Tato bakalářská práce se zaměřuje na porovnání dvou prodejen Penny Market sídlící v obci Roudnice nad Labem, a to zejména z pohledu jejich zákazníků, kterou z prodejen více preferují a důvody jejich preference. Cílem je poskytnout společnosti Penny Market s. r. o. zpětnou vazbu od jejich zákazníků s nějakým návrhem na zlepšení fungování těchto dvou prodejen. K analýze byla využita především primární data získaná dotazníkovým šetřením a sekundární data, která byla poskytnuta vedením prodejen. Data získaná dotazníkovým šetřením byla vyhodnocena pomocí vhodných statistických metod, kde se ukázalo, že lokalita prodejny je opravdu jedním z nejdůležitějších rozhodujících faktorů zákazníka při výběru prodejny, protože preferovanější prodejna sídlí v centru obytné zóny a většina zákazníků bydlí k této prodejně blíž, na rozdíl od druhé prodejny, která sídlí na kraji města. Pomocí dotazníkového šetření byly známy i připomínky zákazníků k prodejnám Penny Market a jednalo se zejména o potřebu větších odkládacích pultů u pokladny.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis focuses on comparing two Penny Market stores located in the town of Roudnice nad Labem, particularly from the perspective of their customers, which store they prefer and the reasons for their preference. The aim is to provide Penny Market s. r. o. with feedback from their customers and a proposal for improving the operation of these two stores. The analysis primarily utilized primary data obtained through a questionnaire survey and secondary data provided by the store management. The data obtained through the questionnaire survey was evaluated using appropriate statistical methods, which showed that the location of the store is indeed one of the most important deciding factors for customers when selecting a store, as the preferred store is located in the center of the residential area and most customers live closer to this store, unlike the other store, which is located on the outskirts of the town. Through the questionnaire survey, customers' suggestions for Penny Market stores were also known, mainly the need for larger storage shelves at the checkout.
Tato bakalářská práce se zaměřuje na porovnání dvou prodejen Penny Market sídlící v obci Roudnice nad Labem, a to zejména z pohledu jejich zákazníků, kterou z prodejen více preferují a důvody jejich preference. Cílem je poskytnout společnosti Penny Market s. r. o. zpětnou vazbu od jejich zákazníků s nějakým návrhem na zlepšení fungování těchto dvou prodejen. K analýze byla využita především primární data získaná dotazníkovým šetřením a sekundární data, která byla poskytnuta vedením prodejen. Data získaná dotazníkovým šetřením byla vyhodnocena pomocí vhodných statistických metod, kde se ukázalo, že lokalita prodejny je opravdu jedním z nejdůležitějších rozhodujících faktorů zákazníka při výběru prodejny, protože preferovanější prodejna sídlí v centru obytné zóny a většina zákazníků bydlí k této prodejně blíž, na rozdíl od druhé prodejny, která sídlí na kraji města. Pomocí dotazníkového šetření byly známy i připomínky zákazníků k prodejnám Penny Market a jednalo se zejména o potřebu větších odkládacích pultů u pokladny.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis focuses on comparing two Penny Market stores located in the town of Roudnice nad Labem, particularly from the perspective of their customers, which store they prefer and the reasons for their preference. The aim is to provide Penny Market s. r. o. with feedback from their customers and a proposal for improving the operation of these two stores. The analysis primarily utilized primary data obtained through a questionnaire survey and secondary data provided by the store management. The data obtained through the questionnaire survey was evaluated using appropriate statistical methods, which showed that the location of the store is indeed one of the most important deciding factors for customers when selecting a store, as the preferred store is located in the center of the residential area and most customers live closer to this store, unlike the other store, which is located on the outskirts of the town. Through the questionnaire survey, customers' suggestions for Penny Market stores were also known, mainly the need for larger storage shelves at the checkout.
Lokace prodejny je jedním z důležitých ukazatelů při výběru prodejny mezi zákazníky. Společnost Penny Market s. r. o. má ve městě Roudnice nad Labem dvě prodejny. Lokace první prodejny je v centru obytné zóny (na sídlišti) a lokace druhé prodejny je na kraji města. Tato práce bude zaměřena především na porovnání těchto dvou prodejen. Zejména v porovnání spokojenosti jejich zákazníků s velikostí tržeb prodejen. Cílem práce bude zjistit, která z prodejen je mezi zákazníky žádanější, ve které se cítí spokojenější a zároveň, zda je pro ně lokace prodejny rozhodující. Následně se tato data porovnají se sekundárními daty, která budou obsahovat informace o tržbách. Data získaná dotazníkovým šetřením budou vyhodnocovány pomocí statistických metod, kdy budou využity testy k porovnání několika výběrů. Pomocí dotazníkového šetření budou známy i důvody nespokojenosti zákazníků, které budou analyzovány a následně budou společnosti Penny Market s. r. o. doporučena jistá opatření ke zlepšení fungování těchto dvou prodejen.
Zásady pro vypracování
Lokace prodejny je jedním z důležitých ukazatelů při výběru prodejny mezi zákazníky. Společnost Penny Market s. r. o. má ve městě Roudnice nad Labem dvě prodejny. Lokace první prodejny je v centru obytné zóny (na sídlišti) a lokace druhé prodejny je na kraji města. Tato práce bude zaměřena především na porovnání těchto dvou prodejen. Zejména v porovnání spokojenosti jejich zákazníků s velikostí tržeb prodejen. Cílem práce bude zjistit, která z prodejen je mezi zákazníky žádanější, ve které se cítí spokojenější a zároveň, zda je pro ně lokace prodejny rozhodující. Následně se tato data porovnají se sekundárními daty, která budou obsahovat informace o tržbách. Data získaná dotazníkovým šetřením budou vyhodnocovány pomocí statistických metod, kdy budou využity testy k porovnání několika výběrů. Pomocí dotazníkového šetření budou známy i důvody nespokojenosti zákazníků, které budou analyzovány a následně budou společnosti Penny Market s. r. o. doporučena jistá opatření ke zlepšení fungování těchto dvou prodejen.
Seznam doporučené literatury
Bhatti, K. L., Latif, S., & Latif, R. (2015). Factors Affecting Consumer's Store Choice Behavior. International Journal of Application or Innovation in Engineering & Management (IJAIEM), 4(9), 71-77.
Matsa, D. A. (2011). Competition and product quality in the supermarket industry. The Quarterly Journal of Economics, 126(3), 1539-1591.
Thomas, S. (2013). Linking customer loyalty to customer satisfaction and store image: a structural model for retail stores. Decision, 40(1), 15-25.
Seznam doporučené literatury
Bhatti, K. L., Latif, S., & Latif, R. (2015). Factors Affecting Consumer's Store Choice Behavior. International Journal of Application or Innovation in Engineering & Management (IJAIEM), 4(9), 71-77.
Matsa, D. A. (2011). Competition and product quality in the supermarket industry. The Quarterly Journal of Economics, 126(3), 1539-1591.
Thomas, S. (2013). Linking customer loyalty to customer satisfaction and store image: a structural model for retail stores. Decision, 40(1), 15-25.