Údajům uvedeným ve firemních profilech Google a Seznam uživatelé těchto služeb vysoce důvěřují, a ačkoli se jedná o služby určené primárně soukromému sektoru, jsou firemní profily důležitým komunikačním nástrojem pro předávání informací veřejných institucí. Šetření u více než devíti set institucí však ukázalo, že značná část z nich údaje ve firemních profilech sice využívá, ale neaktualizuje a takto předávané údaje veřejnosti jsou často nepřesné. Ukázaly se také velké rozdíly ve správnosti vyplněných údajů, a to jak při porovnání jednotlivých typů institucí, tak při porovnání veřejných institucí podle velikosti a významnosti měst, ve kterých se šetřené instituce nacházejí. V institucích v malých městech byl zjištěný výrazně menší podíl správného vyplnění údajů než v institucích ve městech velkých.
Anotace v angličtině
The company profiles on Google and Seznam websites are highly trusted by the users of these services. Although these services are primarily intended for the private sector, company profiles are an important communication tool for information provided by public institutions. However, a survey of more than nine hundred institutions has shown that a significant number of them use data in company profiles but do not update them, so the information provided to the public is often inaccurate. It has also shown significant differences in the accuracy of the filled-in data, both in the comparison of various types of institutions and in the comparision of public institutions based on the size and importance of the cities in which the surveyed institutions are located. In small cities, a significantly lower proportion of correctly filled-in data has been found than in large cities.
Klíčová slova
Otevírací doba, aktuálnost údajů, veřejné instituce, firemní profily
Klíčová slova v angličtině
Opening hours, correctness of data, public institutions, company profiles
Rozsah průvodní práce
42 s, (67606 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Údajům uvedeným ve firemních profilech Google a Seznam uživatelé těchto služeb vysoce důvěřují, a ačkoli se jedná o služby určené primárně soukromému sektoru, jsou firemní profily důležitým komunikačním nástrojem pro předávání informací veřejných institucí. Šetření u více než devíti set institucí však ukázalo, že značná část z nich údaje ve firemních profilech sice využívá, ale neaktualizuje a takto předávané údaje veřejnosti jsou často nepřesné. Ukázaly se také velké rozdíly ve správnosti vyplněných údajů, a to jak při porovnání jednotlivých typů institucí, tak při porovnání veřejných institucí podle velikosti a významnosti měst, ve kterých se šetřené instituce nacházejí. V institucích v malých městech byl zjištěný výrazně menší podíl správného vyplnění údajů než v institucích ve městech velkých.
Anotace v angličtině
The company profiles on Google and Seznam websites are highly trusted by the users of these services. Although these services are primarily intended for the private sector, company profiles are an important communication tool for information provided by public institutions. However, a survey of more than nine hundred institutions has shown that a significant number of them use data in company profiles but do not update them, so the information provided to the public is often inaccurate. It has also shown significant differences in the accuracy of the filled-in data, both in the comparison of various types of institutions and in the comparision of public institutions based on the size and importance of the cities in which the surveyed institutions are located. In small cities, a significantly lower proportion of correctly filled-in data has been found than in large cities.
Klíčová slova
Otevírací doba, aktuálnost údajů, veřejné instituce, firemní profily
Klíčová slova v angličtině
Opening hours, correctness of data, public institutions, company profiles
Zásady pro vypracování
Cílem práce je zjištění, zda veřejné instituce aktualizují své údaje zejména o otevírací době v profilech Google a Seznam, resp. ve službách Google my Business a Firmy.cz a to z důvodu, že v tyto údaje mají lidé dle publikovaných studií vysokou důvěru a je tedy žádoucí, aby údaje zde uvedené byly pravdivé a aktuální.
Údaje ze služeb Google My Business a Firmy.cz jsou zobrazovány nejen přímo při vyhledávání ve fulltextových vyhledávačích ale mimo jiné i v online mapách a GPS navigacích a údaje z nich využívají lidé při svých cestách a otevírací dobu v nich uvedenou berou jako fakt.
Průzkum aktuálnosti údajů bude zaměřený zejména na veřejností často využívaná místa (plavecké bazény, muzea, knihovny apod.) v okresních městech.
Průzkumem budou získána data o stovkách míst a o tom, zda mají otevírací dobu aktuální, či zda mají otevírací dobu v profilech, resp. mapách vůbec uvedenou či zda se na jedné mapě shodují s mapou druhou.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je zjištění, zda veřejné instituce aktualizují své údaje zejména o otevírací době v profilech Google a Seznam, resp. ve službách Google my Business a Firmy.cz a to z důvodu, že v tyto údaje mají lidé dle publikovaných studií vysokou důvěru a je tedy žádoucí, aby údaje zde uvedené byly pravdivé a aktuální.
Údaje ze služeb Google My Business a Firmy.cz jsou zobrazovány nejen přímo při vyhledávání ve fulltextových vyhledávačích ale mimo jiné i v online mapách a GPS navigacích a údaje z nich využívají lidé při svých cestách a otevírací dobu v nich uvedenou berou jako fakt.
Průzkum aktuálnosti údajů bude zaměřený zejména na veřejností často využívaná místa (plavecké bazény, muzea, knihovny apod.) v okresních městech.
Průzkumem budou získána data o stovkách míst a o tom, zda mají otevírací dobu aktuální, či zda mají otevírací dobu v profilech, resp. mapách vůbec uvedenou či zda se na jedné mapě shodují s mapou druhou.
Seznam doporučené literatury
Kammerer, Y., Gerjets, P. (2014). The Role of Search Result Position and Source Trustworthiness in the Selection of Web Search Results When Using a List or a Grid Interface. International Journal of Human-Computer Interaction, 30(3), 177-191. Dostupné 16.6.2022 z https://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=a9h&AN=94340892&site=eds-live Peters, B., DeJonghe, J. (2017). How to create a Google My Business Page. Computers in Libraries, 37(9), 26-29. Dostupné 16.6.2022 z https://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=a9h&AN=126280999&lang=cs&site=eds-live Schultheiss, S., Sünkler, S., Lewandowsky, D. (2018). We Still Trust in Google, but Less than 10 Years Ago: An Eye-Tracking Study. Information Research: An International Electronic Journal, 23(3). Dostupné 16.6.2022 z: https://eric.ed.gov/?id=EJ1196314
Seznam doporučené literatury
Kammerer, Y., Gerjets, P. (2014). The Role of Search Result Position and Source Trustworthiness in the Selection of Web Search Results When Using a List or a Grid Interface. International Journal of Human-Computer Interaction, 30(3), 177-191. Dostupné 16.6.2022 z https://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=a9h&AN=94340892&site=eds-live Peters, B., DeJonghe, J. (2017). How to create a Google My Business Page. Computers in Libraries, 37(9), 26-29. Dostupné 16.6.2022 z https://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=a9h&AN=126280999&lang=cs&site=eds-live Schultheiss, S., Sünkler, S., Lewandowsky, D. (2018). We Still Trust in Google, but Less than 10 Years Ago: An Eye-Tracking Study. Information Research: An International Electronic Journal, 23(3). Dostupné 16.6.2022 z: https://eric.ed.gov/?id=EJ1196314