Cílem bakalářské práce je vytvoření desktopové aplikace v jazyce C# pro tvorbu pixel art animací.
Pixel art je nejstarší umělecký směr počítačové grafiky, který je dodnes využíván při vývoji her.
Aktuálně dostupné nástroje pro tvorbu animací v tomto stylu postrádají velké množství základních
funkcí nebo nejsou dostatečně uživatelsky přívětivé. Bakalářská práce obsahuje rešerši aktuálně
dostupných nástrojů a rozbor výsledného vizuálního návrhu. Součástí bakalářské práce je také popis
a implementace jednotlivých nástrojů pro kreslení společně s transformacemi obrázku. Nástroje
pro kreslení obsahují štětce, gumu, barevnou pipetu a geometrické nástroje. Transformace obsahují
převrácení, rotaci a změnu velikosti plátna. Samozřejmostí je možnost rozpracovanou animaci uložit,
načíst, exportovat a importovat z několika podporovaných formátů společně se zobrazením výsledné
animace. Nedílnou součásti aplikace je systém zpět a vpřed, který je zde důkladně popsaný.
Anotace v angličtině
The aim of the bachelor thesis is to create a desktop application in the C# language for creating pixel
art animations. Pixel art is the oldest artistic direction of computer graphics, which is still used in
game development today. Currently available tools for creating animations in this style lack a lot of
basic features or are not user-friendly enough. The bachelor thesis contains a research of currently
available tools and an analysis of the resulting visual design. Part of the bachelor thesis is also
a description and implementation of individual drawing tools together with image transformations.
Drawing tools include brushes, eraser, color pipette, and geometry tools. Transformations include
flipping, rotating, and resizing the canvas. Naturally, it is possible to save, load, export and import
the animation in progress from several supported formats together with the display of the resulting
animation. An integral part of the application is the undo and redo system, which is thoroughly
described here.
Klíčová slova
pixel art, aplikace, kreslení, bitmapa
Klíčová slova v angličtině
pixel art, application, drawing, bitmap
Rozsah průvodní práce
55
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem bakalářské práce je vytvoření desktopové aplikace v jazyce C# pro tvorbu pixel art animací.
Pixel art je nejstarší umělecký směr počítačové grafiky, který je dodnes využíván při vývoji her.
Aktuálně dostupné nástroje pro tvorbu animací v tomto stylu postrádají velké množství základních
funkcí nebo nejsou dostatečně uživatelsky přívětivé. Bakalářská práce obsahuje rešerši aktuálně
dostupných nástrojů a rozbor výsledného vizuálního návrhu. Součástí bakalářské práce je také popis
a implementace jednotlivých nástrojů pro kreslení společně s transformacemi obrázku. Nástroje
pro kreslení obsahují štětce, gumu, barevnou pipetu a geometrické nástroje. Transformace obsahují
převrácení, rotaci a změnu velikosti plátna. Samozřejmostí je možnost rozpracovanou animaci uložit,
načíst, exportovat a importovat z několika podporovaných formátů společně se zobrazením výsledné
animace. Nedílnou součásti aplikace je systém zpět a vpřed, který je zde důkladně popsaný.
Anotace v angličtině
The aim of the bachelor thesis is to create a desktop application in the C# language for creating pixel
art animations. Pixel art is the oldest artistic direction of computer graphics, which is still used in
game development today. Currently available tools for creating animations in this style lack a lot of
basic features or are not user-friendly enough. The bachelor thesis contains a research of currently
available tools and an analysis of the resulting visual design. Part of the bachelor thesis is also
a description and implementation of individual drawing tools together with image transformations.
Drawing tools include brushes, eraser, color pipette, and geometry tools. Transformations include
flipping, rotating, and resizing the canvas. Naturally, it is possible to save, load, export and import
the animation in progress from several supported formats together with the display of the resulting
animation. An integral part of the application is the undo and redo system, which is thoroughly
described here.
Klíčová slova
pixel art, aplikace, kreslení, bitmapa
Klíčová slova v angličtině
pixel art, application, drawing, bitmap
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce je vytvoření desktopové aplikace v jazyce C# pro tvorbu pixel art animací. Pixel art je umělecký směr počítačové grafiky, která je vytvářena po jednotlivých pixelech a výsledné animace dosahují velmi nízkého rozlišení. Aktuálně dostupné nástroje pro tvorbu animací postrádají velké množství základních funkcí, nezbytných pro plynulou práci. Součástí práce bude popis jednotlivých nástrojů a komponent aplikace.
