem hypotézy o shodě parametrů dvou nepárových pokusů Mann-Whitney a statistickými metodami korelace dvou veličin, závislosti dvou veličin či popisnou statistikou.
Výsledky šetření odhalily, že drtivá většina adresátů obchodní rozesílky otevírá e-maily při použití oslovení v předmětu newsletteru a v době od 17.01 do 20.00, přičemž větší počet reakcí a prokliků byl ve zprávách bez použití tlačítek Call to action, s použitím textových polí oproti obrázkovým, s finální akcí a konverzní nefinanční aktivitou. Z výsledků vyplývá, že klienti nerozlišují grafické zpracování pro pevný počítač a mobilní zařízení. Slabou stránkou společnosti je malá diverzifikace a popis získaných kontaktů.
Anotace v angličtině
The primary goal of each company is to maximize profits. For this purpose, Autodrom Most, a. s., use a as a tool of direct marketing a business communications in the form of a newsletter. It is an effort to design e-mail to lead to the highest sales. One of the comprehensive marketing forms of work is considered the hierarchy of marketing effects of AIDA divided into the Attention, Interest, Desire and Action.
The aim of this work was to specify the individual parts of the business e-mail and its form to achieve maximum success, from reading to the conversion itself in the form of the required customer activity. Experiments to uncover suitable elements linked to the marketing complete AIDA model were made from November 2022 to January 2023 as part of a specialized Mailkit program, operated by Autodrom Most, as, for communication with the company database of contacts.
The obtained data was processed by the A/B testing method and confirmed by statistical evaluation of P-value. The data was further analyzed in the hypothesis tests on the conformity of the parameters of two binomic distribution, a non-parametric hypothesis test on the conformity of two non-wailing experiments Mann-Whitney and statistical methods of correlation of two quantities, dependencies of two quantities or descriptive statistics.
The results of the investigation revealed that the vast majority of the commercial addressees open up these e-mails primarily, when using addressing in the newsletter and from 17.01 to 20.00, more reactions and clicks from the e-mail message were in the message without use Call to Action buttons, using text boxes compared to image, with the final action and conversion of non-financial activity, and clients do not distinguish graphic design for fixed computer or mobile devices. The weakness of the company is a small diversification and a description of the acquired contacts.
E-mail marketing, AIDA, hierarchy of effects, A/B testing
Zásady pro vypracování
Primárním cílem každé společnosti je maximalizace zisku. Za tímto účelem využívá společnost AUTODROM MOST a.s., jako nástroj přímého marketingu, obchodní sdělení formou newsletteru. Je snahou koncipovat email formou, tak, aby dosahoval nejlepší úspěšnosti prodeje. Cílem bakalářské práce je zjistit souvislosti vlivu prvků marketingového modelu AIDA na jednotlivé metriky při interakci zákazníků v rámci reakcí na zaslané propagační e-maily a navrhnout optimální nastavení jednotlivých prvků pravidelného newsletteru společnosti AUTODROM MOST a.s. za účelem zvýšení objemu prodeje. K řešení tohoto problému jsou využívány vědecké studie na téma emailového marketingu, zabývající se etapami hierarchie marketingových modelů AIDA. Metodou řízeného experimentu a techniky A/B testování budou vyhodnoceny nejlepší varianty pro všechny čtyři etapy modelu AIDA: attention, interest, desire i action. K ověření výsledků jsou stanoveny hypotézy, které budou vyhodnoceny pomocí testování p-hodnoty. Výsledkem práce bude návrh na stanovení optimálního firemního obchodního sdílení pro nejlepší výsledek ve všech čtyřech základních etapách. Podnik tak bude schopen lépe dosahovat stanovených dílčích cílů v rámci direct mailingu a maximalizovat svůj zisk.
Zásady pro vypracování
Primárním cílem každé společnosti je maximalizace zisku. Za tímto účelem využívá společnost AUTODROM MOST a.s., jako nástroj přímého marketingu, obchodní sdělení formou newsletteru. Je snahou koncipovat email formou, tak, aby dosahoval nejlepší úspěšnosti prodeje. Cílem bakalářské práce je zjistit souvislosti vlivu prvků marketingového modelu AIDA na jednotlivé metriky při interakci zákazníků v rámci reakcí na zaslané propagační e-maily a navrhnout optimální nastavení jednotlivých prvků pravidelného newsletteru společnosti AUTODROM MOST a.s. za účelem zvýšení objemu prodeje. K řešení tohoto problému jsou využívány vědecké studie na téma emailového marketingu, zabývající se etapami hierarchie marketingových modelů AIDA. Metodou řízeného experimentu a techniky A/B testování budou vyhodnoceny nejlepší varianty pro všechny čtyři etapy modelu AIDA: attention, interest, desire i action. K ověření výsledků jsou stanoveny hypotézy, které budou vyhodnoceny pomocí testování p-hodnoty. Výsledkem práce bude návrh na stanovení optimálního firemního obchodního sdílení pro nejlepší výsledek ve všech čtyřech základních etapách. Podnik tak bude schopen lépe dosahovat stanovených dílčích cílů v rámci direct mailingu a maximalizovat svůj zisk.
Seznam doporučené literatury
Biloš, A., Davorin T. a Kelic I. (2016). Open-Rate Controlled Experiment in E-Mail Marketing Campaigns. Tržište, 28(1), 93-109. ISSN: 03534790. https://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=edsdoj&an=edsdoj.04f6587bc02d45cbb3fdd8353325f79a&scope=site
Lorente-Páramoa Á, Hernández-García Á., Chaparro-Peláez J. (2021). Modelling e-mail marketing effectiveness – An approach based on the theory of hierarchy-of-effects. Cuadernos de Gestión, 21(1). DOI: https://doi.org/10.5295/cdg.v0i0.22332
Speicher, M., Both, A., a Gaedke, M. (2014). WaPPU: Usability-Based A/B Testing. In International Conference on Web Engineering, 545-549. DOI: 10.1007/978-3-319-08245-5_47
Seznam doporučené literatury
Biloš, A., Davorin T. a Kelic I. (2016). Open-Rate Controlled Experiment in E-Mail Marketing Campaigns. Tržište, 28(1), 93-109. ISSN: 03534790. https://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=edsdoj&an=edsdoj.04f6587bc02d45cbb3fdd8353325f79a&scope=site
Lorente-Páramoa Á, Hernández-García Á., Chaparro-Peláez J. (2021). Modelling e-mail marketing effectiveness – An approach based on the theory of hierarchy-of-effects. Cuadernos de Gestión, 21(1). DOI: https://doi.org/10.5295/cdg.v0i0.22332
Speicher, M., Both, A., a Gaedke, M. (2014). WaPPU: Usability-Based A/B Testing. In International Conference on Web Engineering, 545-549. DOI: 10.1007/978-3-319-08245-5_47