Diplomová práce se věnuje postupu tvorby únikové hry v online prostředí. Hra je určena především pedagogům, kteří rádi používají inovativní metody výuky. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část.
Teoretická část se zabývá historií a současností únikových her, terminologií, novým začleněním digitálních kompetencí do RVP, didaktickými pomůckami a věcnými předpoklady pro tvorbu únikové hry.
Hlavním cílem praktické části je návod k tvorbě únikové hry, která je též využita k testování ve výuce. Znalosti žáků ověřujeme didaktickým testem, který proběhl před zadáním únikové hry, rovněž po jejím absolvování. Součástí práce je zpětná vazba k únikové hře ve formě dotazníku.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with the methodology of creating escape games in on-line environment. It is primarily intended for school teachers who enjoy using innovative techniques in their teaching. The thesis consists of a theoretical and a practical part.
The theoretical part concerns the history and the present of escape games, the utilized terminology, the newly incorporated digital competencies in Framework Education Programme, teaching aids and the neccessary equipment for creating the escape game.
The objective of the practical part is the methodology of creating the escape game that has been used in the experiment within the actual lesson. The acquired knowledge of pupils has been eaxamined by means of a didactic test employed before assigning and after completing the excape game of our concern. The feedback on the escape game by means of a questionnair is also included.
Diplomová práce se věnuje postupu tvorby únikové hry v online prostředí. Hra je určena především pedagogům, kteří rádi používají inovativní metody výuky. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část.
Teoretická část se zabývá historií a současností únikových her, terminologií, novým začleněním digitálních kompetencí do RVP, didaktickými pomůckami a věcnými předpoklady pro tvorbu únikové hry.
Hlavním cílem praktické části je návod k tvorbě únikové hry, která je též využita k testování ve výuce. Znalosti žáků ověřujeme didaktickým testem, který proběhl před zadáním únikové hry, rovněž po jejím absolvování. Součástí práce je zpětná vazba k únikové hře ve formě dotazníku.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with the methodology of creating escape games in on-line environment. It is primarily intended for school teachers who enjoy using innovative techniques in their teaching. The thesis consists of a theoretical and a practical part.
The theoretical part concerns the history and the present of escape games, the utilized terminology, the newly incorporated digital competencies in Framework Education Programme, teaching aids and the neccessary equipment for creating the escape game.
The objective of the practical part is the methodology of creating the escape game that has been used in the experiment within the actual lesson. The acquired knowledge of pupils has been eaxamined by means of a didactic test employed before assigning and after completing the excape game of our concern. The feedback on the escape game by means of a questionnair is also included.
Budu se řídit aktuální směrnicí pro psaní kvalifikačních prací na PF UJEP.
Cílem této práce je ukázat stávajícím i budoucím pedagogům možnost vzdělávání žáků prostřednictvím únikových her.
V teoretické části se budu zabývat rozvojem digitální kompetence žáků, výukovými aplikacemi, postupem a možnostmi tvorby únikové hry.
V praktické části budu zjišťovat, zda učitelé únikové hry znají, využívají nebo vytvářejí. V další fázi diplomové práce vytvořím únikovou hru pro první stupeň ZŠ, zaměřenou na předměty pro 4. a 5. třídu, kterou si děti v praxi zahrají a ohodnotí prostřednictvím elektronického dotazníku.
Zásady pro vypracování
Budu se řídit aktuální směrnicí pro psaní kvalifikačních prací na PF UJEP.
Cílem této práce je ukázat stávajícím i budoucím pedagogům možnost vzdělávání žáků prostřednictvím únikových her.
V teoretické části se budu zabývat rozvojem digitální kompetence žáků, výukovými aplikacemi, postupem a možnostmi tvorby únikové hry.
V praktické části budu zjišťovat, zda učitelé únikové hry znají, využívají nebo vytvářejí. V další fázi diplomové práce vytvořím únikovou hru pro první stupeň ZŠ, zaměřenou na předměty pro 4. a 5. třídu, kterou si děti v praxi zahrají a ohodnotí prostřednictvím elektronického dotazníku.
Naučíme vás, jak učit (nejen) online [online]. Praha: Národní pedagogický institut České republiky, 2021 [cit. 2022-05-11]. Dostupné z: https://www.ucimeonline.cz/
Besedárium [online]. Praha: Books and Cards, S. G. J. Š., 2019 [cit. 2022-05-11]. Dostupné z: https://www.besedarium.cz/unikovky-do-skol/
BRDIČKA, Bořivoj, Ondřej NEUMAJER a Daniela RŮŽIČKOVÁ. ICT v životě školy - profil školy 21: metodický průvodce. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, 2012. Evaluační nástroje. ISBN 978-80-87063-65-1.
NADAM, Patrice a Mélanie FENAERT. Escape [online]. Site sous SPIP, 2017, 6. 4. 2021 [cit. 2022-05-11]. Dostupné z: https://scape.enepe.fr/la-pedagogie-continue.html?fbclid=IwAR2AOzu7V3X_ghKhSmzyc6gjMUcMi9aEPOsizJuYQc6Q5_Q_zyZmoRpo1pg
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2., aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2016. Pedagogika. ISBN 978-80-247-5326-3.
Naučíme vás, jak učit (nejen) online [online]. Praha: Národní pedagogický institut České republiky, 2021 [cit. 2022-05-11]. Dostupné z: https://www.ucimeonline.cz/
Besedárium [online]. Praha: Books and Cards, S. G. J. Š., 2019 [cit. 2022-05-11]. Dostupné z: https://www.besedarium.cz/unikovky-do-skol/
BRDIČKA, Bořivoj, Ondřej NEUMAJER a Daniela RŮŽIČKOVÁ. ICT v životě školy - profil školy 21: metodický průvodce. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, 2012. Evaluační nástroje. ISBN 978-80-87063-65-1.
NADAM, Patrice a Mélanie FENAERT. Escape [online]. Site sous SPIP, 2017, 6. 4. 2021 [cit. 2022-05-11]. Dostupné z: https://scape.enepe.fr/la-pedagogie-continue.html?fbclid=IwAR2AOzu7V3X_ghKhSmzyc6gjMUcMi9aEPOsizJuYQc6Q5_Q_zyZmoRpo1pg
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2., aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2016. Pedagogika. ISBN 978-80-247-5326-3.