Bakalářská práce se věnuje profesním charakteristikám u pracovníků v zařízeních náhradní výchovné péče. Cílem práce je na základně podrobného teoretického diskurzu a provedeného výzkumného šetření porovnat profesní charakteristiky pracovníků v zařízeních náhradní výchovné péče v závislosti na délce praxe a věku.
Teoretická část reflektuje témata vztahující se ke zvolenému zaměření, zejména se jedná o problematiku profesních charakteristik v kontextu zařízení náhradní výchovné péče.
Praktickou část tvoří výsledky standardizovaného dotazníkového šetření metodou BIP - Bochumský osobnostní dotazník (Hossiep, Paschen, 2011). Cílem výzkumného šetření je zjistit, nalézt a porovnat odlišnosti v profesních charakteristikách u vybrané skupiny respondentů. Na základě výzkumu jsou formulovány závěry a doporučení, která jsou využitelná v praxi speciální pedagogiky - intervence a dalších tzv. pomáhajících profesí.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis focuses on the professional characteristics of workers in foster care settings. Based on a detailed theoretical discourse and a research investigation, the aim of the thesis is to compare the professional characteristics of workers in foster care institutions depending on the length of experience and age.
The theoretical part reflects on topics related to the chosen focus, in particular the issue of professional characteristics in the context of foster care facilities.
The practical part consists of the results of a standardized questionnaire survey using the BIP method - the Bochum Personality Questionnaire (Hossiep, Paschen, 2011). The aim of the survey is to identify, find and compare differences in professional characteristics among a selected group of respondents. On the basis of the research, conclusions and recommendations are formulated that are applicable in the practice of special education - intervention and other so-called helping professions.
Klíčová slova
profesní charakteristiky, vychovatelé, školská zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy, standardizovaný dotazník
Klíčová slova v angličtině
professional characteristics, educators, school facilities for institutional and protective education, standardized questionnaire
Rozsah průvodní práce
56s. (69 709 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se věnuje profesním charakteristikám u pracovníků v zařízeních náhradní výchovné péče. Cílem práce je na základně podrobného teoretického diskurzu a provedeného výzkumného šetření porovnat profesní charakteristiky pracovníků v zařízeních náhradní výchovné péče v závislosti na délce praxe a věku.
Teoretická část reflektuje témata vztahující se ke zvolenému zaměření, zejména se jedná o problematiku profesních charakteristik v kontextu zařízení náhradní výchovné péče.
Praktickou část tvoří výsledky standardizovaného dotazníkového šetření metodou BIP - Bochumský osobnostní dotazník (Hossiep, Paschen, 2011). Cílem výzkumného šetření je zjistit, nalézt a porovnat odlišnosti v profesních charakteristikách u vybrané skupiny respondentů. Na základě výzkumu jsou formulovány závěry a doporučení, která jsou využitelná v praxi speciální pedagogiky - intervence a dalších tzv. pomáhajících profesí.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis focuses on the professional characteristics of workers in foster care settings. Based on a detailed theoretical discourse and a research investigation, the aim of the thesis is to compare the professional characteristics of workers in foster care institutions depending on the length of experience and age.
The theoretical part reflects on topics related to the chosen focus, in particular the issue of professional characteristics in the context of foster care facilities.
The practical part consists of the results of a standardized questionnaire survey using the BIP method - the Bochum Personality Questionnaire (Hossiep, Paschen, 2011). The aim of the survey is to identify, find and compare differences in professional characteristics among a selected group of respondents. On the basis of the research, conclusions and recommendations are formulated that are applicable in the practice of special education - intervention and other so-called helping professions.
Klíčová slova
profesní charakteristiky, vychovatelé, školská zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy, standardizovaný dotazník
Klíčová slova v angličtině
professional characteristics, educators, school facilities for institutional and protective education, standardized questionnaire
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se bude věnovat profesním charakteristikám u pracovníků v zařízeních náhradní výchovné péče. Cílem práce bude na základně podrobného teoretického diskurzu a provedeného výzkumného šetření porovnat profesní charakteristiky pracovníků v zařízeních náhradní výchovné péče v závislosti na délce praxe a věku. Teoretická část bude reflektovat témata vztahující se ke zvolenému zaměření, zejména se bude jednat o problematiku profesních charakteristik v kontextu zařízení náhradní výchovné péče. Praktickou část budou tvořit výsledky standardizovaného dotazníkového šetření metodou BIP - Bochumský osobnostní dotazník (Hossiep, Paschen, 2011). Cílem výzkumného šetření bude zjistit, nalézt a porovnat odlišnosti v profesních charakteristikách u vybrané skupiny respondentů. Na základě výzkumu budou formulovány závěry a doporučení, která budou využitelná v praxi speciální pedagogiky – intervence a dalších tzv. pomáhajících profesí.
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se bude věnovat profesním charakteristikám u pracovníků v zařízeních náhradní výchovné péče. Cílem práce bude na základně podrobného teoretického diskurzu a provedeného výzkumného šetření porovnat profesní charakteristiky pracovníků v zařízeních náhradní výchovné péče v závislosti na délce praxe a věku. Teoretická část bude reflektovat témata vztahující se ke zvolenému zaměření, zejména se bude jednat o problematiku profesních charakteristik v kontextu zařízení náhradní výchovné péče. Praktickou část budou tvořit výsledky standardizovaného dotazníkového šetření metodou BIP - Bochumský osobnostní dotazník (Hossiep, Paschen, 2011). Cílem výzkumného šetření bude zjistit, nalézt a porovnat odlišnosti v profesních charakteristikách u vybrané skupiny respondentů. Na základě výzkumu budou formulovány závěry a doporučení, která budou využitelná v praxi speciální pedagogiky – intervence a dalších tzv. pomáhajících profesí.
Seznam doporučené literatury
HENDL, Jan. Přehled statistických metod. Analýza a metaanalýza dat. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0981-2.
MATOUŠEK, Oldřich. Základy sociální práce. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-331-4.
NAKONEČNÝ, Milan. Psychologie osobnosti. Praha: Academia, 2009. ISBN 978-80-200-1680-5.
PRŮCHA, Jan. Adragogický výzkum. Praha: Grada, 2014. ISBN: 978-80-247-5232-7.
ŠKOVIÉRA, Albín. Dilemata náhradní výchovy: teorie a praxe výchovné péče o děti v rodině a v dětských domovech. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-318-5.
Seznam doporučené literatury
HENDL, Jan. Přehled statistických metod. Analýza a metaanalýza dat. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0981-2.
MATOUŠEK, Oldřich. Základy sociální práce. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-331-4.
NAKONEČNÝ, Milan. Psychologie osobnosti. Praha: Academia, 2009. ISBN 978-80-200-1680-5.
PRŮCHA, Jan. Adragogický výzkum. Praha: Grada, 2014. ISBN: 978-80-247-5232-7.
ŠKOVIÉRA, Albín. Dilemata náhradní výchovy: teorie a praxe výchovné péče o děti v rodině a v dětských domovech. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-318-5.