Tato bakalářská práce se zabývá využitím programu Musescore, jako pomůcky k přípravě
učitelky v mateřské škole na instrumentální činnost. V teoretické části se zabýváme
působením hudby na vývoj jedince, dále popisem Orffova instrumentáře, jeho rozdělením
a jaký význam má instrumentální hudba v mateřské škole.
V praktické části upravíme dvacet písní ze sborníku Zpěvánek jako partitury pro Orffovy
nástroje. Využijeme k tomu program Musescore a následně přikládáme k pedagogickým
přípravám.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the use of Musescore program as a tool to prepare
kindergarten teachers for instrumental activities. The theoretical part of the thesis deals
with the effect of music on the development of the individual, then it gives a description of
the Orff instrumentarium and its division, and last, it presents how important instrumental
music is in kindergarten. In the practical part, we adapt twenty songs from the collection of
songs called "Zpěvánek" as music sheets for Orff instruments. We use the Musescore
program to achieve that and then attach the music sheets to the pedagogical preparations.
Klíčová slova
Orffův instrumentář, mateřská škola, vývoj, Musescore, instrumentální činnost, hudební
nástroje
Tato bakalářská práce se zabývá využitím programu Musescore, jako pomůcky k přípravě
učitelky v mateřské škole na instrumentální činnost. V teoretické části se zabýváme
působením hudby na vývoj jedince, dále popisem Orffova instrumentáře, jeho rozdělením
a jaký význam má instrumentální hudba v mateřské škole.
V praktické části upravíme dvacet písní ze sborníku Zpěvánek jako partitury pro Orffovy
nástroje. Využijeme k tomu program Musescore a následně přikládáme k pedagogickým
přípravám.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the use of Musescore program as a tool to prepare
kindergarten teachers for instrumental activities. The theoretical part of the thesis deals
with the effect of music on the development of the individual, then it gives a description of
the Orff instrumentarium and its division, and last, it presents how important instrumental
music is in kindergarten. In the practical part, we adapt twenty songs from the collection of
songs called "Zpěvánek" as music sheets for Orff instruments. We use the Musescore
program to achieve that and then attach the music sheets to the pedagogical preparations.
Klíčová slova
Orffův instrumentář, mateřská škola, vývoj, Musescore, instrumentální činnost, hudební
nástroje
Tato bakalářská práce se zabývá využitím programu Musescore, při přípravě učitelky v MŠ na instrumentální činnost. V teoretické části se zabýváme popisem a působením instrumentálních činností na děti, dále popisem Orffova instrumentáře a jeho využitím v programu Musescore.
V praktické části se věnujeme spojení sborníku písní Zpěvánek a Orffova instrumentáře. Vybrané písně ze Zpěvánku transponujeme do programu Musescore a následně přikládáme k pedagogické přípravě instrumentálních činností v mateřské škole.
Zásady pro vypracování
Tato bakalářská práce se zabývá využitím programu Musescore, při přípravě učitelky v MŠ na instrumentální činnost. V teoretické části se zabýváme popisem a působením instrumentálních činností na děti, dále popisem Orffova instrumentáře a jeho využitím v programu Musescore.
V praktické části se věnujeme spojení sborníku písní Zpěvánek a Orffova instrumentáře. Vybrané písně ze Zpěvánku transponujeme do programu Musescore a následně přikládáme k pedagogické přípravě instrumentálních činností v mateřské škole.
Seznam doporučené literatury
HERDEN, Jaroslav. Hudba pro děti. Karolinium. ISBN 80-7066-522/X.
HURNÍK, Ilja a Petr EBEN. Česká Orffova škola. Praha: Supraphon, 1969.
POLEDŇÁK, Ivan a Jan BUDÍK. Abc učitele hudební výchovy: (materiály a informace). Praha: Panton, 1968. Cesta k hudbě.
SEDLÁK, František. Základy hudební psychologie. Státní pedagogické nakladatelství Praha. ISBN 80-04-20587-9.