Nedílnou součástí desktopové aplikace je implementace následujících funkcí:
možnost vytvořit novou animaci s uživatelem zvolenou šířkou/výškou
možnost vytvoření nového snímku v animaci
náhled animace
štětec pro kreslení a mazání o velikosti 1 až 4 pixely
symetrické kreslení
výběr barvy pro kreslení, včetně její úrovně průhlednosti
možnost vytvoření vlastní barevné palety
vyplňování oblastí
možnost kreslení základních geometrických tvarů včetně úsečky, kružnice a obdélníku
otáčení a převrácení obrázku
uložení animace po jednotlivě jdoucích snímcích do png obrázku a opětovné načtení obrázku s převedením do animace
možnost uložit animaci do formátu gif
Osnova:
úvod do problematiky a definice základních termínů
rešerše a zhodnocení existujících řešení
návrh aplikace
implementace jednotlivých nástrojů
zhodnocení použitelnosti
\newpage{}
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce je vytvoření desktopové aplikace v jazyce C# pro tvorbu pixel art animací. Pixel art je umělecký směr počítačové grafiky, která je vytvářena po jednotlivých pixelech a výsledné animace dosahují velmi nízkého rozlišení. Aktuálně dostupné nástroje pro tvorbu animací postrádají velké množství základních funkcí, nezbytných pro plynulou práci. Součástí práce bude popis jednotlivých nástrojů a komponent aplikace.
Nedílnou součástí desktopové aplikace je implementace následujících funkcí:
možnost vytvořit novou animaci s uživatelem zvolenou šířkou/výškou
možnost vytvoření nového snímku v animaci
náhled animace
štětec pro kreslení a mazání o velikosti 1 až 4 pixely
symetrické kreslení
výběr barvy pro kreslení, včetně její úrovně průhlednosti
možnost vytvoření vlastní barevné palety
vyplňování oblastí
možnost kreslení základních geometrických tvarů včetně úsečky, kružnice a obdélníku
otáčení a převrácení obrázku
uložení animace po jednotlivě jdoucích snímcích do png obrázku a opětovné načtení obrázku s převedením do animace
možnost uložit animaci do formátu gif
Osnova:
úvod do problematiky a definice základních termínů
rešerše a zhodnocení existujících řešení
návrh aplikace
implementace jednotlivých nástrojů
zhodnocení použitelnosti
\newpage{}
Seznam doporučené literatury
DOBEŠ, Michal. Zpracování obrazu a algoritmy v C#. Praha: BEN - technická literatura, 2008. ISBN 978-80-7300-233-6.
MUKHERJEE, Dipti Prasad a Debasish JANA. Computer Graphics: Algorithms and Implementations. New Delhi: Phi Learning, 2010. ISBN 978-81-203-4089-3.
THEOHARIS, Theoharis, Georgios PAPAIOANNOU, Nikolaos PLATIS a Nicholas M. PATRIKALAKIS. Graphics and Visualization: Principles & Algorithms. Wellesley, Massachusetts: A K Peters, 2008. ISBN 978-1-56881-274-8.
ŽÁRA, Jiří et al. Moderní počítačová grafika. 2. přeprac. a rozš. vyd. Brno: Computer Press, 2004. ISBN 978-80-251-0454-5.
Seznam doporučené literatury
DOBEŠ, Michal. Zpracování obrazu a algoritmy v C#. Praha: BEN - technická literatura, 2008. ISBN 978-80-7300-233-6.
MUKHERJEE, Dipti Prasad a Debasish JANA. Computer Graphics: Algorithms and Implementations. New Delhi: Phi Learning, 2010. ISBN 978-81-203-4089-3.
THEOHARIS, Theoharis, Georgios PAPAIOANNOU, Nikolaos PLATIS a Nicholas M. PATRIKALAKIS. Graphics and Visualization: Principles & Algorithms. Wellesley, Massachusetts: A K Peters, 2008. ISBN 978-1-56881-274-8.
ŽÁRA, Jiří et al. Moderní počítačová grafika. 2. přeprac. a rozš. vyd. Brno: Computer Press, 2004. ISBN 978-80-251-0454-5.